لوگو شرکت
چرا یک لوگوی خوب برای بیزنس شما مهم است؟
آقای غلامعلی سلیمانی موسس کاله با ایجاد محصولات لبنی و گوشتی با کیفیت بالا و تنوع زیاد برای مشتریانش، سودمندی لوگو خود را به حداکثر رساند و یک سیر عظیمی از مردم را طرفدار و مشتری خود کرد. این پایه و اساس یک برند قوی است و یقینا باید بدانید که لوگوی او نقش اصلی را در پیشرفت بیزنس اش ایفا کرد است و این نشانه اهمیت لوگو شرکت کاله است. طراحی لوگو در آمل و همچنین در تمام شهر هایی که شرکت ها در رقابت با یکدیگرند امری ضروری است.
بیایید چند چیز را مستقیم بیان کنیم: برند شما نقطه اوج تجربه، درک و شهرتی است که مردم از خدمات شما دارند. ساخت یکم علامت برای شرکت تان یا برندینگ اقداماتی است که برای ساختن برند شما باید انجام بگیرد و هویت بیزینس شما را لوگوی تشکیل می دهد. اما همانطور که گفته شد، لوگوی شما برای کسب و کار شما مهم است زیرا مالکیت، کیفیت و ارزشها را نشان میدهد. در محصولات، کارت ویزیت، وب سایت، رسانه های اجتماعی و مهمتر از همه در ذهن مشتریان شما نقش خواهد بست.
لوگوی شما احتمالاً یکی از اولین تعاملاتی است که افراد با بیزنس شما دارند و این فرصتی برای شماست که تاثیر اولیه خوبی داشته باشید، به شما نشان دهد خدماتی با کیفیت ارائه می دهید و هدف خود را به صورت بصری بیان کنید.
انواع مختلف لوگو چیست؟
اصطلاح “لوگو” به طور کلی به تمام علائمی که نشان دهنده برند شما هستند اشاره دارد. پنج نوع مختلف لوگو وجود دارد.
- لوگو تایپی که یک کلمه مستقل یا کلماتی مانند FedEx یا Coca-Cola را به خاطر بیاورید.
- لوگوی حرفی که فقط شامل یک حرف یا مخفف هستند: به دو حرف C برای Chanel یا A برای Adobe فکر کنید.
- فقط حاوی یک نماد است: محصولات نایک swoosh یا apple برای مک را در نظر بگیرید.
- یک کلمه، حروف یا لوگو در شکلی یا طرحی : موتور سیکلت های هارلی دیویدسون یا آرم NHL نمونه های خوبی از این موضوع هستند.
- نوع نهایی لوگو ترکیبی است: شامل «سمبل» + «علامت کلمه» یا «حرف» + «علامت کلمه» است.
چه چیزی یک لوگو خوب را می سازد؟
یک لوگوی خوب، لوگوی است که مطابق با صنعت یا خدمات شما باشد. اگر یک بیزنس حرفه ای را اداره میکنید، معمولاً ساده تر بهتر است. ما اغلب برای مشتریانی که بیزنس های متوسط دارند لوگوی تایپی یا لوگوهای ترکیبی طراحی می کنیم که تمام چیزی است که آنها واقعاً به آن نیاز دارند.
لوگو شرکت شما باید به گونه ای طراحی شده باشد که شما را از دیگران متمایز کند و وفاداری به برند را تقویت کند. چرا؟ زیرا سیستم اعتقادی، ارزشهای اصلی، هدف، ماموریت و چشمانداز کسبوکار شما چیزی است که برند شما بر اساس آن ساخته شده است. این چیزی است که مردم به خاطر می آورند و به دوستان خود می گویند؛این لوگو برای کمپتنی شماست .
چیزی که مردم واقعاً به آن اهمیت می دهند تجربه آنها از خدمات شماست و وقتی راضی باشند ناخواسته زیر پرچم لوگوی شما خواهند ایستاد و همچون پرچم بین کمپانی و مشتری اتحاد برقرار میشود. طراحی خوب نه تنها در ظاهر حرفه ای به نظر می رسد، بلکه نشان دهنده چیزی عمیق تر نیز میباشد.
چرا کسب و کار شما به یک لوگو نیازمند است؟
یک لوگوی خوب طراحی شده با اعتبار بخشیدن به حرفه ای بودن شما، اعتماد نیز ایجاد می کند و افراد را وادار می کند که سمت شما قرار بگیرند.
به مشتریان بالقوه می گوید که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و چگونه این کار برای آنها سودمند است. این به افرادی که هیچ دانش یا تجربه قبلی در مورد کسب و کار شما ندارند، می گوید که شما کار بزرگی انجام می دهید.
اگر لوگوی شما غیرحرفهای به نظر برسد، مردم بدون شک میپرسند که چقدر میتوانید محصولات و خدمات خود را ارائه دهید. آیا تا به حال دکمه برگشت را فشار داده اید یا یک شرکت را به شرکتی دیگر ترجیح داده اید؟، زیرا آنها قانونی تر به نظر می رسیدند؟ مردم قضاوت های فوری می کنند و طراحی ضعیف باعث می شود که مردم شما را ترک کنند.
یک لوگوی قوی ایجاد کنید تا مشتریان را متمایز کنید، اطمینان حاصل کنید که برند شما را به خاطر بسپارند و ارتباط مثبتی با شما ایجاد کنند. لوگوها با مردم رابطه عمیقی دارند که با خاطرات و احساسات افراد مرتبط است.
برای مثال، بیایید نگاهی گذرا به نایک بیندازیم. swoosh فقط یک swoosh است. اما، ارتباطی ما با آن نماد داریم، همهچیز به دیدگاه آنها برای تبدیل جهان به جای بهتر از طریق دویدن مرتبط میشود. این ایده قدرتمند برند آنها را تعریف کرد و لوگوی آنها این را نشان می دهد و به کسب و کار آنها برای رونق و قدرت می بخشد. با گذشت زمان و با بازاریابی مداوم برند، لوگوی شما باید همین کار را برای تجارت شما انجام دهد.
روی طراحی لوگوی خود سرمایه گذاری کنید. این چیزی است که بیشترین اهمیت را برای افزایش اعتبار شما و جذب مصرف کنندگان دارد.
چگونه می توان یک لوگوی خوب ایجاد کرد؟
یک لوگوی کسب و کار کوچک برای ارتباط سریع با مخاطبان باید واضح و قابل تفسیر باشد. مهم است که لوگوی خود را ساده نگه دارید تا در چندین پلتفرم رسانه ای کار کند و در هر اندازه ای موثر باشد.
برخلاف شرکتهای بزرگ، اکثر برندهای کوچک سالها به رسمیت شناخته نمیشوند یا بودجه بازاریابی هنگفتی مانند کمپانی های بزرگ برای کمک به مصرفکنندگان برای درک آنچه کسبوکار شما انجام میدهد، ندارند. بنابراین، لوگو شرکت شما باید به وضوح به شما بگوید که چه کسی هستید و در یک لحظه چه میکنید.
از مفهوم تا رونمایی، موارد زیادی وجود دارد که در مورد برند خود باید به آن توجه کنید. با این حال، یک لوگوی بزرگ برای یک کسب و کار کوچک تنها به سه چیز نیاز دارد: تایپوگرافی عالی، رنگهای ساده و عنصر بصری قوی.
تایپوگرافی را انتخاب کنید که نشان دهنده ارزش های شما باشد
انتخاب حروف و نحوه چیدمان آنها به اندازه استفاده از رنگ، تصاویر یا گرافیک در ایجاد لوگو و برند مهم است. چرا؟ زیرا افراد برای تعیین احساس خود، ظاهر یک کلمه را با آنچه یک کلمه در واقع می گوید مرتبط می دانند.
برندسازی قوی باعث ایجاد ارتباط عاطفی می شود. شما می خواهید تایپوگرافی شما مورد توجه قرار گیرد، اعتماد را تقویت کند و خوش بینی را تشویق کند. این روش راهی برای برانگیختن چنین احساساتی است بدون اینکه مردم حتی از آن آگاه باشند.
تایپوگرافی برای ارتباط لحن صدا و شخصیت استفاده می شود. میتواند بگوید شرکت شما چه چیزی را نشان می دهد – خواه زیبا، سنتی، عجیب و غریب و مدرن باشد.
مانند مبلمان، تایپوگرافی باید از نظر زیبایی شناسی و در عین حال کاربردی باشد. انتخاب تایپوگرافی شما اهمیت دارد زیرا بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد.
مطمئن شوید که نام شرکت شما واضح و خوانا باشد. نحوه استفاده از لوگوی شما را در نظر بگیرید: لوگو شرکت شما میتواند روی صفحهنمایش، کارتهای ویزیت، سربرگها، تابلوها و بستهبندیها ظاهر شود. باید از فاصله دور و از نزدیک قابل خواندن باشد. و اگر لوگوی شما دارای یک عنصر گرافیکی است، مطمئن شوید که تایپوگرافی شما با نماد در تعادل باشد.
رنگ ها را هوشمندانه انتخاب کنید
رنگ لوگوی بیزنس شما نحوه درک آن را تعیین می کند و قدرت تصمیم گیری برای خرید را دارد. احساسات را تحریک می کند و معنا می بخشد. و هنگامی که رنگ به طور مداوم در بازاریابی شما استفاده می شود، شناخت برند را تا 80٪ بهبود می بخشد.
رنگ های مناسب به صنعت و بازار هدف شما بستگی دارد. احتمالاً متوجه شده اید که صنایع خاصی به رنگ های خاصی می چسبند. به عنوان مثال، موسسات مالی تمایل به استفاده از رنگ آبی دارند، زیرا آبی امنیت و قابلیت اطمینان را به شما منتقل می کند. برندها از رنگ آبی برای افزایش اعتماد به محصولات و خدمات خود استفاده می کنند.
رنگ(های) خود را بر اساس احساساتی که می خواهید مصرف کنندگان تجربه کنند و اقداماتی که می خواهید انجام دهند، انتخاب کنید. روانشناسی، فرهنگ، روندها و زمینه انسان را در نظر بگیرید.
رنگ برند شما باید داستانی را بیان کند. باید ارزش های شما را بیان کند. و به اندازه کافی منحصر به فرد باشد تا با دیگران در فضای شما اشتباه گرفته نشود.
قدرتمندترین برندها به یک پالت رنگی ساده با کمتر از سه رنگ اصلی پایبند هستند. آنها همچنین از رنگ های ثابت به جای گرادیان استفاده می کنند. به خاطر داشته باشید که رنگ روی اسکرین و چاپ متفاوت است. اطمینان حاصل کنید که می توانید رنگ های خود را با دقت بازتولید کنید (Pantone، CMYK، RGB، Hex).
از یک عنصر نمادین ساده استفاده کنید
اگرچه 72 درصد از بهترین نامهای تجاری از کلمات یا کلمات اختصاری تشکیل شدهاند، این نامها با استفاده از تایپوگرافی، تصویری را در ذهن افراد ایجاد میکنند. همین کار را می توان با عناصر گرافیکی، نمادها و آیکون ها انجام داد.
یک عنصر بصری به آن علاقه می افزاید و لوگوی شما را به یاد ماندنی می کند. باید توجه مصرف کننده را به مدت 10 ثانیه جلب کند تا بتواند آن را به خاطر بسپارد و در مورد آن نظر بدهد.
برخی از طراحان این کار را با تغییر متن یا اضافه کردن یک نماد مصور ایجاد می کنند که می تواند به تنهایی در موقعیت های خاص استفاده شود. با گذشت زمان و با استفاده مداوم، یک ارتباط بصری ایجاد می شود.
قیمت طراحی لوگو در آمل
از خود بپرسید، آیا تایپوگرافی، مهندسی رنگ،میزانِ مینیمال بودن لوگو و خیلی از موارد دیگرِ من به سطح مؤثری از بازنمایی، ارتباط و جذابیت بصری دست میابم؟ شرکت لایت کمپانی میتواند در زمینه طراحی لوگو در آمل، ساخت مناسب ترین لوگو برای بیزنس شما با بهترین تایپوگرافی و موثرترین مهندسی رنگ و بالاترین میزان تصویر سازی برای مشتریانتان به شما کمک کند.