ساخت فاکتور فروش حرفه ای در اکسل برای مبتدیان-قسمت 2

ساخت فاکتور فروش حرفه ای در اکسل برای مبتدیان-قسمت 2

سوالی که خیلی پرسیده میشه و خیلیا جواب درست رو نمیدونن اینه که اکسل چیست، چه کاربردی داره؟ و چه توانایی هایی داره؟ این موضوع خیلی مهم هست چرا که هنوز افراد زیادی هستند که حتی با اکسل کار میکنند اما از خیلی از توانایی ها و امکانات اکسل بی خبرند! میخوایم این سوالات را پاسخ بدیم. پس تا انتها با ما باشید.

نرم افزار مایکروسافت اکسل یکی از نرم افزارهای مجموعه آفیس است. این نرم افزار از انواع نرم افزارهای صفحه گسترده است که جداول بزرگی در ستون و ردیف را در خود جای می دهد.

بخاطر قدرت و انعطاف پذیری فوق العاده این نرم افزار، اکسل نزدیک به چهار دهه است که به یکی از پر استفاده ترین نرم افزارها در دنیای تجارت تبدیل شده است. در واقع انقلابی که در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی در زمینه محاسبات فردی اتفاق افتاد (اینکه هر شخصی بتواند کارهای خودش را انجام دهد)، بخاطر استفاده های زیادی بود که از نرم افزارهای صفحه گسترده بویژه نرم افزار اکسل میشد.

یکی از پرکاربردترین نرم افزار های حسابداری نرم افزار اکسل میباشد. یادگیری اکسل برای هر حسابداری الزامی میباشد تا بتواند به راحتی جذب بازار کار شده و کسب درآمد کند. در این مقاله برای پاسخ به سوال نرم افزار اکسل چیست به معرفی نرم افزار اکسل و کاربرد های آن در محیط کار خواهیم پرداخت.

اگر میخواهید به صورت حرفه ای صفر تا صد اکسل را بدون هیچ پیش نیازی یاد بگیرید میتوانید در دوره کاملا رایگان اکسل ما در لایت کالج شرکت کرده و آموزش های لازم را ببینید.

اکسل

اکسل برای چه مواردی استفاده می شود؟

اکسل معمولا برای سازماندهی اطلاعات و انجام تجزیه و تحلیل مالی استفاده میشه. در تمام فعالیت های تجاری و در شرکت ها از کوچک تا بزرگ استفاده میشه.

کاربردهای اصلی اکسل عبارتند از:

  • ورود اطلاعات
  • مدیریت اطلاعات
  • حسابداری
  • آنالیز مالی
  • نمودار و نمودار
  • برنامه نويسي
  • مدیریت زمان
  • مدیریت کارها
  • مدل سازی مالی
  • مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
  • تقریباً هر چیزی که نیاز به سازماندهی داره!

کاربردهای مالی و حسابداری

Excel به طور گسترده در امور مالی و حسابداری استفاده میشه. در واقع، بسیاری از سازمان‌ها کل عملکردهای بودجه‌بندی، پیش‌بینی و حسابداری خود را کاملاً خارج از صفحه‌گسترده این برنامه اجرا می کنن.

در حالی که این برنامه به عنوان یک ابزار مدیریت “اطلاعات” تعریف میشه، داده هایی که بیشتر مدیریت میشن مالی هستند. نرم افزارهای مالی دیگری وجود دارن که برای انجام وظایف خاص طراحی شدن،ولی  قوی ترین نقطه در مورد این برنامه قوی بودن و باز بودن اونه .

حسابداران، بانکداران سرمایه گذاری، تحلیلگران، و افراد در انواع مسیرهای شغلی مالی برای انجام وظایف شغلی روزانه خود به Excel متکی هستن .

همونطور که توضیح داده بودیم در قسمت قبلی ساخت  فاکتور در اکسل میتونه برای خیلی از افراد  نیاز جدی باشه
در قسمت قبلی نکاتی ساده از اکسل برای طراحی قالب فاکتور فروش اموزش دادیم که بسیار کاربردی هستنید و فیلد های فاکتور رو مشخص کردیم و در این قسمت قراره فاکتور خودمون رو حرفه ای تر کنیم پس تا اخرش باهامون بمون !

شما وقتی قالب خودتون رو اماده کردید مرحله بعدی نوشتن فرمول هاست
اگر قالبی نساختید میتونید از اینجا دانلود کنید 

دانلود قالب های فاکتور در اکسل از اینجا

فرمول نویسی و توابع مربوط به فاکتور در اکسل

شاید خیلیا فکر کنن نوشتن فرمول خیلی سخت هست و باید کلی اموزش دید اما ما چند تا تابع رو معرفی کردیم که میتونه شما رو به فرمول نویسی در این برنامه علاقه مند کنه
فقط به توجه و درک نیاز داره
اولین کاری که برای نوشتن فرمول های فاکتور در اکسل باید انجام بدهید باید یک علامت مساوی بگذارید و شروع به نوشتن فرمول میکنید

نوشتن فرمول برای بدست اوردن قیمت کل ( قیمت فی * تعداد)

برای نوشتن فرمول اول در سلول منظوره علامت مساوی بگذارید و (نام سلول قیمت * نام سلول تعداد)اگر نمیدانید اسم سلول ها دراکسل را چگونه پیدا کنید به عکس پایین توجه کنید

نام سلول ها

حالا باید فرمول را در سلول های ردیف قیمت کل فاکتوردر اکسل را قرار دهید

فرمول نویسی در اکسل
اگر با قالب ما فاکتور در اکسل فروش خودتون رو تکمیل میکنید میتونید از فرمول زیر استفاده کنید و در غیر اینصورت باید نام سلول ها را تغییر بدهید

=E7*F7

و بدین ترتیب فرمول ما امادست

حالا باید قسمت جمع کل فاکتور فروش رو تکمیل کنیم ، فرمول جمع کل( جمع تمام قیمت ها)

قسمت اول ساخت فاکتور فروش در اکسل از اینجا

بعد نوشتن قیمت ها تون میریم برای نوشتن فرمول که به صورت زیر هست

فرمول سام

از تابع SUM برای جمع کردن سلول ها در اکسل استفاده میکنیم
* نام اولین سلول : نام اخرین سلول  ( دو نقطه در اینجا به معنا “تا” میباشد مثال : ( از سلول g7 تا سلول g24)

=SUM(G7:G24)

حالا شما یک فاکتور در اکسل به ضروت حرفه ای و هوشنمد دارید که میتوانید امکانات دیگر و فیلد های بیشتری اضافه کنید

فایل فاکتورفروش این اموزش رو میتونید از اینجا دانلود کنید

امیدوارم اموزش به کارتون بیاد و تمام پرسش های مرتبط رو پاسخ میدیم

.گروه لایت کمپانی با عقد قرار داد کامل با تمام جزئیات به شما اطمینان می دهد که در زمان مقرر تمام خواسته های شما را برآورده خواهد کرد

برای اطلاع از اخرین اخبار و بروزرسانی ها لطفا صفحه اینستاگرامی مارا دنبال کنید

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *