ساخت فاکتور فروش با اکسل

ساخت فاکتور فروش حرفه ای در اکسل برای مبتدیان-قسمت 1

ساخت فاکتور فروش برای شما که صاحب کسب وکار هستید یا فریلنسر ، نیاز مهمی میتواند باشد ، اما خرید نرم افزار حسابداری برای ساخت فاکتور نیاز جدی نباشد پس میتوانید ازساخت فاکتور فروش در اکسل ، اختصاصی و بدون هزینه و صرف زمان کمتری استفاده کنید.
ما در این اموزش قراره دیزاین قالب فاکتور و از تابع های اکسل استفاده کنیم که نیاز به هیچ دانش قبلی ندارد را اموزش بدیم!
پس تا اخرش باهامون بمون و فاکتور اختصاصی خودن رو بساز.

ساخت فاکتور فروش در اکسل

ساخت یک فاکتور فروش در اکسل ، کارنسبتا راحتی است. ما در این اموزش قالب فاکتور را طراحی میکنیم ولی شما میتوانید از سایت هایی که قالب های اماده اکسل میفروشند یا رایگان قرار میدهند  استفاده کنید و از قالب های اماده اکسل.
در این قسمت ما اموزش های مبتدی را برای شروع یادگیری اکسل و ساخت فاکتور پرداختیم و قسمت دو شروع دیزاین قالب فاکتور میباشد

ساخت فایل

برای ساخت فایل در بخش File و قسمت New  یک پروژه جدیدی را شروع میکنید

ساخت فایل جدید در اکسل

برای استفاده از قالب های اکسل در نوار جستجو عباری invoice را جستجو کنید

قالب های اکسل

ایجاد فاکتور در اکسل

برای ساخت فاکتور فروش در اکسل اول ضرورت های یک فاکتور را مشخص میکنیم

  • مشخصات فروشنده
    نام
    آدرس
    شماره تلفن
  • مشخصات خریدار
    نام / نام شرکت
    آدرس
    تلفن
  • تاریخ صدور فاکتور
  • شماره فاکتور
  • اطلاعات ایتم ( خدمات یا کالا)
  • قیمت و بها
  • قیمت کل
  • روش پرداخت

در ادامه امورش با فرمول نویسی و توابع کاربردی اشنا میشوید که از مهم ترین نکات این اموزش میباشد که به صورت رایگان تدریس مشود.

خدمات طراحی سایت با بهترین قیمت ها و تیم حرفه ای لایت کمپانی کلیک کنید

شروع ساخت فاکتور

بعد از ساخت فایل اگر شیت شما چپ چین بود از قسمت Page Layout ، گزینه Sheet  Right-to-left استفاده کنید که شیت شما را راست چین میکند.

مرحله بعدی طراحی فاکتور فروش در اکسل میباشد با توجه به فیلد ها و مشخصاتی که قرار است استفاده کنیم را میسازیم.
*نکته: در صورت نداشتن حداقل فضا در سلول و ستون میتوانید با این راهکار فضای سلول های ستون را بیشتر کنید

اندازه سلول

اگر از این راهکار استفاده کنید تمام سلول های ستون به یک اندازه میشنود
اما برای جلوگیری از این اتفاق از گزینه Merge & Center( این گزینه دو سلول را متصل و تبدیل به یک سلول میکند) استفاده میکنیم که به صورت زیر میباشد.

تایپ کردن اعداد ردیف میتونی کاری طولانی و حوصله سر بری باشه
اما یه راهکار خیلی راحت هست که کار شما رو بسیار راحت میکنه 🙂

به همین راحتی

به همین راحتی میتونید کلی عدد رو بدون تایپ کردن داشته باشید.

قسمت دوم از اموزش های ساخت فاکتور فروش در اکسل رو حتما با کلی نکته دنبال کنید.

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *