1644667980_aiseesoft-heic-converter

فرمت HEIC چیست؟ روش باز کردن آن در ویندوز

HEIC چیست؟

فرمت عکس HEIC و HEIF برابر هستند ( تقریبا ). تفاوت چندانی وجود نداره و تو این آموزش اصلا نیازی نیست فرقی بینشون در نظر بگیری! یک فایل HEIC حاوی یک یا چند تصویر ذخیره شده . در فرمت تصویر با کارایی بالا است. HEIF مخفف “High Efficiency Image Format” می باشد. یک قالب فایل است که بیشتر برای ذخیره عکس در دستگاه های iOS استفاده می شود. شامل یک تصویر یا دنباله ای از تصاویری که احتمالاً توسط دوربین iPhone یا iPad گرفته شده. تو این فایل یه سری مشخصات مثل تاریخ و مکان عکس هم هست.

معرفی HEIC

اگه با iPad یا iPhone اپل عکس بگیرید این عکس به عنوان یک فایل تصویری با پسوند HEIC ذخیره می شه.  مثلا اگر با قابلیت Live Photos در آیفون یک عکس بگیرید. شما یک فایل HEIC  که حاوی چند عکس و فایل صوتی ضبط شده است را بدست خواهید آورد. که همه اینها تصاویر زنده را تشکیل می دهند. در نسخه های قدیمی تر iOS اپل یا اگر شما گزینه Most Compatible را انتخاب می کردید این تصاویر زنده به عنوان یک فایل تصویری ثابت JPG و یک فایل ویدیویی MOV سه ثانیه ای ذخیره می شد.

تغییر تنظیمات آیفون برای HEIC

وقتی عکس گرفته شده با برنامه دوربین دستگاه iOS را به دستگاه یا برنامه غیر iOS ارسال می کنید. معمولاً عکس از یک فایل HEIC به یک فایل JPEG یا .JPG تبدیل می شود. به عنوان مثال هنگامی که عکس iPhone را در توییتر بارگذاری می کنید. یا آن را در ایمیل ارسال می کنید. عکس به طور خودکار به قالب JPEG تبدیل می شود. اگر می خواهید عکس های iOS به طور خودکار به جای فایل های HEIC با JPEG ذخیره شوند، مراحل زیر را دنبال کنید.

اول از همه اگه از این حالت خوشتون نمیاد کافیه برید تو تنظیمات دوربین تا به همون حالت JPG ذخیره بشه . که آموزشش رو الان خدمتتون می دم . ولی در نظر بگیرید که حجم فایل هاتون مسلما با همین حالت کمتره و برای حافظه گوشی و کیفیت عکس بهتره . ولی در هر صورت برای تغییر از مراحل زیر استفاده کنید و اگه نمی خواید به بخش بعدی مراجعه کنید. پیشنهاد لایت کمپانی به شما اینه که تو همین حالت بمونه و از نرم افزار خاص برای دیدن عکس استفاده کنید

  1. در منوی گوشی Setting رو باز کنید.
  2. در قسمت جست و جو Camera رو سرچ کنید .
  3. گزینه اول Formats رو بزنید تا وارد بخش انتخاب کیفیت بشید . به آیکون که تو تصویر زیر هست دقت کنید تا اشتباه انتخاب نکنید!
  4. دو گزینه جلوتونه اولی که انتخاب شده . گزینه High Efficiency هست که با همون فرمت HEIC ذخیره میکنه . گزینه دوم که Most Compatible نوشته شده. برای ذخیره عکس به فرمت معمولی استفاده میشه که باید همینو انتخاب کنید.

تغییر فرمت عکس HEIC در ویندوز

برای باز کردن تصویر کافی کدک اون رو نصب کنی ( که البته مجانی نیست ). ولی میشه کلا فایل رو تغییر داد و به JPG تبدیل کرد . برای تغییر فرمت راه سختی در پیش ندارید. خیلی ساده می تونید یک نرم افزار که بهتون معرفی میشه. رو نصب و سپس فرمت رو تغییر بدید .

ابتدا باید نرم افزار رو دانلود کنید . که تو این لینک هم فایل دانلود هست. و هم آموزش نصب و فعالسازی رو براتون توضیح میده.

نرم افزار Aiseesoft HEIC Converter

عین تصویر بالا حالا فقط کافیه . (0) فایل های عکس رو بندازین (drag&drop) توی محیط نرم افزار . (1) دکمه Convert که تو تصویر بالا شماره یک هست رو میزنی.(2) بعد کل عکس ها تبدیل میشه. و میتونی با زدن دکمه 2 پوشه رو باز کنی و ببینی!

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *