برنامه نویسی

آیا می توانم برنامه نویس شوم؟

خیلی از ما در هنگام انتخاب شغل ممکن است دچار اضطراب شویم. ممکن است از خودمان بپرسیم که آیا استعداد لازم برای این حرفه را داریم و می توانیم از آن کسب درآمد کنیم؟ اگر به دنبال جواب این سوال هستید که «چگونه برنامه نویس شوم» و می خواهید آن  را به عنوان شغل آینده بررسی کنید با ما همراه باشید. در ادامه می خواهیم به طور مختصر به تعریف برنامه نویسی و  ویژگی های لازم برای برنامه نویسی  بپردازیم.

تعریف برنامه نویسی ویژگی لازم برنامه نویسی/ انتخاب شغل/تعریف برنامه نویسی

برنامه نویسی یک علم است که به کمک آن می توان به کامپیوتر دستوراتی را در قالب کد برای اجرا داد. وظیفه تحلیل نیاز ها و تبدیل آن به دستورات قابل فهم بر عهده برنامه نویس است.

ویژگی های لازم برای برنامه نویسی

در پاسخ به این سوال که «آیا مناسب حرفه برنامه نویسی هستم» و یا «چگونه برنامه نویس شوم» به 5 مورد از ویژگی های شخصیتی لازم برای برنامه نویسی اشاره کردیم.

قدرت حل مسئله مهمترین ویژگی لازم برای برنامه نویسی

برنامه نویسی در واقع علم حل مسئله هست که به وسیله ی کامپیوتر انجام می شود. در نتیجه اگر از قدرت حل مسئله خوبی برخوردارهستید، می شود گفت که یکی از ویژگی های اصلی برای این شغل را دارید 🙂

برنامه نویسی مثل حل یک معادله ریاضی است و یک برنامه نویس خوب، یک مسئله را به راحتی کنار نمی گذارد و از امتحان کردن راه حل های متنوع خسته نمی شود.

تنبل بودن!

حدس میزنم که بعد از دیدن این ویژگی به این نتیجه رسیدید که بالاخره شغل ایده آلتان را پیدا کردید :))

احتمالا با مطالبی با عنوان چگونه تنبلی را کنار بگذاریم و یا راه های مقابله با تنبلی مواجه شده اید. لری وال خالق اصلی زبان برنامه نویسی پرل ، 3 ویژگی اصلی برنامه نویسان بزرگ را 1) تنبلی 2) خودخواهی 3) بی حوصلگی می داند. جولی لارسون گرین مدیر بخش تجربه کاری مایکروسافت، استراتژی بکارگیری افراد تنبل را در پیش گرفته و می گوید: من خودم هم آدم تنبلی هستم و این قضیه باعـث افزایش کارایی من شده است، چون همیشه به دنبال بهترین روش در کمترین زمان هستم.

ویژگی لازم برنامه نویسی/ انتخاب شغل/تعریف برنامه نویسی

اشتیاق داشتن از دیگر ویژگی لازم برای برنامه نویسی

از دیگر ویژگی های لازم برای برنامه نویس شدن اشتیاق است. بین فردی که کاری را به دلیل علاقه شروع  می کند با کسی که صرفا به خاطر موقعیت شغلی یا درآمد وارد حرفه ای می شود تفاوت زیادی وجود دارد. زیرا اشتیاق باعث می شود که از سطح متوسط فراتر روید و رشد و پیشرفت کنید. اشتیاق است که باعث می شود زمان هایی که دیگران مشغول دیدن فیلم و سریال هستند شما وقت و پولتان را برای دیدن فیلم آموزشی  و شرکت در ورکشاپ های مختلف صرف کنید.

خلاقیت

یکبار در یکی از کلاس های دانشگاهم استاد 9 نقطه بر روی تخته کشید و از ما پرسید: چطور می توانم بدون برداشتن ماژیک این نقاط  را با 4 خط  یا کمتر به هم وصل کنم؟ طوریکه از روی یک خط بیشتر از دوبار رد نشوم. اگر مایلید شما هم چند لحظه فکر کنید!

ویژگی لازم برنامه نویسی

 

راه حل این مسئله با خارج از چارچوب فکر کردن به دست می آید که این دقیقا همان ویژگی لازم برای برنامه نویسی، یعنی خلاقیت ست.

ویژگی لازم برنامه نویسی

در رابطه با کاربرد برنامه نویسی بهتر است بگویم که تمامی سیستم هایی که کمی هوشمند هستند برنامه نویسی شده اند. تمامی فعالیت هایی که با گوشی انجام می دهیم از عکس گرفتن تا فرستادن پیام و اکثر وسایل خانگی مانند ماشین لباسشویی، یخچال هوشمند و… برنامه نویسی شده اند.

طراحی سایت هم یک نوع برنامه نویسی است که به وسیله ورد پرس هم می تواند انجام شود. در اینجا به تفاوت این دو می پردازیم. اگر می خواهید در این زمینه هم اطلاعات کسب کنید و با ویژگی های اصلی یک طراحی سایت آشنا شوید کلیک کنید.

 

 

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *