طراحی سایت ریسپانسیو در مازندران

طراحی سایت ریسپانسیو در مازندران

طراحی سایت ریسپانسیو به طراحی واکنش گرا (به انگلیسی: responsive web design) نیز معروف است. طراحی سایت ریسپانسیو در مازندران به معنای طراحی سایتی است که قابلیت نمایش بهینه و سازگاری با اندازه‌های مختلف صفحات نمایشگر را داراست. به عبارت دیگر، سایت ریسپانسیو  سایتی است که می‌تواند به‌طور خودکار با توجه به اندازه صفحه نمایش دستگاه، محتوا و طرح خود را سازگار کند. در طراحی سایت ریسپانسیو، از تکنولوژی هایی مانند HTML، CSS و جاوااسکریپت استفاده می‌شود،  که به طراحان سایت این امکان را می‌دهد که سایت خود را برای دستگاه‌های مختلفی مانند تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر بهینه کنند. در ادامه مطلب با طراحی سایت در مازندران  ما همراه باشید.

چرا طراحی سایت ریسپانسیو در مازندران اهمیت دارد؟

یک توضیح سریع در مورد طراحی واکنشگرا و نحوه عملکرد آن بدهیم. طراحی سایت ریسپانسیو راهی برای پیکربندی درست اجزا یک وب سایت است. تا به طور خودکار محتوا و عناصر آن را مطابق با اندازه صفحه نمایشی که در آن مشاهده می شود، تنظیم کند.امروزه بخاطر استفاده بیش از پیش کاربران از موبایل ،تبلت،طراحی وب سایت ریسپانسیو نیز اهمیت بسزایی پیدا کرده است. در صورتی که وب سایت شما برای مثال بر روی تلفن همراه به خوبی نمایش داده نشود و کاربر نتواند آنچه که به دنبال آن است را به سرعت پیدا کند به طور قطع از وب سایت شما خارج می شود .

طراحی سایت ریسپانسیو در مازندران

چگونه متوجه شویم که وب سایتمان ریسپانسیو است؟

شمامی‌توانید از یک ابزار رایگان مانند Google’s Mobile-Friendly Test استفاده کنید تا ببینید آیا صفحات وب‌سایت شما سازگار با موبایل هستند یا خیر؟. برای بالا بردن کیفیت طراحی صفحات وب  و  برای جلب رضایت کاربران باید به طراحی سایت ریسپانسیو (واکنش گرا) اهمیت دهید. چون از طریق آن می توانید صفحات خود را متناسب با اندازه صفحه نمایش، نوع پلتفرم و جهت صفحه نمایش (افقی یا عمودی) تنظیم کنید و پاسخگوی نیاز هر کاربری باشید.

بعضی از ابزارهای رایگان تست ریسپانسیوسایت عبارتند از:

  • Google’s Mobile-Friendly Test
  •  Responsinator
  • Am I Responsive
  •  Screenfly

در کل، با استفاده از این ابزارها می‌توانید به راحتی سایت خود را برای اندازه‌های مختلف صفحه نمایش تست کنید و ببینید که آیا به درستی ریسپانسیو است یا خیر.

چرا باید وب سایتمان را ریسپانسیو کنیم؟

ما در  عصر تکنولوژی  زندگی میکنیم، امروزه دستگاه های مختلف در ابعاد و اندازه گوناگون برای کاربران ساخته شدند. به همین دلیل، این نکته مهم است که سایت شما تا حد امکان در دستگاه‌های مختلف قابل مشاهده باشد. زیرا شما  نمی‌دانید که شخص از چه دستگاهی برای مشاهده وب‌سایت شما استفاده می‌کند. علاوه بر این، در اوایل سال 2015، گوگل اعلام کرد که سازگاری با موبایل به یک عامل رتبه بندی در الگوریتم های موتور جستجوی خود تبدیل خواهد شد. این به این معنیست که سایت‌هایی که سازگار با موبایل نیستند، به طور قطع جایگاه خود را در نتایج موتورهای جستجو از دست می‌دهند، زیرا تجربه خوبی را برای جستجوگران و بینندگان تلفن همراه ارائه نمی‌کنند.

مزایای طراحی وی سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا

  •  تجربه کاربری بهتر

وب سایت های ریسپانسیو لذت تماشای سایت شما را دو چندان می کند. با رویکرد طراحی وب واکنش‌گرا، تمام تصاویر، فونت‌ها و سایر عناصر HTML به‌طور مناسب مقیاس‌بندی می‌شوند و اندازه صفحه نمایش کاربر را به حداکثر می‌رسانند. کاربر  در سریع ترین زمان ممکن به محتوایی که مد نظرش است  دسترسی پیدا میکند چون محتوا کاملا منطبق با صفحه نمایش او طراحی شده است .

  •  هزینه ی کمتر

طراحی سایت ریسپانسیو جایگزین روش قبلی( که نیاز  به طراحی وب سایت اختصاصی موبایل برای کاربران گوشی های هوشمند داشتیم) می شود. اکنون، به‌جای طراحی چندین وب‌سایت برای اندازه‌های مختلف صفحه، می‌توانید فقط یک وب‌سایت را طراحی کنید که به طور خودکار اندازه آن افزایش یا کاهش یابد تا با دستگاهی که در آن مشاهده می‌شود مطابقت پیدا کند.

  •  انعطاف پذیری

هنگامی که یک وب سایت با طراحی واکنش گرا دارید، می توانید تغییرات را سریع و آسان انجام دهید. لازم نیست نگران زمان ایجاد تغییرات در دو وب سایت باشید. این انعطاف‌پذیری یک مزیت بزرگ است زمانی که شما فقط می‌خواهید یک تغییر طراحی سریع ایجاد کنید یا یک اشتباه تایپی را در سایت خود برطرف کنید فقط یک بار باید این کار را انجام دهید.

  •  تاثیر در بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، استراتژی است که  بسیاری از شرکت ها برای کمک به ارتقا رتبه بندی صفحات جستجوی گوگل استفاده می کنند. هرچه به قله نزدیکتر شوید شانس بیشتری برای یافتن مشتری خواهید داشت. طراحی ریسپانسیو تاثیر زیادی بر روی سئو دارد. همانطور که گفتیم اولویت گوگل سایت های واکنش گرا یا ریسپانسیو است. در ترکیب با سایر عوامل سئو، واکنش گرا بودن می تواند به شما کمک کند تا نتایج موتورهای جستجو را افزایش دهید.

  • بالا رفتن سرعت وب سایت 

طراحی سایت ریسپانسیو در ساری یا واکنش گرا باعث افزایش سرعت بارگیری صفحات مخصوصاً در دستگاه های موبایل می شود.سایت ریسپانسیو به دلیل داشتن یک نسخه اصلی از سایت، بهبود سرعت بارگیری را نیز به همراه دارد. این باعث بهبود تجربه کاربری کاربران می‌شود. پس برای  ترافیک  بیشتر، طراحی ریسپانسیو را باید جدی گرفت.  زمانی که کاربر سایت شما را در. البته راهکارهای گوناگون دیگری برای افزایش سرعت وب سایت وجود دارد. در مقاله سئو و بهینه سازی سایت در  لایت کمپانی به توضیح آن پرداختیم.

همچنین در ادامه مقاله طراحی سایت ریسپانسیو در مازندران برای کسب اطلاعات بیشتر درحوزه دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام لایت کمپانی همراه شوید.

هزینه طراحی سایت ریسپانسیو در مازندران

طراحی سایت ریسپانسیو در مازندران می تواند به شما در حل بسیاری از مشکلات وب سایت کمک کند. سایت شما را با موبایل سازگار می کند، ظاهر آن را در دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگ و کوچک بهبود می بخشد و مدت زمانی را که بازدیدکنندگان در سایت شما می گذرانند افزایش می دهد. همچنین می تواند به شما در بهبود رتبه تان در موتورهای جستجو نیز کمک کند. آمار ها  نشان می دهند که جذابیت برای بینندگان دسکتاپ و موبایل همچنان وجود دارد. ولی این روزها تعداد بینندگان تلفن همراه  از دسکتاپ بیشتر است و با افزایش دسترسی جهانی به گوشی های هوشمند، این تعداد همچنان افزایش می یابد.

 

تعرفه طراحی سایت در مازندران

 

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *