انواع کلمه کلیدی، دلایل اهمیت کلمه کلیدی، روش یافتن کلمات کلیدی

روش یافتن کلمات کلیدی

تعریف کلمه کلیدی: کلمه کلیدی همان عبارتی است که کاربران آن را سرچ می کنند تا مطلب مورد نظر خود را بیابند. در واقع کلمه کلیدی، همان خواسته‌ی کاربران از سایت ما است و دلایل اهمیت کلمات کلیدی بسیار زیاد است. دانستن هدف انتخاب کلمه کلیدی بسیار مهم است زیرا کاربر ممکن است به قصد خرید کالا، خدمات و یا صرفا جذب اطلاعات به سایت ما مراجعه کرده باشد  . در ادامه علاوه بر این موارد، به انواع کلمات کلیدی و روش یافتن کلیدواژه می پردازیم.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با کاربرد کلمه کلیدی می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

انواع کلمه کلیدی، دلایل اهمیت کلمه کلیدی، روش یافتن کلمات کلیدی،تعریف کلمه کلیدی

دلایل اهمیت کلمه کلیدی

بعد از تعریف کلمه کلیدی بهتر است با دلایل اهمیت آن آشنا شوید. روی کاربر متمرکز باشید! اگر شما واژگان کلیدی مرتبط و پرجستجو را انتخاب کنید کاربران بیشتری را به سایتتان هدایت می کنید و بازدید سایتتان بالا می رود. دریافت بازدید مستقیم از گوگل، یکی از اهداف اصلی سئو سایت است. بنابراین استفاده از کلمه کلیدی خوب و تکرارش در متن به گوگل کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کند.

انواع کلمات کلیدی

سه نوع کلید واژه داریم:

  • short tail (کوتاه): از یک یا نهایت دو کلمه تشکیل شده  و دامنه سرچ زیادی را شامل می شود، اما هدف کاربر را به خوبی مشخص نمی کند. مانند: آموزش زبان
  • mid tail (متوسط): در این نوع، جزئیات بیشتری از هدف کاربر مد نظر است. مانند : دوره آموزش زبان
  • long tail (طولانی): از سه تا پنج کلمه تشکیل شده است و رقابت کمتری در این نوع وجود دارد و شامل جزئیات بیشتری است. با تمرکز روی آن می توانید به رتبه ی خوبی برسید. مانند: بهترین دوره زبان انگلیسی

هدف انتخاب کلمه کلیدی

قبل از انتخاب  کلمه ی کلیدی، لازم است که هدفتان را مشخص کنید. هر کلمه کلیدی که به ذهنتان رسید را یادداشت کنید و آن را بررسی کنید. از جمله نکات مهم برای درست کردن لیستی از کلمات کلیدی می توان به این موارد اشاره کرد:

  •  فروش یک محصول: هدف اصلی در این روش ارائه و معرفی درست محصولتان و نهایت فروش آن است.
  • شهرت: اگر هدفتان شهرت است مطالبی بگذارید که خوانندگان زیادی دارد و امکان منتشر شدنش در جاهای مختلف وجود دارد. اینکار باعث مشهور شدن نویسنده و سایت می شود.

روش یافتن کلمات کلیدی

 پیش بینی جستجوی گوگل ساده ترین روش جستجو کلید واژه

بعد از تایپ یک عبارت در گوگل، موتور جستجو عبارات احتمالی مدنظر را با توجه به سرچ سایر کاربران و میزان محبوبیت، به شما پیشنهاد می کند. شما می توانید از این طریق کلمات کلیدی مرتبط و محبوب را پیدا کنید.

روش یافتن کلمات کلیدی

کمک از ویکی پدیا 

تیتر، توضیحات و تگ عنوان ویکی پدیا می تواند به ما در این زمینه کمک کند. همچنین قسمت “جستارهای وابسته” در انتهای هر مقاله، تعدادی صفحه‌ی مشابه را به شما نشان می دهد که می توانید از آنها در پیدا کردن زنجیره ای از واژگان مرتبط استفاده کنید.

توجه به رقبا 

رصد کردن رقبا و تحلیل و بررسی نتایج جستجوی کلمات کلیدی مد نظرتان، همواره به شما در انتخاب بهترین کلمه کلیدی کمک می کند. به نحوه قرار گیری کلمات کلیدی و تراکم آن در یک پاراگراف یا متن توجه کنید. به عنوان مثال اگر کار شما در زمینه خدمات دیجیتالی است، می توانید عبارت «طراحی سایت» و یا «تولید محتوا و سئو» را سرچ کرده و نتایج را تحلیل کنید.

جست و جوهای مرتبط گوگل یکی از روش جستجو کلیدواژه

بعد از فشردن دکمه ی اینتر، جستجوهای مرتبط گوگل در انتها و پایین آخرین نتیجه می آید. در این قسمت می توانید به خوبی عبارات و کلمات کلیدی که مرتبط با واژه‌ی اصلی تان هستند را کشف کنید. معمولا گوگل هشت عبارت مرتبط با جست و جوی را در این قسمت نشان خواهد داد.

 

 

 

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *