minimal

طراحی سایت مینیمال

استراتژی طراحی سایت مینیمال، استراتژی است که به دنبال ساده سازی رابطه ها با حذف عناصر غیر ضروری یا محتوایی است که چندان کاربردی و ضروری نیست. ما در این مقاله توضیح می دهیم که چرا طراحی مینیمال داشته باشید و نکات مهم در طراحی سایت مینیمال چیست.

چرا طراحی سایت مینیمال؟ زیرا در سایت های مینیمالیستی به دلیل رابط کاربری ساده و ازبین رفتن عوامل پرت کننده حواس، انتقال اطلاعات به کاربر راحتتر صورت می گیرد. دسترسی به قسمت های مختلف ساده است، همه ی این عوامل به علاوه ی طراحی زیبا و ساده، مخاطبان بیشتری را به سایت شما جذب می کند.

درابتدا شما نیاز به یک چارچوب اولیه و یا وایفریم دارید. در وایفریم عناصر اصلی سایت مانند اجزایی لازم و ضروری و آن هایی که باید حذف شوند مشخص می شود. به جای صرف کردن ساعت ها وقت برای توضیح دادن طرحتان به مشتری می توانید به وسیله وایفریم آن را به صورت ساده به مشتری توضیح دهید.

طراحی سایت مینیمالیستی

مزایای طراحی وبسایت مینیمال

طراحی سایت به صورت مینیمال مزیت های زیادی دارد که چند نمونه از آن ها را در زیر بیان می کنیم:

  • هدایت توجه کاربر به المان های اصلی
  • ایجاد ظاهر مدرن و خاص در وبسایت
  • راحتی استفاده و دسترسی راحت به بخش های مختلف سایت
  • افزایش سرعت لود وبسایت
  • کاهش هزینه نگهداری و توسعه وبسایت
  • آپدیت و ویرایش راحت تر وبسایت
  • عدم وجود المان های جزئی و کاهش حواسپرتی کاربر
  • القای حس حرفه ای بودن
  • پیمایش راحت سایت با طراحی مینیمال

طراحی سایت مینیمالیم برترین گرایش طراحی

به این فکر کنید که  روی یک وب سایت کلیک می کنید و با حجم بیش از حد متن و تصاویر مواجه می شوید. شما حتی نمی دانید برای به دست آوردن اطلاعاتی که نیاز دارید، به کجا نگاه کنید یا کجا کلیک کنید. در مقابل، یک طراحی تمیز و مینیمالیستی تعداد عناصر را در یک صفحه وب کاهش می دهد و ناوبری را بسیار ساده تر می کند. طراحی سایت مینیمالیسم در میان برترین گرایش های طراحی وب سایت قرار دارد.

طراحی مینیمال در صفحات لندینگ یا فرود

طراحی مینیمال برای صفحات فرود بسیار پرکاربرد است. وقتی هیچ نقطه تمرکز واحدی برای جلب توجه بیننده وجود ندارد، صفحه مانند ترکیبی از عناصر گیج کننده به نظر می رسد. داشتن یک نقطه کانونی واحد، تمیز اما تاثیرگذار، به عنوان مثال، یک لوگو یا یک شعار با تایپوگرافی ساده و جسورانه، ضریب تاثیر وب سایت و صفحه فرود شما را بهبود می بخشد.

 سایت های مینیمالیستی در تلفن همراه

بهینه سازی  سایت های مینیمالیستی برای دستگاه های تلفن همراه آسان تر است. به طور کلی هر چه وب سایت شما ساده تر باشد، بهینه سازی آن برای موبایل آسان تر می شود. با خلاص شدن از شر عناصر اضافی یا غیر ضروری، میزان بهینه سازی مورد نیاز خود را کاهش می دهید. وب‌سایت‌های مینیمالیستی روی موبایل نیز به خوبی کار می‌کنند، زیرا صفحه‌های شلوغ به راحتی در صفحه گوشی شما بهم ریخته می شود.

طراحی سایت مینیمال در موبایل

نکات مهم در طراحی سایت مینیمال

1 . عناصرغیرضروری را حذف کنید

همان طور که در بالا توضیح دادیم در طراحی سایت مینیمال، قسمت های غیر ضروری را حذف کنید و آیکون های اضافی را مخفی کنید. اطمینان حاصل کنید که باحذف یا پنهان کردن محتوای مورد نیاز کاربران، وظایف اصلی آن ها را دشوارتر نمی کنید. محتوا و متن را تا می توانید ساده ولی کاربردی بنویسید و از تصاویر پرزرق و برق خودداری کنید.

2 . از فضای منفی استفاده کنید

حذف عناصر از یک صفحه لزوما فضای خالی باقی می گذارد که به آن فضای منفی( فضای سفید) می گویند. قبل از استفاده از فضای منفی در طراحی سایت مینیمال، هدف اصلی خود را مشخص کنید و براساس آن از این فضا به درستی استفاده کنید. از این فضا می توانید برای جلب توجه یا فهم راحتتر محتوا برای کاربران استفاده کنید. به عنوان برخی از سایت هایی که به صورت صحیح از فضای منفی استفاده کرده اند می توان به اپل و گوگل اشاره کرد.

طراحی سایت مینیمال

3 . از رنگ های مناسب استفاده کنید

از رنگ های روشن استفاده کنید، البته اجرای آن ها در مینیمالیسم می تواند دشوار باشد. پس زمینه های زنده توجه کاربر را جلب می کند اما رنگ زیاد آزار دهنده است، بیشتر از سه رنگ به طور همزمان استفاده نکنید زیرا باعث پیچیدگی در طراحی و دوری از اصل سادگی می شود.

طراحی سایت مینیمال

4 . تایپوگرافی فاکتور مهم در طراحی سایت مینیمال

به دلیل محدود بودن استفاده از تصاویر در طراحی سایت تایپوگرافی می تواند بسیار مهم باشد و جلوه های بصری زیادی ایجاد کند. در تایپوگرافی خوانا بودن از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در زمینه اطلاع رسانی به کار می رود.

طراحی سایت مینیمال

برخلاف ظاهر ساده ی وبسایت های مینیمالیستی طراحی آن چندان ساده نیست و برنامه ریزی زیادی را میطلبد. اگر یک سایت مینیمال زیبا و اصولی می خواهید که این موارد و خیلی از المان های ضروری دیگر در آن رعایت شده باشد، آن را به ما بسپارید.

طراحی سایت مینیمال

هزینه طراحی وبسایت مینیمال

با توجه به گرافیک خاص موجود در سایت های مینیمال، کسب و کار های کمتری سراغ این نوع از طراحی وبسایت می روند. اگر طراحی مینیمال وبسایت برای شما جذاب است و می خواهید وبسایت کسب و کار و یا وبسایت شخصی شما به صورت مینیمال طراحی شود یعنی جزو 5 درصد خاص افراد جامعه هستید! برای اطلاع از هزینه طراحی وبسایت مینیمال به ما کمک کنید تا کسب و کار شما را بهتر بشناسیم و مشتریان هدف شما را شناسایی کنیم. با این کار بهتر می توان در مورد هزینه سفارش طراحی سایت مینیمال صحبت کنیم. برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

نظرات خودتان را در مورد طراحی سایت مینیمال برای ما انتهای صفحه در قسمت نظرات ارسال کنید.

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *