مهم ترین فریمورک های جاوااسکریپت

معرفی فریمورک های مهم جاوااسکریپت

به هر دلیل که توسعه و طراحی سایت خیلی سخت تر شده اما توسعه دهندگان و طراحان از فریمورک ها استفاده میکنند.
فریمورک ها سرعت ساخت پروژه شما را بیشتر میکنه و کار شما رو راحت تر میکنه.
در این مقاله قراره چند مورد از فریمورک های مهم جاوااسکریپت رو معرفی کنیم.
قراره بهترین فریمورک های جاوااسکریپت را بررسی کنیم.

بهترین فریمورک های جاوااسکریپت

1-فریمورک Angular

 angulat
جاوااسکریپت

Angular.js یک فریمورک جاوا اسکریپتی است که با استفاده از آن می‌توانید کد‌های HTML خود را غنی کنید. مثلا می‌توانید از تگ‌های جدیدی استفاده کنید که خودتان تعریف می‌کنید. در حالت عادی برای نوشتن Front-end پروژه‌ها شما با یک سری تگ‌های HTML ساده سر و کار دارید.
اگر بخواهید صفحه خود را تعاملی کنید مجبورید که این کار را با استفاده از جاوا اسکریپت خام انجام دهید. البته با صرف وقت معمولا زیاد!

در حالی که AngularJS بر پایه معماری MVC بود، +Angular۲ بر پایه کامپوننت است. این دو از منطق های متفاوتی پیروی می‌کنند. اپلیکیشن‌های آنگولار نمی‌توانند به نسخه های ۲ و بالاتر به روز رسانی شود. با استفاده از آنگولار می‌توانید اپلیکیشن های single-page را برای هر پلتفرمی ایجاد کنید که می تواند شامل برنامه های وب، برنامه های موبایل، برنامه های دسکتاپ باشد.

2-فریمورک Vue.js

فریمورک vue-js
فریمورک vue-js

Vue.js اجازه ساخت اپلیکیشن های single page و کامپوننت های رابط کاربری را با استفاده از فریمورکی سبک و همه کاره میدهد.

ویو جی اس مادام با React مقایسه می‌شود زیرا این فریمورک نیز می‌تواند صفحات وب را به کامپوننت های قابل استفاده مجدد تقسیم‌بندی کند. Vue.js از الگوی نوشتاری HTML مربوط به خود را پیروی می کند که میتواند عناصر رندر شده را به داده های مربوطه باید کند. وقتی داده ای تغییر میکند Vue.js به صورت خودکار تمام نمونه ها را در HTML بروز رسانی می کند.

اگر چه React همچنان مشهور تر است اما Vue.js نیز به سرعت در حال رشد است. این فریمورک دارای منابع آموزشی مفیدی زیادی است.

3- فریمورک React

فریمورک REACT

هرکسی که در زمینه توسعه وب کار کرده باشد می‌داند که ری‌اکت یکی از بهترین کتابخانه‌های جاوااسکریپتی برای رابط کاربری است، این کتابخانه هر روز پیشرفت‌های بسیاری می‌کند و در حال تبدیل شدن به یک فریم ورک بسیار کامل و ایده‌آل جاوااسکریپتی است. پروسه انجام پروژه‌ها در این کتابخانه یکسان است و شما تنها با استفاده از این مورد و مستقل از دیگر موارد می‌توانید یک اپلیکیشن کاملا پویا را ایجاد کنید. یکی دیگر از فواید بسیار خوب این کتابخانه آن است که با سئو سازگاری بالایی دارد.

4-Nuxt.js

فریمورک nuxt.js
فریمورک جاوااسکریپت nuxt.js

Nuxt.jsیک فریمورک قدرتمند بر پایه‌ی Vue.js و Node.js است که قابلیت رندر شدن سمت سرور را دارد. Nuxt یک فریم ورک بسیار قوی برای نرم افزار‌های وب سایت است. با این حال کارکردن با آن مانند Vue بسیار ساده است. این فریم ورک به صورت اوپن سورس ارائه شده و این فریم ورک برای توسعه‌ی سمت سرور سایت هایی که با vue.js ساخته شده‌اند مناسب میباشد.

5-Node.js

فریمورک node.js

فریمورک Node.js یک محیط اجرا برای جاوا اسکریپت است. گفتیم که موتور اجرای جاوا اسکریپت بر روی مرورگر کروم V8 نام دارد. Node.js این موتور را خارج از مرورگر اجرا می‌کند. با این کار زبان جاوا اسکریپت را به بیرون از مرورگر می‌کشاند. حالا جاوا اسکریپت می‌تواند مانند زبان هایی مثل جاوا و پایتون در هر جایی اجرا شود.

با اجرای Node.js بر روی سرور می‌توانیم از جاوا اسکریپت به عنوان یک زبان سمت سرور استفاده کنیم. این یعنی که می‌توانیم با استفاده از جاوا اسکریپت علاوه بر Front-end، در Back-end پروژه‌ها کد بنویسیم. در واقع کاربرد اصلی Node.js ایجاد قابلیت استفاده از جاوا اسکریپت به عنوان یک زبان سمت سرور مانند PHP است.

6-Express.js

express.js
Express یک فریم ورک بسیار سبک و کوچک

Express.js یا به اختصار Express یک فریمورک بسیار سبک و کوچک برای اپلیکیشن‌های وب Node.js است. اگر برای برنامه نویسی Back-end از فریم ورک Node.js استفاده می‌کنید، استفاده از این فریم ورک تقریبا اجتناب ناپذیر است. [ltr]Express.js[/ltr]، کار نوشتن مسیر‌ها را در Node.js به شدت آسان و سریع می‌کند.

بهترین فریمورک های جاوااسکریپت کدامند؟

در این مقاله به بررسی برخی از مشهور‌ترین و محبوب‌ترین کتابخانه‌ها و فریم ورک‌های جاوا اسکریپت پرداختیم. با استفاده از جاوا اسکریپت می‌توانیم چه برای اپلیکیشن‌های وب سمت سرور و سمت کلاینت، چه اپلیکیشن‌های موبایل و چه اپلیکیشن‌های دسکتاپ برنامه بنویسیم. برنامه نوشتن با این ابزارها هزینه‌های مالی، نیروی انسانی و زمانی را به شدت کاهش می‌دهد. همین‌طور دیباگ کدها به دلیل ساختارمندی و استاندارد سازی شده بودن آن‌ها ساده می‌شود. در قسمت‌های بعدی مسیر کلی پیش روی شما برای تبدیل به یک برنامه نویس جاوا اسکریپت حرفه ای را معرفی می‌کنیم.

مقاله مراحل طراحی سایت

امیدواریم این مطلب فریمورک های مهم جاوااسکریپت برای شما مفید باشه!

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *