SEO / سئو سایت/ اهداف سئو / بخش های سئو

سئو (SEO)

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization یا بهینه سازی موتور جستجو، به معنای کمک به بهتر دیده شدن سایت شما در هنگام جستجوی طبیعی گوگل و کسب رتبه بندی بهتر می باشد. در ادامه به تعریف SEO، اهداف سئو  و انواع سئو می پردازیم.

SEO / سئو سایت/ اهداف سئو / بخش های سئوSEO چیست؟

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

سئو یک فرآيند ساده نيست که براحتی و هرشخصی بتواند انجام دهد بلکه نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است.

ما در لایت کمپانی، با بهترین مهندسین SEO می توانیم کمکتان کنیم .

موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين SEO بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.

به فردی که سئو یا بهینه سازی سایت را انجام می دهد سئو کار می گویند.

مهندسین سئو باید مهمترین معیار های الگوریتم رتبه بندی گوگل، که بیش از 200 معیار را شامل می شود، بدانند.

اهداف سئو چیست ؟

در این بخش می‌خواهیم  به برخی ازمهم‌ترین اهداف سئو یا بهینه‌ سازی موتورهای جستجو بپردازیم.

  • سئو به وب سایت ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جست و جوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران کمک می کند.
  • بعد ازشروع کار سئو براي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي، اين فرآيند نيازمند زمان برای گرفتن نتیجه است.
  • زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.
  • یکی دیگر از اهداف سئو بالا بردن بازدید سایتتان است؛ به این صورت که سئو کار بداند از چه الگوریتم و کلمه ی کلیدی استفاده کند، و تمام نکات را رعایت کند، وقتی  کاربر سوال خود را جستو جو کند، سایت شما هم جزء اولین ها قرار میگرد.
  • وقتی سایتتان در پرسش و پاسخ های جستوجو بالا بیاید،همین کار باعث برند شدن شما می شود.
  • بدین صورت هم کار شما برند می شود و هم برایتان تبلیغ می شود که باعث فروش بالا برایتان می شود.
  • متخصص های لایت کمپانی با آشنایی با الگوریتم های گوگل به سرعت بسیار بالا شما را تبدیل به یک فروشگاه یا سایت پربازدید می کند.

خلاصه ای از اهداف سئو:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد
  •  ایجاد برند
  •  افزایش ترافیک سایت
  • رتبه بهتر وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو
  • بالا رفتن  فروش محصولات
  • بهترین ابزار برای تبلیغات

انواع سئو

سئو به چند بخش تبدیل می شود که ما در ادامه انواع سئو را برایتان توضیح می دهیم.

SEO / سئو سایت/ اهداف سئو / بخش های سئوسئو درون صفحه چیست ؟ (SEO On Page)

تنظیم محتوای داخلی سایت:

هر آن چیزی که داخل سایت شما به کاربران نمایش داده می شود، در واقع طراحی سایت شما، به خزنده (ربات) گوگل نیز نشان داده می شود. به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد، مربوط به SEO On Page مي‌شود.

هرچقدر این مطالب از لحاظ ساختار درست باشند و لینک سازی منظم داشته باشند، از نظر گوگل الویت بیشتری نسبت به دیگر سایت ها خواهند داشت.

در این بخش تمامی مطالب سایت بررسی و سئو هر مطلب به طور مجزا انجام می شود. همچنین تمام مطالب سایت بررسی و لینک سازی می شود و سئو مناسب برای آن برنامه ریزی می شود. برای نتیجه گیری موفق، بهتر است روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

SEO بیرون صفحه چیست ؟ (SEO Off Page)

سئو خارجی سایت:

ضمن برنامه ریزی روند ثابت SEO یک برنامه ریزی برای سئو خارجی سایت انجام می شود. به این صورت که مقداری از محتوا به صورت وبلاگ در سایت خارجی تنظیم و لینک سازی می شود .

همچنین لینک سازی با الگوریتم خاصی طراحی می شود تا با قوانین گوگل به مشکلی بر نخورد.

SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان متمرکز مي‌شود، سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

همچنین یک ساب دامین در صورت لزوم به این موارد اضافه می شود که در آن به صورت مجزا تولید محتوا شود. بعضی قسمت های سایت که ممکن است خلاف قوانین باشد از چشم ربات گوگل مخفی می شود .

SEO کلاه – سفيد چیست ؟ (White Hat)

سئوی کلاه سفید به عنوان یکی از انواع سئو،  شامل مجموعه ای از تکنیک های اصولی و استاندارد است که بر روی جذب کاربران به صورت هدفمند تمرکز می کند. سئوی کلاه سفید بهترین نوع از سئو است که به وسیله ی آن می توانید به طور همزمان رضایت مخاطبین و رضایت موتور های جستجو را جلب کنید. هر چند با به دست آوردن رضایت مورد اول رضایت مورد دوم نیز به دست می آید.

در سئوی کلاه سفید(White-Hat Seo) ملاک اصلی، بهبود عملکرد و بهینه سازی یک سایت در صفحات نتایج موتور جستجو، با استفاده از استراتژی تعیین شده  توسط گوگل است.  برخی از مهمترین این روش‌ها استفاده از کلمات کلیدی، لینک دهی داخلی و خارجی و تمرکز بر تولید محتوای اصولی و بازاریابی می باشد. روند فرآیند سئوی کلاه سفید طولانی ولی همیشگی هستند.

بهترین راه برای ماندگار ماندن شما در صفحه اول گوگل، سئو اصولی و بر پایه قوانین است، چراکه در صورتی که گوگل متوجه فقط

یک سئو غیر اصولی شود برای همیشه دامنه را غیر قابل اعتماد می داند. هوش مصنوعی ربات های گوگل به قدری قوی است که به راحتی هر تقلبی را تشخیص می دهد و این هوش مصنوعی هر روز قوی تر هم می شود .

سئو کلاه – سیاه چیست ؟ (Black Hat)

 سئو کلاه سياه، یکی دیگر از انواع سئو، اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد.که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. ولی نکته مهمی که باید بدانید این است که این روش غیر اخلاقی بوده و هیچ موتور جستوجوی آن را تایید نمی کند. و حتی ممکن است با بکارگیری این روشها، ازفهرست پایگاه داده برای همیشه خارج شوید.

طبق پژوهش های که انجام دادند، بعداز ساخت سایت شرکت ها نمی دانند چگونه سایتشان را در اینترنت معرفی کنند، بهترین روش معرفی سایت بهینه سازی موتور جستو جو ویا همان سئو می باشد. در این تحقیق بر اساس 77 معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو بررسی کرده اند استراتژی های بهینه سازی برای توسعه وب سایت را بصورت زیر معرفی می نماید:

  • بهبود ساختار سایت
  • استراتژی کلمات کلیدی
  • استراتژی URL
  • بهینه سازی کد
  • پردازش کردن متن
  • بهینه سازی لینک های ورودی
  • استراتژی نام دامنه و هاست

کارهای که برای بهینه سازی در این پژوهش عنوان شده است عبارتند از:

  • افزایش لینک های خارجی
  • تغییر اسم فایل ها
  • لینک یک طرفه
  • کلمات کلیدی
  • استفاده از Meta Tag
  • استفاده از robots.txt
  • بهینه سازی محتوا

تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟

الگوریتم های جدید گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain تلاش میکنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند. هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد. گوگل به انتخاب کاربران توجه زیادی خواهد کرد. بعنوان مثال اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد.

به طور کلی می توان گفت برای بهبود و پیشرفت کارتان علاوه بر طراحی سایت حتما باید به SEO سایتتان هم توجه کنید.

ما در لایت کمپانی با طراحی سایت و پشتیبانی از SEO سایتتان، به پیشرفتتان کمک خواهیم کرد.

لایت کمپانی راه حلی برای پیشرفت شما🙂

مارا در اینستاگرام دنبال کنید.

 

این مقالات هم مطالعه کنید

سوالی دارید؟ از ما بپرسید.

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید