کپی رایتینگ

کپی رایتینگ (Copy Writing) چیست؟ و نقش آن در کسب و کار آنلاین شما

کپی رایتینگ چیست ؟

ممکن است شما نویسنده خوبی باشید و یکی از بهترین اعضای تیم تولید محتوا محسوب شوید. اما لزوما نتوانید متن‌های کوتاه، خلاقانه و یا ترغیب کننده بنویسید که در تبلیغات استفاده شود.

کپی رایتینگ شیوه ای خلاقانه در نوشتن است تا بتوانید مفاهیم عمیق و مهم کسب و کار خود را به شکلی ساده بنویسید، کپی رایتینگ را با کپی رایت اشتباه نگیرید زیرا تفاوت زیادی دارند و ما در این مطلب قصد داریم مورد اول را بررسی کنیم.

کپی رایتینگ ممکن است به عنوان یکی از مشاغل فریلنسری نیز شناخته شود.

این کار نیازمند تمرکز بسیاری است اما لزوما نباید در محل کار حضور داشته باشید مگر آنکه عضوی از تیم کپی رایتینگ باشید.

شما برای کپی رایتینگ همواره باید با گروه هم فکری کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن صدای برند خود را به گوش مخاطبان برسانید. کپی رایتینگ در تیزرنویسی و تبلیغات بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مارکتینگ اهمیت بسیار زیادی دارد.

اهمیت لوگو برای کسب و کار

کپی رایتر کیست ؟

کپی رایترها با تکیه بر مهارت نویسندگی و اصول کپی رایتینگ، مسئول کنترل کیفیت تمام متن هایی هستند که در عنوان بلاگ، بروشورها، ایمیل‌ها و صفحات وب سایت نوشته می‌شوند.

شما می‌توانید یک متن خبری را با هدف آگاهی کاربران منتشر کنید اما کپی رایتر باید آن متن را تجاری سازی کند و بازخوردهای دریافت شده را بسنجد.

یک کپی رایتر می‌تواند متنی با چند هزار کلمه را تنها در یک جمله تاثیرگذار خلاصه کرده و مخاطب را تحریک کند که نسبت به آن عکس العمل نشان دهد.

اهمیت کپی رایتینگ در کسب وکارها

شرایط کپی رایتینگ

کپی رایتینگ در کسب و کارهای دیجیتالی امروز نقشی بسیار کلیدی دارد و کپی رایترها در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی و اجرای کمپین‌ها قدرت نمایی می‌کنند.

یکی از موفق‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی، کمپین متفاوت فکر کن (Think Different) مربوط به کمپانی اپل است که حدود 22 سال قبل اجرا شد و در سراسر جهان بسیار موفق بود. کپی رایتینگ موفق این کمپین هنوز هم یکی از محبوب‌ترین شعارهای اپل محسوب می‌شود.

https://lightcompany.ir/2021/06/28/seo-in-mazandaran/

شرایط و مهارت‌های لازم برای کپی رایتر شدن چیست ؟

برای کپی رایتر شدن به پیش نیاز و یا تحصیلات خاصی نیاز ندارید اما لازم است که سطح مطالعه خود را افزایش داده و همواره به روز باشید.

همچنین تعامل با دیگران و مشارکت در بحث‌های مختلف می‌تواند سطح فکری شما را ارتقا دهد و باعث شود طیف بیشتری از کاربران را بشناسید. برای اینکه کپی رایتر موفقی باشید داشتن این ویژگی‌ها به شما کمک زیادی خواهد کرد:

صبور بودن

گاهی ممکن است در یک لحظه ایده ای خوب برای کارتان پیدا کنید و گاهی هم کاملا برعکس، ممکن است به ساعت‌ها فکر و مطالعه نیاز داشته باشید تا یک جمله تبلیغاتی بنویسید.

نباید ذهن خود را با فشار بیشتر خسته کنید بلکه بهتر است برای خود زمان کافی برای تمرکز و تصمیم گیری در نظر بگیرید.

امکان پاره وقت کار کردن

کپی رایتر بودن در بیشتر موارد یک شغل تمام وقت محسوب نمی‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که در کنار سایر فعالیت‌های خود، به این کار نیز بپردازید. همچنین می‌توانید به طور همزمان درگیر چند پروژه متفاوت بوده و درآمد خود را افزایش دهید.

به روز بودن

باید از ترندها و همچنین فعالیت رقبای خود به خوبی آگاه باشید و فرصت‌های تبلیغاتی را بشناسید. کپی رایترها ممکن است گاهی چنان خوب عمل کنند که باعث صرفه جویی در سایر روش‌های تبلیغاتی شده و فروش شرکت را چند برابر کنند.

بازار کار کپی رایتینگ

همیشه پس از ارائه یک ایده خوب، ایده بهتری نیز وجود دارد که اگر آن را قبل از رقبا کشف کنید، برنده خواهید بود. کپی رایتر‌ها با ایده‌ها سروکار دارند و کسی که ایده بهتری داشته باشد، مسلما مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

راهکارهای تقویت کپی رایتینگ چیست ؟

کپی رایتینگ چیست

هرچیزی که با ذهن و خلاقیت شما سروکار داشته باشد تمرینی خوب برای یادگیری کپی رایتینگ محسوب می‌شود. شما با انجام تمرین‌های زیر به طور روزانه می‌توانید روی مهارت کپی رایتینگ خود، کار کنید:

  • یک پاراگرف از یک کتاب را بخوانید و سعی کنید آن را در یک جمله خلاصه کنید، به طوریکه بیشترین مفهوم را به مخاطبان منتقل کند.
  • در قدم بعدی سعی کنید یک صفحه کامل را در یک جمله خلاصه کنید و حتی از دیگران بپرسید چه برداشتی از جمله ای که نوشتید دارند.
  • از روزنامه‌ها و اخبار روز غافل نشوید. به این فکر کنید که اگر شما مسئول نوشتن سرخط خبرها در شبکه خبر بودید، مهم‌ترین اتفاقات را چگونه در جمله ای کوتاه بیان می‌کردید که مخاطب را جذب کند.
  • وقتی تبلیغی می‌بینید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید آن را بهتر کنید. تا جای ممکن جملات بلند را کوتاه بنویسید.
  • اگر حساب توییتر دارید می‌توانید ایده زیادی از توییت‌های افراد بگیرید. محدودیت تعداد کاراکتر در توییتر، بسیاری از افراد را تبدیل به کپی رایترهای خلاق کرده است.

جمع بندی

ما در لایت کمپانی این مطلب دانستیم که کپی رایتینگ چیست و چه شرایط و ویژگی هایی دارد. شاید در نگاه اول کپی رایتر شدن امری اسان به نظر برسد اما گول ظاهر ساده آن را نخورید.

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *