دیجیتال مارکتر

ویژگی های دیجیتال مارکتر چیست؟ با مهارت های آن آشنا شوید

این روزها شکل و شمایل تبلیغات تغییر کرده است. به همین دلیل عنوان شغلی جدیدی به نام دیجیتال مارکتر به وجود آمده است. یک دیجیتال مارکتر، برای رسیدن به مشتریان جدید از کانال‌های دیجیتالی استفاده می‌کند. هدف بازاریابان دیجیتالی، ایجاد آگاهی از برند، از ویژگی های دیجیتال مارکتر خوب برای رسیدن به مشتریان جدید و تبلیغ محصول است.

دیجیتال مارکترحرفه ای چه می‌کند؟

مجموعه کارهایی که بازاریابان دیجیتالی انجام می‌دهد، موارد زیر هستند:

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
بازاریابی درونی (Inbound Marketing)
روابط عمومی
تبلیغات کلیکی
تجزیه و تحلیل گزارش‌ها

1- بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی

دیجیتال مارکتر، با استفاده از شبکه‌های اجتماعی در راستای تبلیغ و ایجاد آگاهی از یک برند، فعالیت می‌کند.

یک بازاریاب دیجیتالی درمورد شبکه‌های اجتماعی اطلاعات دارد و می‌داند که فعالیت در کدام پلتفرم به رشد یک کسب‌وکار و افزایش آگاهی از برند کمک می‌کند.

2- بازاریابی درونی

بازاریابی درونی به معنای افزایش پتانسیل یک وبسایت در راستای جذب کاربر و مشتری بیشتر است. این پتانسیل پگونه افزایش پیدا می‌کند؟ با تولید محتوا و ارسال پست‌های جذاب در قالب بلاگ.

حتی وقتی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید تا برندتان بیشتر دیده شود، در حال بازاریابی به صورت درونی هستید.

3- بازاریابی ایمیلی

یک بازاریاب دیجیتالی با استفاده از ایمیل مارکتینگ، درمورد برندی که با آن همکاری دارد، اطلاع‌رسانی می‌کند.

https://lightcompany.ir/2021/05/05/content-production/

علاوه بر این یک دیجیتال مارکتر، با استفاده از کمپین‌های ایمیل مارکتینگ، می‌تواند مشتریان یک برند را افزایش دهد و یا موجب افزایش ترافیک وبسایت شود.

4- روابط عمومی

افزایش روابط عمومی برای رشد یک برند اهمیت بسیار زیادی دارد. یک بازاریاب دیجیتالی به اهمیت این موضوع واقف است.

به همین دلیل تلاش می‌کند از راه‌هایی که وجود دارد اقدام به افزایش و بهبود کیفیت روابط عمومی کند. این راه‌ها میتواند نوشتن مقاله های تخصصیْ همکاری با برندهای دیگر، تبلیغات و… باشد.

5- تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی به آن دسته از تبلیغات گفته می‌شود که تبلیغ‌دهنده به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ منتشر شده می‌شود، به رسانه ناشر پول پرداخت می‌کند.

در این روش تبلیغ‌دهندگان برای نمایش‌هایی که منجر به کلیک نمی‌شوند هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

بازاریابان دیجیتالی مسئولیت طراحی چنین کمپین‌هایی را به عهده دارند. آن‌ها موظفند این جنس از تبلیغات را به شیوه‌ای طراحی کنند تا کلیک بیشتری دریافت کند.

6- تجزیه و تحلیل گزارش‌ها

منظور از تجزیه و تحلیل گزارش‌ها آنالیز تبلیغات است. هر استراتژی که به کار برده شود، نیاز به تحلیل و آنالیز دارد تا عملکرد بررسی شود.

یکی از مهارت‌های دیجیتال مارکتر این است که هزینه‌هایی که بابت تبلیغات پرداخت شده است را بررسی کند. بعد نتیجه‌ای که از کمپین‌ها دریافت کرده را با هزینه مقایسه کند.

دیجیتال مارکتر

انواع مهارت‌های دیجیتال مارکتر

1- مهارت فروش

تجربیات نشان می‌دهد که دیجیتال مارکتری که مهارت فروش بیشتری دارد، توانایی برقراری ارتباط بیشتری با بیرون از سازمان دارد.

آشنا بودن با مهارت‌های فروش موجب می‌شود که یک دیجیتال مارکتر، هم‌راستا با تیم فروش پیش برود و کسب‌وکار را به هدفی که درنظر دارد برساند.

اغلب مدیرانی که قصد استخدام یک دیجیتال مارکتر دارند، این نکته را درنظر می‌گیرند و این برای کسی که قرار است در این حوزه کار کند، یک مزیت محسوب می‌شود.

https://lightcompany.ir/2021/11/21/keyword-research/

2- مهارت نوشتن
مهارت نوشتن:

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های دیجیتال مارکتر است. اگر یک دیجیتال مارکتر قلم خوبی داشته باشد، می‌تواند ارتباط بهتری با مخاطب برقرار کند.

ارتباط بهتر با مشتری، موجب افزایش تعامل می‌شود  تعامل بیشتر هم برای برند امتیاز محسوب می‌شود.

اگر بازاریاب دیجیتالی قلم خوبی داشه باشد، می‌تواند ویژگی‌ها و سرویس‌های یک کسب‌وکار را بهتر معرفی کند.

علاوه بر این‌ها یک  وضایف دیجیتال مارکتر باید پرسونای مخاطب را بشناسد. اگر درمورد طراحی پرسونای مخاطب اطلاعاتی ندارید،

ما قبلا در پستی مجزا درخصوص اینکه پرسونا چیست مطالبی نوشته‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

تولید محتوا، یکی از اساسی‌ترین ارکان بازاریابی است. بازاریابان دیجیتالی تاکید بسیار زیادی بر روی تولید محتوا برای رشد یک کسب‌وکار دارند. علاوه بر این، انتشار به موقع محتوا اهمیت زیادی برای مخاطب دارد.

وقتی شما اقدام به انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی می‌کنید، مخاطب علاقه‌مند را جذب خواهید کرد. این مخاطب بعد از گذشت مدتی، انتظار دارد محتوا را به موقع در صفحات شما ببیند.

برای اینکه بتوانید در راستای انتشار به موقع محتوا موفق عمل کنید، ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی کمک شایانی به شما خواهند کرد.

3- آشنایی با ابزارهای گرافیکی و اصول طراحی

این بدان معنا نیست که ویژگی های دیجیتال مارکتر باید طراح هم باشد. اما باید با اصول اولیه گرافیک آشنا باشد و یک شناخت نسبی درخصوص ابزارهای طراحی داشته باشد.

باتوجه به اینکه اهمیت محتوای ویدئویی بسیار بالا است، یک ویژگی های دیجیتال مارکتر خوب  باید اشراف نسبی به تولید محتوای ویدئویی  باشد.

چراکه محتوای ویدئویی بازخورد بیشتری دریافت می‌کند. HubSpot گزارشی در این مورد منتشر کرده که نشان می‌دهد 43 درصد مخاطبان به محتوای ویدئویی علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

پس اینکه یک بازاریاب دیجیتالی بتواند شناخت خوبی نسبت به تولید این جنس از محتوا داشته باشد اهمیت بسیار زیادی دارد.

4- خلاقیت 

این مهارت بسیار حیاتی و ضروری است. عموما بین دیجیتال مارکترها مشاهده می‌کنید که خلاقیت زیادی دارند. طراحی کمپین‌های تبلیغاتی نیازمند خلاقیت هستند، چراکه برای جذب بیشتر مخاطب، نیازمند خلاقیت هستید.

یک بازاریاب دیجیتالی باید بتواند اهداف مشخص و معقولی برای یک کمپین متصور شود.

اهداف غیرقابل دسترسی فقط موجب ناامیدی بیشتر می‌شود. چراکه ممکن است نتیجه‌ دلخواه حاصل نشود و موجب ایجاد بی‌اعتمادی شود.

5- آشنایی با تحلیل داده‌ها

این یکی از مهم‌ترین مهارت‌های دیجیتال مارکتر است. چرا که تحلیل نتایج اهمیت بسیار زیادی دارد.

تحلیل داده‌ها موجب می‌شود که شما متوجه شوید نتیجه‌ای که مدنظرتان بوده به دست آمده یا نه.

در دنیای دیجیتال با اعداد و ارقام بسیاری روبرو هستید. به همین دلیل آشنایی با ابزارهای تحلیل داده برای یک بازاریاب دیجیتالی مزیت محسوب می‌شود.

6- شناخت تبلیغات آنلاین

باتوجه به تغییر ماهیت تبلیغات، شناخت شیوه تبلیغات آنلاین اهمیت بسیار زیادی دارد. اما بازاریابان دیجیتالی نیاز دارند که با این شیوه از تبلیغات به شکل جامع و کاملی آشنا باشد.

طراحی کمپین خوب، خلاقیت در اجرا، بررسی بازخوردهای یک تبلیغ، تعیین هدف مناسب، تخصیص بودجه مناسب، برنامه‌ریزی هدفمند و درنهایت آنالیز کمپین‌ها زیرمجموعه این گزینه هستند.

توجه به این نکته ضروری است که کسب‌وکارها به دنبال افرادی هستند که اشراف خوبی به این مبحث داشته باشند.

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *