wyposazenie-serwerowni

اتاق سرور چیست؟اهمیت اتاق سرور

آیا از اهمیت اتاق سرور آگاه هستید؟ آیا تفاوت اتاق سرور با دیتا سنتر و هاست را می دانید؟ بهتر است قبل از هر چیز به این سوال که«اتاق سرور چیست؟» پاسخ بدهم تا اهمیت آن را بهتر درک کنید. به بخش مهمی از هر سازمان یا اداره که اطلاعات مختلف مانند اطلاعات کارمندان، داده های سیستم و… را ذخیره سازی و پردازش می کند سرور روم می گویند. یک سرور روم از چند سرور که به صورت فیزیکی و یا مجازی پیکر بندی شده اند تشکیل شده است. در واقع سرور روم شرایط محیطی و عملکردی را برای سرور ها و تجهیزات مرتبط فراهم می کند.

 اهمیت اتاق سرور، تفاوت اتاق سرور با دیتا سنتر، اتاق سرور چیست؟

اهمیت اتاق سرور

همانطور که در تعریف اتاق سرورگفتیم تمامی اطلاعات شرکت در سرورهای آن نگهداری می شود. که شامل اطلاعات چندین ساله ی شرکت از جمله اطلاعات بانکی و مالی و… می باشد. اطلاعات مهمی که از بین رفتن آن ضررهای هنگفتی را به شرکت وارد می کند.

در دسترس بودن اینترنت به صورت مداوم برای بسیاری شرکت ها ضروری است طوریکه اگر لحظه ای این اینترنت قطع شود بشدت زیان می بینند، مانند شرکت هایی که به بیرون سرویس می دهند. یا حتی قطع اینترنت در درون شرکت، توقف کار و نارضایتی ارباب رجوع  را به دنبال دارد.

تفاوت اتاق سرور با دیتا سنتر وهاست

ممکن است اکنون برایتان این سوال به وجود آمده باشد که تفاوت اتاق سرور با دیتا سنتر چیست؟ مهمترین تفاوت آن ها در اندازه هایشان است. این تفاوت به نوع طراحی، هدف و مقیاس آنها نیز مربوط می باشد.

از دیگر تفاوت های اتاق سرور با دیتا سنتر، هزینه ی راه اندازی آن است. هزینه ی راه اندازی دیتا سنتر بسیار بالا می باشد زیرا تمامی مقدمات راه اندازی مانند ایجاد زیرساخت، کابل کشی و…باید انجام شود. در کنار همه ی این ها هزینه ی جانبی مانند هزینه نگهداری، تعمیرات  و مصرف برق بر عهده ی مدیران شرکت هاست. بنابراین اگر اتاق سرور را یک اتاق از یک ساختمان در نظر بگیریم، دیتاسنتر می تواند یک ساختمان از یک سازمان باشد بنابراین شامل تجهیزات و فضای بیشتر است.

سرور چیست؟ سرور کامپیوتر های همیشه روشن هستند که به کامپیوتر های دیگر سرویس می دهند. 2 دسته بندی وجود دارد:

  • سرور: کامپیوتر سرویس دهنده
  • کلاینت: کامپیوتر سرویس گیرنده

در واقع ما هنگام سرچ در اینترنت در نقش کلاینت عمل می کنیم و کامپیوتری که به ما این خدمت را ارائه می کند سرور می باشد. این سرور ها نیز باید همیشه روشن باشند در نتیجه به یک دیتا سنتر به منظور نگهداری از این سرور ها نیاز دارند. در نتیجه به محلی که که انواع سرور ها را در rack و cage و اتاق مختلف جای می دهد دیتا سنتر می گویند.

 اهمیت اتاق سرور، تفاوت اتاق سرور با دیتا سنتر، اتاق سرور چیست؟

هاست چیست؟ برای  راه اندازی کردن یک وب سایت به یک هاست نیاز داریم، چرا؟ زیرا هاست  سروریست که تمامی فایل های قرار گرفته شده در وب سایت ما را، ذخیره سازی می کند. در واقع برای قابل دیدن بودن وب سایت شما توسط دیگران باید وب سایت شما روی یک هاست(میزبان) قرار گیرد.

آیا می توانیم از کامپیوتر شخصی به عنوان هاست استفاده کنیم؟ بله اینکار قابل انجام است اما اگر واقع بینانه نگاه کنیم ، کامپیوتر شما نمی تواند به صورتد 24 ساعته روشن بماند و به اینترنت متصل باشد. زیرا اگر اینطور نباشد کسی نمی تواند به سایت شما دسترسی داشته باشد.

 اهمیت اتاق سرور، تفاوت اتاق سرور با دیتا سنتر، اتاق سرور چیست؟

 

 

 

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *