smart-home-g0c17a1be0_1920

خانه ی هوشمند

ایده خانه ی هوشمند به گذشته ی دور برمی گردد، بطوری که انسان ها برای دستیابی به یک زندگی بهتر سختی های زیادی کشیده اند. ممکن است شما در هنگام خروج از خانه یا‌ سفر نگران مسائل بسیاری باشید، نگرانی هایی مثل شیر گاز را بستم؟ درب منزل را بستم؟ و از این‌ دست تردید ها که آرامش شما را بهم می زند. خانه هوشمند این نگرانی ها را برطرف می کند می توانید با ورود این تکنولوژی به منزلتان و  اتصال دستگاه و لوازم منزل به یک شبکه امن ، از ایمنی منزل اطمینان حاصل کنید، و با یک نگاه به گوشی هوشمند خود با خیال راحت از سفرتان لذت ببرید.
وجود خانه های هوشمند که بخشی از آن یا تمام آن به این تکنولوژی مجهز باشند، نشان از علاقه مردم به این فناوری است.  با ورود شرکت هایی عظیم، مثل گوگل و آمازون این صنعت تحولی بزرگ در دنیای مدرن امروز به وجود آورده است. با پیشرفت تکنولوژی همینطور با اینترنت اشیاء این ایده بیش از پیش مورد استقبال مردم قرارگرفته است. اینترنت چیزها (Internet of things) اشیاء و تجهیزاتی هستند که در محیط اطراف ما قرار دارند و به اینترنت متصل هستند. این وسایل ها توسط نرم افزارها در گوشی هوشمند و تبلت قابل کنترل هستند.

خانه هوشمند

 سیستم هوشمند در خانه هوشمند

این سیستم همان مرکز فرماندهی یک خانه هوشمند است، دستورات مورد نیاز خودتان را با بکارگیری این سیستم به دستگاه های متصل به آن ابلاغ می کنید، مثلا به دستیار صوتی گوگل دستور می دهید برق اتاق را خاموش کند.
از بهترین سیستم های هوشمند الکسا آمازون، گوگل اسیستنت، اسمارت تینگز، هاب سامسونگ و  وینک هاب هستند.

نمونه‌هایی از دستگاه های خانه هوشمند

ترموستات

ترموستات هوشمند به افراد خانه این قابلیت را می دهد تا از مکان های دور میزا دمای منزل را مدیریت کنند. این دستگاه ها با استفاده از الگو های رفتاری خود را آموزش می دهند تا طبق عادت شما دمای اتاق را تنظیم کنند، و بیشترین راحتی و قایلیت را به شما ارائه دهند.

قفل

با بکارگیری قفل های هوشمند توانایی باز و بسته کردن درب از راه دور، شناسایی افراد متفرقه و همینطور امکان تجهیز سنسور اثر انگشت را دارید. و همچنین درب خانه را از هرجایی  برای افراد مورد اطمینانتان باز کنید.

سیستم روشنایی

به اضافه ی  قابلیت کنترل از راه دور و  شخصی سازی سیستم روشنایی هوشمند، توانایی تشخیص افراد خانه و تنظیم نور به میزان لازم را دارد،لامپ های هوشمند، روشنایی خود را متناسب با روشنایی روز تنظیم می کنند.

اهرم شیر گاز

با استفاده از اهرم شیر گاز هوشمند همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردم، توانایی بستن شیر گاز با بکارگیری اینترنت اشیاء از راه دور را در یک خانه هوشمند دارید.

تکنولوژی-اینترنت اشیاء

همچنین این مطلب را بخوانید: اهمیت به امنیت وبسایت

حریم خصوصی و امنیت در خانه هوشمند

وقتی از امنیت و حریم شخصی حرف می زنیم درمورد اطلاعاتی است که در محیط اطرافمان مثل اتفاقات روزمره، دوستان، آشنایان به شرکت های مختلف فناوری می دهیم. البته که شما در مقابل اطلاعاتی که می دهید، مزایایی دریافت می کنید.  اما اینکه این شرکت با اطلاعات شما چه کاری انجام  می دهد به آن شرکت بستگی دارد.  شما می توانید با بررسی سیاست حریم شخصی این دست شرکت ها به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید.

سخن آخر

خانه هوشمند در نهایت به بیشترین درجه ادراک خواهد رسید و در محیطی سرتاسر شهودی و غریزی، تمام نیاز های ساکنان منزل را مدیریت خواهد کرد. این دست خانه ها به طور خودکار با محیط سازگار می شوند. دستگاه های هوشمند خود را به بهترین حالت ممکن با سیستم هوشمند هماهنگ می کنند.  داده ها به گونه ای کنار هم قرار می گیرند تا یادگیری ماشین، تمام فرایند ها را به بهترین شکل بهینه کند.

 

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *