طراحی لوگو شرکتی در آمل

  1. خانه
  2. لوگو
  3. طراحی لوگو شرکتی در آمل

طراحی لوگو شرکتی در آمل

هر شرکتی برای یافتن توان رقابت در بازار رقابی امروز نیاز به ساخت برندی استوار و قابل اعتماد دارد که اولین قدم از این مسیر دشوار و لذت بخش طراحی لوگوی شرکتی در آمل  میباشد.با طراحی لوگو خلاقانه به مخاطبان خود هدف، چشم انداز و خدمات خود را بهتر بشناسید.

سر فصل های اصلی مقاله:

  • لوگو چیست؟
  • چرا طراحی لوگوی شرکتی اهمیت دارد ؟
  • دلیل اهمیت لوگوی شرکتی :
  • ویژگی‌های طراحی یک لوگو خوب و موفق :
  • تاثیر لوگوی شرکتی در کسب و کار :
  • چه زمانی باید به طراحی لوگو بپردازم؟
  • انواع لوگوی شرکتی :

لوگو چیست؟

لوگو یک نشانه‌ی گرافیکی است که می‌تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این‌ها طراحی شود.

  • این نشانه گرافیکی به وسیله شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی و هم‌چنین کسب وکارهای کوچک استفاده می‌شود تا از این طریق نوع خدمات اهداف و محصولشان را سریع‌تر به مخاطب معرفی کنند.
  • لوگو می‌تواند ترکیبی از حروف، نشانه‌ها و نماد باشد که چهره و مشخصه یک برند است.
  • طراحی یک لوگوی زیبا و کارآمد اهمیت بسزایی در محبوبیت یک برند در نظر مخاطبان دارد.
  • بخشی از کسب و کار، محصول یا هویت بصری شما می‌باشد.
  • لوگو به عنوان آرم، برند، علامت تجاری و هویت سازمان شما شناخته می‌شود.
  • در بسیاری از موارد تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن یک نام به ذهنتان می‌رسد به عنوان مثال: کوکا کولا، نایک، اپل و غیره

طراحی لوگوی شرکتی

چرا طراحی لوگوی شرکتی اهمیت دارد ؟

طراحی لوگو همیشه دغدغه شرکت های بزرگ بوده. امروز تنها شرکت‌ ها نیستند که برای نشان دادن محصولات و خدمات خود به لوگو نیاز دارند بلکه هر فرد می‌تواند لوگوی مخصوص به خود را داشته باشد. یک لوگو یا آرم شرکتی می‌تواند حاوی چند پیام باشد و به جای استفاده از چند متن تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرد شرکت‌هایی که از لوگوی شرکت استفاده می‌کنند، مورد توجه بیشتری نسبت به سایر رقبا قرار می‌گیرند و در ذهن مخاطب به صورت بهتری حفظ می‌شود و در نتیجه موفق تر هستند.

4 دلیل اهمیت لوگوی شرکتی :

1– هویت شرکت شما را نشان می دهد :
طراحی لوگو بر روی محصولات شما مالکیت شما را نسبت به محصولات و خدمات شرکتتان نشان می‌دهد و نشان‌دهنده این است که محصولات شما چیست؟  چه خدماتی ارائه می دهید؟ سودتان به چه میزان است.

2– لوگوی شرکتی در جذب مشتری جدید :
مردم جذب طراحی های رنگی می شود پس لوگویی  که به عنوان نماد شرکت خود طراحی می کنید باید به گونه‌ای طراحی شود که باعث جلب توجه مشتری شود و حس کنجکاوی مشتری را تحریک کند. باید به گونه‌ای جذب کننده باشد که، مشتری را امیدوار به خرید از محصولات شما کند مثلا برای نشان دادن محصولات سالم و نشان دادن ارگانیک بودن محصول باید از رنگ سبز که نماد طبیعی بودن است استفاده کرد. مشتری با دیدن رنگ سبز که نشانه سلامت می باشد تحریک به خرید از محصولات شما میشود.

3– لوگوی شرکتی و تمایز بین شما و دیگر رقبا :
با ایجاد علائم و نشانه‌های خاص روی محصولات و خدمات خود را، خاص کنید. توجه داشته باشید لوگوی طراحی شده مرتبط با محصولاتتان باشد برای این کار طراحان علاوه بر حرفه ای بودن باید خلاق هم باشند پس در انتخاب طراح خود کوشا باشید و هوشمندانه انتخاب کنید.

4– با لوگوی شرکتی در همه جا حضور داشته باشید :
برای تبلیغ بهتر و مداوم می توانید لوگوی شرکتی خود را در همه بازاریابی ها، بسته بندی ها و رسانه های اجتماعی و غیره قرار دهید. در این صورت مشتریان چه در خانه و چه به صورت آنلاین می توانند هر جا که باشد محصولات شما را ببینند.

ویژگی‌های طراحی یک لوگو خوب و موفق :

طراحی خوب و موفق باید دارای ویژگی‌هایی زیر باشد؛

  1. اعتبار و سنخیت: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو (نام تجاری و برند) و تجارتی که به آن اشاره دارد، برقرار نماید.
  2. باید با موضوع، مفهوم و خصوصیات برند هم‌خوانی داشته و معنای خود را به سرعت به مخاطب انتقال دهد.
  3. ماندگار و پایدار: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و ماندگاری خود را با تحمل طرح‌ها و مدهای مختلف در طول زمان از دست ندهد.
  4. انعطاف پذیر: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید (تکرنگ) و تمام رنگی چاپ و در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. بدون تغییر در ظاهر و معنی و مفهوم آن.
  5.  یک طراحی خوب و موفق را باید بتوان به صورت آنلاین در وب‌سایت‌ها و هنگام کارهای چاپی بدون هیچ مشکلی استفاده نمود.
  6.  باید قادر به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی باشد یعنی منحصر به فرد و قابل ثبت باشد.

و به طور خلاصه می‌توان گفت طراحی یک لوگو باید ساده و گویا، منحصر به فرد و در ارتباط با موضوع کسب و کار باشد باید جذابیت بصری داشته و با مخاطب ارتباط برقرار کند.

با یکسان بودن شیوه طراحی در تمام قسمت‌ها ضمن نوآوری هماهنگی تکنیکی ایجاد نماید.

تاثیر لوگوی شرکتی در کسب و کار

همه برند های معروف و همه برندهای معروف و نامی حال حاضر فعالیت خود را محدود و با عرضه پایین شروع کردند و الان گسترده و سطح بالا شده‌اند، پس این مسئله نشان می‌دهد که طراحی لوگوی شرکتی فقط مختص فعالیت‌های گسترده نیست. آن چیزی که موجب رونق کسب و کار می‌شود تلاش برای تولید کالای باکیفیت است ک همچنین این موضوع فراموش نشود که عرضه کالا باید متناسب با تقاضای بازار باشد و همچنین وقتی تمرکز روی کیفیت بهتر کالا باشد، نه روی تولید بیشتر باعث جذب مشتری و رونق کسب و کار می شود، در این صورت داشتن لوگوی شرکتی حرف اول را می‌ زند

طراحی لوگو شرکتی

چه زمانی باید به طراحی لوگو بپردازم؟

زمانی که مشخص شد چه نوع خدماتی به مشتریان ارائه می دهید باید در فکر طراحی لوگو باشید. بدین خاطر که لوگوی شما باید روی محصولاتتان قرار بگیرد تا مشخص کننده نوع خدمات شما باشد. گاهی سازمان های شناخته شده تر اقدام به طراحی دوباره لوگوی خود می کنند تا دوباره دیده شوند. برای مثال شرکت فایر فاکس بارها لوگوی خود را تغیییر داده است.

 

انواع طراحی لوگو شرکتی در آمل:طراحی لوگوی شرکتی
  1. لوگو نوشته
  2. لوگوی تغییر یافته با حرف
  3. لوگوی تصویری
  4. لوگوی انتزاعی مانند: لوگوی نایک
  5. لوگوی به شکل سنجاق سینه
  6. لوگو با یک شخصیت به خصوص

 

مارا در اینستاگرام دنبال کنید

این مقالات هم مطالعه کنید

سوالی دارید؟ از ما بپرسید.

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید