content-creation-challenges-main

تولید محتوا

محتوا چیست؟ هنگامی که اینستاگرام خود را باز می کنید و کلیپ های مختلف و یا عکس ها و مطالب مختلف را می بینید و یا پادکست هایی که گوش می کنید و کتاب های دیجیتالی که می خوانید و مقاله های مختلف که در اینترنت می خوانید همگی محتواایی هستد که توسط افراد مختلف تولید شده اند. در این مقاله به اهمیت تولید محتوا و مراحل تولید محتوا  می پردازیم پس با ما همراه باشید.

محتوا چیست؟

حالا اگر بخواهیم یک تعریف جامع برای محتوا بنویسیم می‌رسیم به این تعریف:

به هر چیزی که برای انسان قابل درک است و در بستر کانال‌های دیجیتال یا غیر دیجیتال قابل انتشار هستند محتوا می‌گویند.

جو پولیزی، بنیانگذار CMI ، نیز محتوا رو اینگونه تعریف می کند:
 محتوا اطلاعات ترغیب کننده ای هست که به مخاطب اطلاع رسانی میکند، با مخاطب تعامل ایجاد میکند و برای مخاطب جذاب است.

مراحل تولید محتوا / تولید محتواتولید محتوا هم به معنی نوشتن، طراحی یا خلق هرچیزی که انسان‌ ها بتوانند آن را درک کنند و درپلتفرم های مختلف قابل انتشار باشد تا به اهدافی مثل کسب درآمد، رسانه‌سازی و … برسیم.

این کار در عین سادگی بسیار زمان بر و نیازمند فردی با تجربه است که توانایی آن را داشته باشد.

دلایل اهمیت تولید محتوا

تمامی کسب و کارها؛ اعم از کسب و کار های کوچک و بزرگ، برای جذب و حفظ مشتریانشان، به طور منظم نیاز به محتوای مرتبط دارند.

اگر تولید محتوای شما اصولی و با کیفیت باشد رتبه بندی سایت شما را بالاتر می برد و هنگام سرچ کلمه مرتبط سایت شما به دلیل رتبه بندی خوب در صفحه ی اول به نمایش در می آید و شانس بالا رفتن بازدید سایتتان افزایش پیدا می کند.

فراموش نکنید محتوای متنی تنها پل ارتباطی شما با مشتریان است. به همین دلیل سعی کنید تولید محتوا در فضای مجازی را جدی گرفته و آن را به افراد زبده و متخصص بسپارید.

تیم لایت کمپانی در این زمینه می تواند به شما کمک کند. برای اطلاع بیشتر و گرفتن قیمت، به این برگه مراجعه کنید.

دلایل اهمیت تولید محتوا بسیار زیاد است در ادامه چند مورد را نام برده و توضیح می دهیم:

بهبود سئو سایتاهمیت تولید محتوا / مراحل تولید محتوا

یکی از مهمترین کاری که باید  در سئو رعایت شود، تولید محتوا است. وب سایت هایی که روی محتوای سایتشون کار میکنند، بیشتر مورد توجه موتور جستجو قرار میگیرند.

البته علاوه بر کمیت مقاله ها و محتوا، کیفیت آن ها هم دارای اهمیت زیادی است. نباید فراموش کنیم که مخاطبان اصلی ما افراد پشت سیستم هستند که محتوای ما نیاز آن ها را برآورده کرده.

بازاریابی کم هزینه

تولید محتوا  هزینه ی خیلی کمتری دارد نسبت به تبلیغاتهای دیگه ودر عین حال بازدهی خیلی بیشتری هم دارد.

با تولید محتوا، جذب و حفظ مخاطب تضمین شده است. ولی با روش های دیگه، امکان کاهش جذب و حفظ مشتری است.

تولید محتوا،  با داشتن محتوای با تاریخ و بدون تاریخ انقضا، و حتی با به روز کردن محتوای بدون تاریخ انقضا، برای شما ترافیک تولید میکند و بازدید سایت شما را بالا میبرد.

لینک سازی بهتر

هر چه محتوای تولید شده در سایت با کیفیت بهتر و بازدید بیشتری باشد، سایت های مرتبط به  محتوای سایت شما، جذب می شوند و به وبسایت شما لینک می دهند. در این صورت با توجه به حجم مخاطب آن سایت، ترافیک و بازدید سایت بالا میرود. هر چه محتوای تولید شده با کیفیت تر،جامع تر باشد،مخاطب هم جامع تر میشود.

خلاصه ای از دلایل اهمیت تولید محتوا:

  • کسب درآمد از تولید محتوا
  • ایجاد و جذب مشتری برای خدماتتان
  • یک روش کم هزینه است
  • کمک به ایجاد شهرت، اعتماد و اعتبار
  • راحت بودن تحلیل نتایج و عملکرد آن
  •  وفادارسازی مشتریان

مراحل تولید محتوا

1) مشخص کردن هدف محتوااهمیت تولید محتوا / مراحل تولید محتوا / تولید محتوا

مشخص کردن هدف محتوا اولین بخش از مراحل تولید محتوا است. اینکه برای چه سایتی محتوا تولید می کنید و هدفتان چیست را از قبل مشخص کنید. استراتژی محتوایی شما باید در جهت اهداف بازاریابیتان باشد.

آیا سایتی که برای ان تولید محتوا می کنید به دنبال ترافیک بیشتر برای تبلیغ است یا فروش خدمات و محصولات انجام می دهد؟ مشخص کردن این موضوع به نوشتن شما جهت می دهد و شما را به نتیجه دلخواهتان می رساند. شما هرگز نمی توانید بدون پی بردن به هدف از نوشتن برای یک سایت، محتوای خوبی را بنویسید.

2) شناسایی مخاطبان

بعد از شناسایی و مشخص کردن هدف سایتی که  برایش محتوا تولید می کنید، باید مخاطبانتان را شناسایی کنید. یعنی بدانید با چه افرادی و چطور صحبت می کنید  و کجا می توانید آن ها را پیدا  کنید.این یکی از مهمترین مراحل تولید محتوا است.

نکته ی مهم در تولید محتوا این است که مخاطب با شما احسا س نزدیکی کند و حس کند مانند یک دوست قدیمی و شخصا با آن ها صحبت می کنید. برای اینکار می توانید با آن ها صمیمی بوده و دغدغه ها و نیازها و ترس های آن ها را بشناسید. از این طریق می توانید آن ها را درک کرده و راه حل های خوبی نیز ارائه کنید.

ارائه راه حل و دادن پاسخ درست به سوالات مخاطبان، عامل اصلی در نوشتن برای یک سایت برای حفظ مخاطب خود است. به این دلیل که  اگر شما بتوانید به سوالات مخاطبان بهتر از دیگر رقبای خود پاسخ دهید، در جذب ان ها به عنوان مشتری های آینده خود موفق تر خواهید بود.

3) شناسایی رقبا سومین مرحله از تولید محتوا

شاناسایی  و بررسی کردن رقبا  به شما یک دید مناسب و ایده  برای نوشتن می دهد. این بررسی به شما نشان می دهد که مخاطبان شما بیش تر به دنبال چه چیزی هستند. با تحلیل مقاله های رقبا می توانید کلمات کلیدی که با آن ها رتبه ی بهتری به دست آوردند را پیدا کرده و رتبه ی سایت خود را بهبود دهید. علاوه بر آن متوجه می شوید که مخاطبان چه مطالبی را از قبل خوانده اند و این به شما در تولید محتوای متفاوت کمک می کند.

4) انتشار محتوا در زمان مناسب

تولید محتوا
زمان مناسب تولید محتوا

این مرحله از تولید محتوا مربط به زمان انتشار محتوایی است که تولید کرده اید.  مناسب ترین زمان  برای انتشار محتوا انتخاب کنید تا مخاطبان بیشتری تا بازخورد بیشتری دریافت کنید. علاوه بر آن مطلبتان را علاوه بر سایت، در پلتفرم های مختلف و شبکه های اجتماعی منتشر کنید تا کاربران بیشتری امکان دسترسی به آن را داشته باشند. زیرا امروزه کاربران در شبکه های اجتماعی فعالیت بیشتری دارند.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. خوشحال می شویم که ما را در اینستاگرام دنبال کنید. 🙂

 

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *