اپلیکیشن

ساخت اپلیکیشن حرفه ای

اگر صاحب کسب و کار هستید، علاوه بر سایت و شبکه‌های اجتماعی به‌ دنبال بستر دیگری برای افزایش فروش خود هستید، داشتن یک اپلیکیشن  کاربردی شما را به هدفی که دارید می‌رساند. برای درک بهتر قدرت اپلیکیشن‌ها، کافی است به زندگی روزمره خود نگاه کنید و ببینید تا چه حدی به اپلیکیشن‌های مختلف گره خورده است. از گوش دادن به موسیقی، وب‌گردی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا درخواست تاکسی یا سفارش غذا توسط اپلیکیشن‌های مرتبط در کمترین زمان انجام می‌شوند.

در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که با ساخت اپلیکیشن حرفه ای، خواهید دید که در مدت زمان کوتاهی طیف وسیعی از کاربران و مشتریان، از اپلیکیشن شما استفاده کرده و به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

هدف شما از داشتن اپلیکیشن چیست؟

بیایید با هم  بررسی کنیم که در ساخت این اپلیکیشن بدنبال چه هدفی هستیم؟ در واقع باید بدانید اپلیکیشن شما قرار است چه کاری را انجام دهد یا چه نیازی از کاربر را رفع خواهد کرد؟ برای اینکه بتوانید پاسخ مناسب‌تری به این دست سوالات داشته باشید، می‌توانید از لیست زیر کمک بگیرید:

1. مدیریت امور

ساخت اپلیکیشن

2. خدمات رسانی به کاربر

3. جمع آوری و تحلیل اطلاعات مورد نیاز کاربر

4. ایجاد جریان درآمدی

5. ایجاد بستری برای ارتباط با مشتریان

6. ابزار آموزش مشتری یا مخاطب

7. ابزار مورد استفاده کارمندان شرکت شما

 

ویژگی‌های عملکردی یک اپلیکیشن حرفه ای

اپلیکیشن شما علاوه بر اینکه باید ظاهر خوب و کاربر پسندی داشته باشد. باید ویژگی های عملکردی قابل قبولی  م داشته باشد. در ادامه چند ویژگی مهم و اساسی که هر اپلیکیشنی باید داشته باشد را مرور می‌کنیم.

 

1. سرعت بارگذاری و اجرای اپلیکیشن

اپلیکیشن شما باید به سرعت اجرا شده و کاربر برای ورود به آن منتظر نماند. البته دستیابی به این موضوع ساده نیست و نیاز به بهینه سازی‌های مداوم دارد؛ همچنین اجرای دستورات در اپلیکیشن نیز باید سریع و بلافاصله انجام شود، زیرا استفاده از یک برنامه کند با لودینگ‌های طولانی برای هیچکس لذت بخش نیست.

 

2. قابلیت نصب در سیستم عامل‌های مختلف

سیستم عامل های اندروید و iOS به عنوان پرطرفدارترین سیستم عامل‌های موبایل در جهان، تقریبا تمام بازار تلفن‌های هوشمند را به در برگرفته اند. اپلیکیشن شما باید قابلیت نصب روی هر دوی این پلتفرم‌ها را داشته باشد تا بتوانید به تمام مخاطبان هدف خود دسترسی داشته باشید. در گذشته مجبور بودید که برای هر کدام اپلیکیشن جداگانه‌ای طراحی کنید، اما با استفاده از نرم افزار ساخت اپلیکیشن مثل محیط Angular به‌راحتی می‌توانید کدهای نوشته شده در سیستم عامل‌های مختلف را تبدیل کرده و در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید.

 

3. امنیت بالا

تأمین امنیت  اطلاعات کاربران، از مهمترین اصولی است که باید به آن پایبند باشید. شاید نیاز باشد برای این کار از متخصصان این حوزه کمک بگیرید. علاوه بر اطلاعات کاربران، امنیت خود اپلیکیشن در برابر حملات هکرها و ویروس‌های مخرب نیز باید قابل توجه باشد. ویژگی‌های امنیتی مانند استفاده از رمزعبور برای ورود به برنامه و حسگرهای اثرانگشت یا آنالیز صورت که اخیراً در اکثر تلفن‌های هوشمند وجود دارد، باعث افزایش امنیت و اعتبار اپلیکیشن شما خواهد شد.

 

4. قابلیت جستجو در اپلیکیشن

اضافه کردن امکان جستجو به برنامه، مخصوصاً اپلیکیشن‌های فروشگاهی یا پرمحتوا، می‌تواند به‌شدت برای مخاطب کاربردی و جذاب باشد. قابلیت جستجو با این که موضوع ساده‌ای بوده، اما بسیاری از تولیدکنندگان اپلیکیشن براحتی از کنار آن عبور می‌کنند، بنابراین استفاده از آن می‌تواند یک مزیت در برابر رقبا باشد.

5. تعامل کاربران

در ساخت اپلیکیشنخود سعی کنید  تعاملی دوطرفه پیاده سازی کنید تا کاربران نیز در آن سهیم باشند. با این کار به راحتی به نقاط ضعف برنامه پی خواهید برد؛ اینکه کاربر بتواند در فضای اپلیکیشن  شما نظرات خود را بازگو کند، مزیتی است که بیشتر تولیدکنندگان اپلیکیشن از آن بی‌بهره اند. در واقع اتفاقی که در اکثر اپلیکیشن‌ها در جریان است، انتقال مخاطب به سایت یا دیگر پلتفرم‌ها برای پشتیبانی یا شنیدن نظرات است که معمولاً برای کاربران خوشایند نیست.

 

6. استفاده از پوش نوتیفیکیشن

استفاده از پوش نوتیفیکشن‌ها یکی از بهترین ابزارها برای ارتباط با کاربر است. طبق آمار، ارسال پوش نوتفیکیشن، در مقابل ارسال ایمیل یا بازاریابی پیامکی بازخورد بهتری دارد و بسیاری از کاربران براحتی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. سعی کنید پوش نوتیفیکشن‌ها را بصورت شخصی سازی شده برای افراد بفرستید تا بازدهی بیشتری را دریافت کنید. ارسال پیشنهادات، تخفیفات و جشنواره‌های فروش از بهترین ایده‌ها برای ارسال پوش نوتیفیکشن هستند. البته در ارسال آن‌ها نباید زیاده روی کنید!

 

سخن نهاییاپلیکیشن

افزایش قابل توجه تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند باعث شده است تا تقاضا برای اپلیکیشن‌های مختلف به سطح قابل توجهی برسد. اما در این بین تعداد معدودی از اپلیکیشن‌ها با استقبال کاربران مواجه می‌شوند. ویژگی‌‌های یک اپلیکیشن خوب و حرفه ای تنها مربوط به ظاهر زیبا و سرعت آن نیست، بلکه پوشش تمام نیازهای کاربر تنها کلید موفقیت در این مسیر خواهد بود.

همین حالا اپلیکیشن مختص کسب و کارتان را سفارش دهید. ما در لایت کمپانی از اولین تا آخرین مرحله ساخت و تحویل اپلیکشن مورد نظرتان همراهتان خواهیم بود. برای آشنایی بیشتر با گروه لایت کمپانی ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

 

 

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *