Google search trick/ترفند های سرچ در گوگل/سرچ حرفه ای

ترفند های سرچ در گوگل

 

شاید فکر کنین سرچ درگوگل کار بسیار ساده ایه و در نهایت با جا به جا کردن کلمات میتونین محتوای مد نظرتونو پیدا کنین. درست فکر میکنین! اما خب زمان زیادی می بره و بعضی وقتا این نتایج آنقدر متنوع و زیاد میشه که پیدا کردن دقیق چیزی میخوایم رو سخت میکنه. من سعی کردم تا جایی که ممکنه این ترفند های سرچ در گوگل( Google search trick) را به صورت ساده و خلاصه براتون بگم .خوندن این مقاله زمان زیادی نمی بره اما عوضش بهتون کمک میکنه که سرچ حرفه ای داشته باشین.

Google search trick/ترفند های سرچ در گوگل/سرچ حرفه ای

ترفند های سرچ در گوگل 

خب همونطور که گفتم شما با دونستن یه سری از نکته ها میتونین سرچ حرفه ای تر و بهتری داشته باشین.

Google search trick/ترفند های سرچ در گوگل/سرچ حرفه ای

plus+ یکی از ترفند های سرچ در گوگل

اگ url سایت رو وارد کنین نتایج رو فقط از همون سایت میاره اما اگر + را بزنین، نتیجه هر دو کلمه را شامل میشه مانند:   javascript+react 

اگر دنبال یه تیتر هستین به این صورت عمل کنین:   تیتر+(:)+عبارت مورد نظر

برای پیدا کردن url سایت، اول واژه inurl رو می نویسیم بعد بدون فاصله، علامت دو نقطه : رو میذاریم:   inurl:javascript

-hyphen یکی دیگه از ترفندهای سرچ در گوگل

اگر – رو بزنین دیگه نتایجی که شامل اون کلمه میشه رو نمیاره:   programming-javascript

format

اگر بدونین فایلی که میخواین دقیقا به چه فرمتیه مثلا pdf یا powerpoint  و یا هر چیز دیگه ای، گوگل بهتون کمک میکنه که راحتتر پیداش کنین: اول نام فایلو بنویسین، بعد دونقطه : و بعدشم فرمت فایل:    programming javascript:powerpoint

operator~ 

اگه این اپراتور رو جلوی یه کلمه به کار ببرید، کلمات هم معنی  اون کلمه هم سرچ میشه. البته گاهی با هیچ کلمه ای کار نمیکنه.

quotation”Google search trick

یکی دیگه از ترفند های سرچ در گوگل که بهتون کمک میکنه سرچ حرفه ای داشته باشین علامت نقل قول هست. اگه بودن یه جمله یا کلمه تو متنتون براتون مهمه و فقط دنبال همون کلمه هستین اول و آخرش اینو ” بذارین تا نتایجیو بیاره که دقیقا شامل همون میشه.

realated Google search trick

این مورد یکی از ترفندهای سرچ در گوگل هس که خیلی پرکاربرده. اگه خواستین مطالب مشابه مطلب مدنظرتونو، تو سایتای دیگه بخونین، قبل از آدرس سایت اینو Related بنویسین و بعدش دو نقطه : بذارین به عنوان مثال:  Related:www.javascript.com

operator*

این اپراتور جاهای خالیو پر میکنه. یعنی خود گوگل نتایج مرتبط با موضوع شمارو پیدا میکنه:       programming *

…range

نتایج رو بین بازه ی تعریف شده میاره.      1990…programming 1950

operatorGoogle search trick

نهمین مورد از ترفند های سرچ در گوگل استفاده از | است. طبیعیه که اگه دوتا کلمه رو با هم بنویسین نتایج شامل این دو کلمه با هم هس. اگه بین دو کلمه از این | استفاده کنین، نتایجیو نشون میده که شامل هر کدوم از این دو کلمه به صورت جدا هس.
گوگل کار رو برای ما خیلی راحت کرده و مزایای بی شمارش بر کسی پوشیده نیست و روزانه بیشتر از یک میلیارد درخواست جست‌وجو داره. حتی بچه ها به خاطر تبلت هایی که دارن بهش دسترسی دارن. همه میدونیم یه سری محتوا تو گوگل وجود داره که مناسب سن بچه ها نیست، اینجاست که مسئله ی امن کردن گوگل مهم میشه. برای به دست اوردن اطلاعات در مورد این موضوع اینجا کلیک کنید.

 

 

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *