چت بات

چت بات چیست؟

 هنوز در دنیای اینترنت برای بسیاری از کاربران و صاحبان کسب‌ وکار اینکه   چت بات (chatbot)چیست یک علامت سوال بزرگ است و هنوز هم بسیاری دقیقا نمی‌دانند که منظور ما از چت بات هوشمند چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم به توضیح این موضوع بپردازیم. با گروه لایت کمپانی همراه شوید.

چت بات(chatbot)چیست؟

      چت بات رباتی قادر به شبیه سازی مکالمه با یک کاربر به زبان طبیعی از طریق پیام رسان ها، وب سایت ها، و اپلیکیشن های موبایلی است. درواقع چت بات  یک نرم افزار رایانه ای مبتنی بر هوش مصنوعی است که قادر به شبیه سازی مکالمات انسانی می باشد. این ربات، درخواست‌ های کاربر را تفسیر و پردازش کرده و سپس سریعاً به آن‌ ها پاسخ می‌ دهد.

chat bot

♦چت بات چگونه عمل میکند؟

     اولین وظیفه چت بات آنالیز درخواست کاربر است.چت بات میتواند منظور کاربران را تشخیص داده و موارد مرتبط را استخراج کند. اگر شما قادر به درک صحیح ریکوئست کاربر نیستید، قادر به مهیا کردن درست ترین پاسخ نیز نخواهید بود.

 

♦اهمیت ومزایای استفاده از چت بات چیست؟

    هنگامیکه چت بات‌ها در توابع مختلف تجاری و صنایع مختلف مستقر می‌شوند، به عنوان یک کاتالیزور عمل کرده و کارایی را افزایش خواهند داد. در ادامه به اهمیت و مزایای استفاده از chatbot خواهیم پرداخت.

 

♦آیا همه‌ی چت‌بات‌ها یک‌جور هستند؟

    پاسخ این سوال منفی است. انواع و اقسام بات وجود دارد. از بات‌های کودن تا بات‌های باهوش. اگر یادتان باشد تا چند سال پیش وقتی از سرویس Google Now سوالی می‌پرسیدید، یکی درمیان پاسخ‌های اشتباه می‌داد. اما به‌تدریج به دوران بات‌های باهوش‌تر وارد می‌شویم.

چت بات

♦معرفی چند چت بات معروف

     شمار برند ها و کسب و کار هایی که در حال حاضر ازچت بات استفاده می کنند در حال افزایش است. چت بات های امروزی، مطمئن تر، پر کاربرد تر و موثر تر شده اند و ما نیز احتمالا در آینده شاهد ظهور نمونه های بیشتری از آن باشیم. در ادامه با چند شرکت بزرگی که ازچت بات استفاده می کنند آشنا خواهیم شد:

Spotify

     ربات پیام ‌رسان Spotify فیس بوک، می تواند جستجو، گوش دادن و اشتراک‌ گذاری موسیقی را برای افراد آسان تر کند. این ربات بر طبق علایق شما که از طریق داده هایی که از جستجو ها و انتخاب ها به دست می آورد، یک لیست پخش پیشنهادی ارائه میدهد.

spotify

 Staples

     هدف این ربات، آسان تر نموده تمام فعالیت ها جهت ارائه خدماتی بهتر به مشتریان است. ربات Staples قادر به پاسخ دهی به سوالات رایج مشتریان که اغلب پیرامون سفارشات، پیگیری آن ها و نیز استعلام موجود بودن آن ها می باشد، است.

چت بات Staples

 casper : یاری دهنده بی خوابان

    اگر شما هم مانند من از بیخوابی رنج می برید، پس به این نکته واقف هستید که فکر کردن به این که به غیر از شما، سایر افراد جهان همگی در آرامش و سلامتی خاطر کامل در حال گذراندن شب هستند بیشتر از خود این بیماری رنج آور، دردناک می باشد.چت بات casper
کار این بات، یافتن شخصی برای مکالمه در حین بی خوابی برای فرد بی خواب میباشد. شما تصور می کنید که در آن لحظه در حال صحبت با یک شخص بخصوص هستید اما در حالی که این ربات است که شما را تنهایی خارج نموده است. شاید به این فکر کنید که چت کردن با یک ربات چگونه می تواند به شما در خوابیدن بهتر کمک کند اما حقیقت این است که این ربات شما را از شر اسکرول صفحات بی پایان توییتر در ساعت ۴ صبح رهایی می بخشد.

 

♦آینده چت بات

     افزایش نقش چت بات  در آینده حتمی است. با توجه به روند رو به رشدچت بات  و چشم‌ انداز بازار، اتخاذ راه‌های خلاقانه جهت ارائه تعاملات مداوم با مشتری، موضوع حائز اهمیتی است. طبق پیشبینی ها، در آینده ای نزدیک میزان سازمان های فعال درچت بات به ۴۷% خواهد رسید و این ابزار از کوئری‌های ساده مبتنی بر کاربر به مکالمات بی ‌درنگ مبتنی بر آنالیز پیش بینی تبدیل شود.. بی شک، با استفاده از ربات ‌ها، شیوه ارتباط کسب و کار ها با مشتریان و نیز اهداف آن ها تغیری اساسی خواهد کرد.

 

  √برای خواندن مقالات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *