بهینه سازی عکس برای وبسایت | سئوی تصاویر وب سایت | بهینه سازی تصاویر در سایت| بهترین حجم عکس برای سایت| تاثیر عکس در سئو| لایت کمپانی

اهمیت سئوی تصاویر

یکی از مهم ترین فاکتورهای بهبود سئوی داخلی سایت، بهینه سازی عکس برای وبسایت است.که یکی از مباحث مهم در آموزش سئوی تصاویر است. سئوی تصاویر شامل راهکارهایی است که برای بهینه سازی تصاویر سایت انجام می شود. در این مقاله به بیان تاثیر عکس در سئو و همچنین برخی عوامل بسیار تاثیرگذار در روند سئوی تصاویر شامل بهترین حجم عکس برای سایت.و همچنین نام و متن جایگزین تصویر برای سایت میپردازیم.

اهمیت بهینه سازی عکس برای وبسایت چیست؟

همانطور که میدانید استفاده از تصاویر باعث می شود وبسایت شما از نظر ظاهری بهبود یابد،.مطالب را برای کاربران ملموس تر میکند و یکی از بهترین روشها برای جذب مخاطب می باشد.

اما اهمیت بهینه سازی عکس برای وبسایت فقط شامل همین موضوع نمیباشد.بلکه موضوع مهمتر، نکاتی است که باید در روند سئوی تصاویر در سایت لحاظ شود. رعایت نکات سئوی عکس برای وبسایت نقش بسیار مهمی در بهبود سئوی سایت دارد و میتواند باعث شود تا تصاویر سایت شما در بخش تصاویر گوگل نیز نمایش داده شوند و همین مورد میتواند باعث افزایش ترافیک وبسایتتان شود.

حجم تصاویر چه تاثیری در سئو دارد؟

بهینه سازی عکس برای وبسایت | سئوی تصاویر وب سایت | بهینه سازی تصاویر در سایت| بهترین حجم عکس برای سایت| تاثیر عکس در سئو| لایت کمپانی

بهینه سازی عکس برای وبسایت از نظر حجم، یکی از مواردی است.که شانس شما را برای حضور در بخش جستجوی تصاویر گوگل افزایش می‌دهد. بهترین حجم و سایز عکس برای سایت، عکسی است که با داشتن کیفیت عالی حجم کمی نیز داشته باشد. اگر تصاویر حجم صفحه را بیش از اندازه افزایش دهند سرعت بارگذاری کاهش یافته.و حتی در مواردی میتواند موجب خروج سریع کاربر از سایت شود.

راه های زیادی برای کم کردن حجم تصاویر وجود دارد. از جمله سایت ها، نرم‌افزارهای کاربردی و افزونه هایی برای این کار در نظر گرفته شده است. به یاد داشته باشید برای کم کردن حجم تصاویر از روشی استفاده کنید که کیفیت تصاویر از بین نرود.

البته سایز تصاویر بسته به اینکه در کجای سایت قرار بگیرند و همچنین بسته به نوع فعالیت سایت متفاوت میباشد.یکی از روش های بهینه سازی عکس برای وبسایت این است که در صورت نیاز به عکسی با کیفیت، سایز و حجم بالا می توانید عکس آن را در سایت بارگذاری نموده سپس یک لینک به تصویر با اندازه اصلی بدهید.تا کاربر بتواند عکس را با کیفیت بالاتر مشاهده و در صورت نیاز دانلود نماید.

نام و متن جایگزین تصویر چه تاثیری در سئو دارد؟

بهینه سازی عکس برای وبسایت | سئوی تصاویر وب سایت | بهینه سازی تصاویر در سایت| بهترین حجم عکس برای سایت| تاثیر عکس در سئو| لایت کمپانی

یکی از نکات موثر در سئو تصاویر، استفاده از نام درست فایل تصاویر است. نام فایل ها را با دقت انتخاب کنید و بهتر است از کلمات کلیدی برای نام آن ها استفاده کنید.تا موتورهای جستجو درک بهتری از تصاویر شما داشته باشند. این نام به شما این امکان را می دهد.تا اطلاعات درستی در مورد محتوای متنی به موتورهای جستجو ارائه دهید

 تگ آلت(Alt Tag) مخفف آلترنیتیو تگ که به عناوین آلت تکست، آلترنیتیو تکست و آلت اتربیوت نیز معروف است،.همان متن جایگزین تصویر است که برای توصیف محتوای تصویر استفاده می شود.

یکی از موارد اهمیت استفاده از تگ آلت(Alt Tag) تصاویر، تاثیر آن در بهینه سازی سایت و بهبود سئوی سایت است.

استفاده از متن جایگزین تصویر یکی از فاکتورهای موثر در بهینه سازی عکس برای وبسایت است.که میتواند باعث بهینه سازی سایت شما شود. درواقع توجه به متن جایگزین تصویر، فرصت مناسبی برای معرفی تصویر به موتور جست وجو است و نقش بسیار مهمی در بهبود سئوی سایت دارد. ربات‌های موتور جستجو از این اطلاعات استفاده می‌کنند تا بتوانند تصاویر صفحه را تفسیر کرده و ایندکس کنند.

یکی دیگر از موارد اهمیت استفاده از تگ آلت(Alt Tag) تصاویر، این است که به دسترس‌پذیری سایتتان کمک موثری میکند. زمانی که خواننده مطلب به هر دلیلی تصویر را نبیند،.متن جایگزین جلوی سد شدن دسترسی به مطلب یا کارکردی خاص را می‌گیرد. نبود متن جایگزین یا مناسب نبودن آن باعث سردرگمی فردی می‌شود که به تصویر دسترسی ندارد.

در این مقاله به تاثیر بهینه سازی عکس در سئو از مباحث مهم در آموزش سئوی تصاویر و همچنین عواملی چون بهترین حجم عکس برای سایت.و همچنین نام و متن جایگزین تصویر پرداختیم. برای آشنایی با اهمیت داشتن یک وبسایت شخصی اینجا کلیک کنید.

 

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *