یو ار ال

URL چیست

URL چیست؟

در ابتدا باید بگوییم، URL مخفف عبارت Uniform Resource Locator است.

URL در سال 1994 میلادی توسط برنرز لی (Berners Lee)، مخترع شبکه جهانی وب طراحی شد.آدرس اینترنتی یا URL در واقع یک مکانیزم است که.مرورگر­ها برای بازیابی منابع منتشر شده در وب از آن استفاده می کنند.نشان اینترنتی چیزی بیشتر از یک آدرس برای یک منبع منحصر به فرد در وب سایت نیست.از لحاظ تئوری می­ توان گفت هر URL به یک منبع خاص اشاره دارد.

این منبع می­ تواند انواعی داشته باشد که عبارتند از:

  • یک صفحه HTML
  • یک سند CSS
  • یک تصویر

در عمل استثناهایی نیز وجود دارند که رایج ترین آن ها آدرس اینترنتی منبعی خواهد بود که دیگر وجود ندارد و یا جا به­ جا شده است.

 ساختار URL چیست؟

در قسمت زیر چند مثال برای آدرس اینترنتی آورده ایم.

https://lightcompany.ir

هر کدام از این نشانی ­ها را می ­توان در نوار آدرس مرورگر تایپ کرد تا شما را به صفحه مربوطه در هر وب سایت انتقال دهند. یک URL از قسمت های متفاوتی تشکیل شده است که وجود برخی از بخش های آن اجباری و بعضی دیگر اختیاری خواهد بود.

یو ار ال

URL چگونه بر روی سئو تأثیر می‌گذارد؟

گوگل برای رتبه دهی به وبسایت ها از سیگنال ها و معیارهای متعددی بهره می گیرد. شاید برایتان جالب باشد که برخی از این معیارها مرتبط با URL شماست. از این جهت آدرس سایت می تواند به صورت مستقیم بر سئو آن تاثیرگذار باشد. البته ممکن است عواملی همچون تجربه کاربری نیز سئو وبسایت را به صورت غیرمستقیم تحت تاثیر قرار دهد.

1. وجود HTTPS درون URL

وجود پروتکل HTTPS در ساختار یک URL نقش مهمی در بهبود رتبه آن ایفا می کند. از سال 2014 گوگل تمهیداتی اندیشیده تا وب سایت های دارای HTTPS از امتیازات ویژه ای برخوردار گردند. به عبارتی موتور جستجوی گوگل وب سایت های بدون این پروتکل را ناامن تشخیص می دهد.

البته با وجود امتیازاتی که گوگل به این وب سایت ها می دهد و آن ها را امن می داند، بررسی های سایت WooRank حاکی از آن است که تنها 29% این وبسایت ها امن هستند.

https

2. استفاده از کلیدواژه های مرتبط درون آدرس سایت

مهمترین نکته ای که باید بدانید بهبود تجربه کاربری است. هنگام ساخت URL توجه داشته باشید که کاربران از ایده شما استقبال کنند. به عبارتی از دید کاربر به آدرس URL بنگرید و از خود بپرسید این کار موجب فهم بهتر کاربر می شود یا نه؟ اگر پاسخ مثبت بود به همین روال ادامه دهید اما در صورتی که تردید کردید، راهکاری جدید برای استفاده از کلمات کلیدی در نشانی وب بیابید.

3. محتوای صفحه را به اطلاع کاربر برسانید!

حتما با خود می گویید تا زمانیکه کاربر وارد صفحه نشده چطور می توان محتوا را به او نشان داد و تشویقش نمود تا به روی لینک ما کلیک نماید. راه حل بسیار ساده است! برای این کار باید URL شما برای کاربر قابل فهم باشد. هر چه آدرس وب سایت ساده تر و واضح تری انتخاب نمایید احتمال اینکه کاربران به روی آن کلیک کنند بیشتر خواهد بود. در واقع کاربر باید پیش از ورود به یک صفحه دریابد پاسخ سوالش را در آن یافت می کند.

4. لینک های تمیز در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

برخی افراد هنگام لینک دادن در شبکه های اجتماعی و یا هر صفحه دیگری از وب تنها آدرس URL را کپی می کنند و از متن لینک Anchor Text برای آن استفاده نمی کنند. در چنین شرایطی تنها لینک های تمیز می توانند نظر دیگر کاربران را جلب نموده و آن ها را تشویق به کلیک نمودن نمایند. بنابراین سعی کنید همیشه URL تمیز برای وبسایتتان ایجاد نمایید. منظور استفاده از کلمات کلیدی کاربردی در آدرس وب و همینطور بهره بردن از خط تیره به جای آندرلاین میان کلمات است.

 

URL را کوتاه کنید

بارها شده که در اینترنت با URL هایی مواجه شده باشید، که متون طولانی و غیر قابل فهمی مواجه شوید و طبق تحقیقی که درباره بک لینک انجام شده، دانستیم که کوتاهی آدرس اینترنتی، در صفحات وب سایت شما، سبب کسب رتبه بهتری در وب سایت شما می شود. به زبان ساده  هرچه وب سایت شما آدرس کوتاه تری داشته باشد گوگل ارزش بیستری به وب سایت شما می دهد. علاوه بر این کاربران نیز آدرس های کوتاه اینرنتی را ترجیح می دهند.

URL های امن

یک URL که با “https: //” شروع می شود نشان می دهد که شما در یک سایت امن هستید. این بدان معنی است که اگر اطلاعات شخصی را در آن سایت وارد کنید ، قبل از انتقال رمزگذاری می شود. اطلاعات رمزگذاری شده توسط هکرها به راحتی قابل رهگیری نیست.

هر وب سایتی که اطلاعات حساس مانند اطلاعات کارت اعتباری را درخواست می کند ، باید از پروتکل ایمن در URL های خود استفاده کند تا اطلاعات شما قابل رهگیری و سو استفاده نباشد.

بسیاری از وب سایت‌های قرعه کشی از https در URL فرم‌های ورود خود استفاده می کنند تا اطلاعات شخصی شما هنگام ارسال ایمن باشد.

نحوه ساخت URL

در ادامه این متن نحوه ایجاد یک URL رایگان را برای شما به صورت کامل توضیح داده‌ایم.

وقتی به چیزی از طریق اینترنت ، خواه یک تصویر ، وب سایت ، آهنگ یا فایل ویدیویی ، دسترسی پیدا کنید ، متوجه خواهید شد که از طریق آدرس وب سایت مشخصی قابل دسترسی است که در نوار آدرس مرورگر شما قابل مشاهده است.

آن آدرس URL پرونده آن است و دقیقاً به شما می‌گوید که آن فایل در اینترنت کجا قرار دارد. URL شامل یک نام دامنه و یک مسیر پرونده به یک فایل یا صفحه وب خاص است.

اگر می‌خواهید سایت خود را ایجاد کنید یا پرونده‌ها را در اینترنت بارگذاری کنید تا با دیگران به اشتراک بگذارید ، می‌توانید با ثبت نام در وب سایتی که‌هاست رایگان ارائه می‌دهد ، یک URL رایگان ایجاد کنید.

یو ار ال
مرحله ۱

یک وب سایت رایگان در Webs.com ایجاد کنید. شما در هنگام ثبت نام “آدرس سایت” را ایجاد خواهید کرد که به URL رایگان شما تبدیل می‌شود. پس از ثبت نام ، می‌توانید بارگذاری پرونده‌ها و ساخت وب سایت خود را شروع کنید.

مرحله ۲

از Google Sites برای ایجاد URL رایگان خود استفاده کنید. شما می‌توانید چندین وب سایت تحت یک حساب Google واحد ایجاد کنید و برای هر یک آدرس منحصر به فرد انتخاب کنید. از یکی از الگوهای طرح بندی Google استفاده کنید یا با استفاده از ویرایشگر HTML قالب خود را ایجاد کنید.

مرحله ۳

در Bravenet برای یک وب سایت رایگان ثبت نام کنید. نام کاربری که در طی ثبت نام ایجاد می‌کنید در URL رایگان شما قرار می‌گیرد.

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *