نیاز هر کسب و کار به لوگو

اهمیت لوگو برای کسب و کار

امروزه هر کسب و کار باید یک لوگوی مختص برند و کسب و کار خودش را داشته باشد.

به این دلیل که بتواند نیاز هر کسب و کار به لوگو و خدمات یا محصولات را به کاربر برساند.

شاید سوالاتی در ذهنتان برایتان پیش بیاید و بخواید بدونید اهمیت لوگو برای کسب و کار به چه میزان است؟ چرا باید لوگو داشته باشیم یا نیاز هر کسب و کار به لوگو چیست؟

این سوالات ممکن است برایتان پیش بیاید و دانستن پاسخ آنها به شما کمک میکند.

طراحی لوگو چیست؟

لوگو چیست؟ نیاز هر کسب و کار به لوگو

لوگو به معنای تصویری است که بیانگر فعالیت یک شرکت یا کسب و کاراست، که متشکل از شکل، فونت، رنگ و یا تصاویر است.

یک لوگوی خوب تقریبا اولین چیزی است که مشتری آن را میبیند، درواقع سنگ نمای کسب و کار و برند شماست!

به عنوان مثال شما خانه ای را که سنگ نما داشته باشد را میپسندید یا خانه ی ساده و بدون نما؟ لوگو هم به این صورت است.

در نگاه اول، تنهای چیزی که برای شما میتواند جلب توجه کند لوگو است؛ حتی تاثیرگذاری یک طرح به تنهایی میتواند به اندازه ای باشد تا یک کاربر که قصد خرید ندارد را جذب و تبدیل به مشتری کند.

یک لوگوی حرفه ای به مشتریان نشان می دهد که کار شما خوب است و بدرد آنها میخورید.

اما یک لوگوی در هم و بر هم، ضعیف، کمبود توانایی و دانش را نشان می دهد. و باعث از بین رفتن اعتبار و کم شدن اعتماد مشتریان به محصولات و خدمات می گردد.

لوگو ماهیت برند شما را به مخاطبان می‌شناساند

لوگو، مالکیت شما بر کسب و کار و برندتان را نشان می‌دهد. در واقع سکوی پرتابی است برای شناخته شدن و دیده شدن توسط مخاطبان هدف. بدون داشتن آن نمی‌توان به راحتی خود را به مشتریان شناساند. در بازار رقابتی و تجارت جهانی امروز، بدون داشتن آرم نمی‌توان کسب و کاری را معرفی و در ذهن‌ها ماندگار کرد. نه تنها شما را به افرادی که در محدوده شما و نزدیک به شما هستند آشنا می‌کند، بلکه می‌تواند شما را در سطح جهان نیز معرفی کند.

 نشان می‌دهد شما خاص هستید

شما یکی از مدعیان زمینه فعالیت خود هستید. لوگویی که منحصر بفرد و قابل ثبت باشد، به مخاطبان نشان می‌دهد شما خاص هستید و برندتان با دیگر رقبا متفاوت است. برای دستیابی به این هدف لازم است یک لوگوی خوب و چشم نواز داشته باشید. همانقدر که داشتن یک لوگوی خوب برندتان را رشد می‌دهد. لوگویی که بد طراحی شده باشد نتیجه منفی خواهد داشت.

چرا باید لوگو داشته باشیم و هزینه کنیم؟

شما در طول زمان و با توجه به  رشد کسب کار خود می توانید طراحی های دیگر از قبیل پوستر ها ، بیلبورد ها و …  را تغییر دهید.

اما لوگو را نمی توان  به سادگی و بدون هزینه تغییر دهید. زیرا هزینه و زمان که برای ماندگار کردن یک لوگو شده است را از بین می برد.

برای مثال فرض کنید یک بانک یا یک برند غذایی  بعد از چند سال فعالیت بخواهد نشان خود را به دلیل استاندارد نبودن و یا هم راستا نبودن با اهداف شرکت خود عوض کند برای این کار آن شرکت متحمل هزینه بسیار زیادی جهت معرفی و ماندگار کردن یک نشان  خواهد شد در صورتی که می توانست با مبلغ بسیار ناچیز تر جلوی این هزینه را بگیرد.

لوگو در تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی به بهتر دیده شدن برندتان کمک می‌کند.

دیدن مداومآرم در شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی، کارت ویزیت و تبلیغات، با سرعت بیشتری یک برند را در ذهن‌ها ماندگار می‌کند. هرچه بیشتر تبلیغات شود، گوش و چشم مخاطبان با برند آشناتر شده. و اعتماد به یک برند آشنا و شناخته شده خیلی راحت‌تر از اعتماد به یک کسب و کار جدید است.

سخن آخر:

آیا نوع طراحی لوگو در برندسازی اهمیت دارد؟

اینکه عناصر طراحی لوگو چگونه استفاده شوند و نوع آن چه باشد اهمیت بسیار زیادی در برندسازی خواهد داشت. انتخاب طرح، رنگ، فونت و نوع آن متناسب با کار و حرفه شما و نوع مخاطبان و بازار هدف شما، همگی در طراحی یک آرم خوب و در نتیجه برندسازی موفق موثر خواهند بود.

سعی کنید آرمی که برای کسب و کارتان طراحی میکنید را به درستی و طبق اصول طراحی کنید یا به یک طراح حرفه ای بسپارید.

اگر به دنبال طراح حرفه ای برای یک لوگوی حرفه ای کسب و کارتان هستید لایت کمپانی درخدمتتان است.

اطلاعات بیشتر درباره لوگو

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *