طراحی سایت گردشگری

طراحی سایت گردشگری

 

 

چرا طراحی سایت گردشگری را یکی از ستون های اصلی کسب و کارهای این حوزه می دانند؟ یک آژانس مسافرتی را در نظر بگیرید که هنوز اقدامی برای طراحی سایت گردشگری مخصوص خود انجام نداده است. محدوده ی مشتری های آن به اندازه کوچه ها و خیابان های اطرافش خواهد بود. عملا یعنی هیچ!

پس به جرات می توان گفت یکی از کسب و کارهایی که حتما باید وب سایت اختصاصی خود را داشته باشد، کسب و کارهای حوزه گردشگری و توریسم می باشند. یادتان باشد که مخاطبان شما، طیفی از تمام مردم داخل کشور و خارج کشور را دربرمی گیرد. و اما نکات مهمی در طراحی وب سایت برای حرفه های توریسم وجود دارد که هر کسی نمی داند.همراه ما باشید.طراحی سایت گردشگری

سر فصل مطالب زیر

  • طراحی سایت گردشگری
  • طراحی سایت گردشگری چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
  • هزینه طراحی سایت گردشگری
  • ضرورت طراحی سایت گردشگری

طراحی سایت گردشگری

یک سایت گردشگری باید در وهله اول قالب گرافیکی جذابی داشته باشد تا در نگاه اول مخاطب را جذب کند. برای طراحی منحصر به فرد سایت گردشگری باید در میان انواع نمونه طراحی سایت گردشگری قالب های متعددی را مشاهده کنید و از میان آن ها موردی که به سلیقه شما نزدیک تر است را انتخاب کنید.

طراحی سایت گردشگری

طراحی سایت توریستی و گردشگری باید به صورت کاربرپسند باشد تا کاربر بتواند در همان ابتدای ورود به سایت به هرآنچه در نظر دارد دسترسی پیدا کند و بدون سردرگمی به هدف خود دست یابد.

سایت های گردشگری مجازی کمک میکنند تا شما کاربرانی حتی از کشور های مختلف را جذب کنید و به این ترتیب خدمات خود را به آن ها عرضه کنید.

در صورتی که طراحی سایت گردشگری به صورت حرفه ای انجام شود میتواند به صنعت گردشگری ایران نیز کمک کند و به این ترتیب شما میتوانید در بهبود اقتصاد ایران نیز گام موثری بردارید. البته برای معرفی سایت گردشگری جهانی تان باید علاوه بر ایده پردازی  حرفه ای از دیگر خدمات دیجیتال مارکتینگ مانند سئو سایت نیز بهره مند شوید. سئو سایت به شما کمک میکند تا در رتبه های برتر حضور داشته باشید و به این ترتیب کاربران اینترنتی را از سراسر جهان برای دریافت خدمات تان ترغیب کنید.

طراحی سایت گردشگری چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

گرافیک جذاب سایت گردشگری

برای طراحی سایت گردشگری به سادگی می‌توان از تصاویر جذاب و خیره کننده بهره گرفت. زیرا تصاویر حیرت‌انگیز فراوانی از جاذبه های گردشگری وجود دارد. یک طراح حرفه‌ای از ترکیب این تصاویر با مجموعه المان‌های گرافیکی جذاب و خلاقانه می‌تواند تصویری به یاد ماندنی از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد نماید.

محتوای جذاب و دقیق

همانطور که گفتیم در طراحی سایت گردشگری فرصت تبدیل کاربر تصادفی به مشتری را باید غنیمت شمرد. لذا تولید محتوای جذاب، دقیق و پیوسته از مشخصات یک سایت گردشگری موفق است. در تولید محتوای گردشگری منابع فراوان و متنوعی وجود دارند. اما باید هوشمندانه موضوعات خود را هم از میان اماکن مشهور و هم اماکن بکر و کمتر شناخته شده انتخاب کنید. ارائه اطلاعات دقیق از جمله آدرس و موقعیت مکانی روی نقشه نیز در این زمینه بسیار کارآمد است. ضمن اینکه می‌توانید از انواع قالب‌های محتوا مانند عکس و فیلم هم استفاده کنید. البته مهمترین نکته در این زمینه، تولید محتوا بر اساس اصول سئو و با انتخاب کلمات کلیدی مناسب است.

رابط کاربری ساده و کارآمد

در طراحی سایت گردشگری، طراحی گرافیکی جذاب نباید در فرایند دسترسی مخاطب اختلال ایجاد کند. یک سایت موفق باید به گونه‌ای طراحی شود که کاربر به آسانی بتواند مسیر مورد نظر خود را دنبال کند.

سرعت بالا

در یک سایت گردشگری معمولاً حجم زیادی از اطلاعات وجود دارد. این مسئله اگر بر سرعت بارگذاری صفحات سایت تأثیر منفی داشته باشد به آسانی موجب کاهش مخاطبین سایت می‌شود. به عبارت دیگر هنگام طراحی سایت باید ساختار فنی قدرتمندی متناسب با حجم اطلاعات سایت انتخاب شود. زیرا سرعت سایت در میزان رضایت مخاطبان تأثیر مستقیم دارد.

سازگاری با موبایل

ریسپانسیو یا واکنش‌گرا بودن سایت نیز از نکاتی است در طراحی سایت گردشگری باید لحاظ شود. جدا از اینکه امروزه اغلب کاربران از گوشی موبایل برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می‌کنند. بسیاری از گردشگران در طول سفر نیز به اطلاعات سایت‌های گردشگری مراجعه می‌کنند. بنابراین کارکرد مناسب سایت در دستگاه‌های مختلف در مورد سایت های گردشگری ضرورت دارد.

سئو

در طراحی سایت گردشگری بهینه سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو اهمیت فراوانی دارد. زیرا موضوعات گردشگری از مطالب پربازدید در اینترنت هستند. لذا با یک استراتژی اصولی می‌توان بازدیدهای فراوانی را جذب نمود. کافی است یک متخصص سئو کلمات کلیدی پربازدید حوزه گردشگری را جمع‌آوری نموده و بر اساس آنها محتوای یونیک، جذاب و سئو شده تولید نماید و سپس یک برنامه دقیق سئو خارجی بچیند. البته رقابت سئو در حوره گردشگری بسیار بالاست و به هزینه و زمان زیادی نیاز دارد.

بهترین نمونه های طراحی سایت گردشگری

هزینه طراحی سایت گردشگری

شرکت های طراح با توجه به امکانات و ويژگی هایی که مد نظر کارفرماست تعرفه های طراحی سایت آژانس مسافرتی را تعیین می کند. می توانید با توجه به انتظاری که از سایت دارید آن را با تیم ریگل در میان گذاشته و امکانات سایت را مشخص کنید تا قیمت آن تعیین شود. با توجه به گستره فعالیت خود باید مشخص کنید آیا وب سایت قابل نمایش برای گوشی و تب لت هم باشد یا خیر.

خاصیت ریسپانسیو بودن این امکان را برای سایت فراهم می کند تا در تمامی دستگاه ها قابل نمایش باشد که در این صورت هزینه بیشتری باید بپردازید. همچنین سایت باید سئو باشد. اگر بخواهید وب سایت شما در لیست  اول نمایش موتورهای جستجو باشد، فعالیت هایی در زمینه سئو از طرف تیم طراح انجام می شود که هزینه های آن را نیز باید پرداخت کنید. انتخاب دامنه و هاست دیگر مواردی است که در تعیین قیمت طراحی سایت گردشگری موثر هستند. برای دریافت مشاوره در زمینه تعرفه های طراحی سایت می توانید با لایت کمپانی تماس بگیرید.

هزینه طراحی سایت

ضرورت طراحی سایت گردشگری

برای بسیاری از مشاغل راه‌اندازی سایت پس از تثبیت موقعیت شغلی توصیه می‌شود. اما طراحی سایت گردشگری از جمله مواردی است که باید همزمان با آغاز کار انجام شود. زیرا در دنیای امروز اینکه یک مؤسسه گردشگری تنها با تکیه بر مشتریان حضوری خود موفق باشد غیرممکن است. علاوه بر آن در مشاغل دیگر، مشتری به قصد خرید کالا یا خدمات به جستجوی مؤسسات فعال در آن زمینه می‌پردازد. در حالی که در حوزه گردشگری این امکان وجود دارد که یک کاربر تصادفی به یک مشتری قطعی تبدیل شود. به عبارت دیگر یک سایت گردشگری جذاب و خلاقانه می‌تواند یک کاربر تصادفی را به مشتری تبدیل کند.
به عنوان مثال ممکن است فردی برای سرگرمی عبارت تفریح در مازندران را جستجو کند و با معرفی یکی از روستاهای توریستی اطراف مازندران و تور گردشگری آن در یک سایت گردشگری مواجه شود. جذابیت تصاویر و اطلاعات ارائه شده در این سایت گردشگری می‌تواند او را تحت تأثیر قرار داده و او برای خرید تور گردشگری اقدام نماید. البته این فرایند نیازمند پیش‌شرط‌هایی نظیر تولید محتوای جذاب، بهینه‌سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو و ایده پردازی  اصولی سایت گردشگری است.
از سوی دیگر اطلاعات دقیق و کاربردی سایت های گردشگری نیز یکی از دلایل محبوبیت آنها است. علاقمندان به سفر و گردشگری با استفاده از اطلاعات موجود در سایت می‌تواند برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند. این اطلاعات از لحاظ برآورد زمان و هزینه سفر بسیار کارآمد است. این ویژگی نیز می‌تواند یک کاربر علاقمند به سفر را به یک مشتری دائمی تورهای گردشگری تبدیل کند.
شما همراهان گرامی میتوانید برخی از نمونه  کارهای گروه لایت کمپانی را مشاهده کنید. قدم به قدم همراه شما خواهیم بود.
مارا در اینستا گرام دنبال کنید
Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *