طراحی اپلیکیشن در ساری

طراحی اپلیکیشن در ساری

در این مقاله ابتدا میخواهیم شما را با انواع اپلیکیشن ها آشنا کرده و سپس راجب وب اپلیکیشن و اینکه چقدر برای یک کسب و کار حیاتی است صحبت کنیم. طراحی سایت در مازندران و طراحی اپلیکیشن در ساری مطمئنا برای هر کسب و کار  که  آینده و هویت شغلی برایش اهمیت داشته باشد  مفید خواهد بود. 

شرکت طراحی سایت در مازندران

اپلیکیشن چیست؟

در شروع برای معرفی اپلیکیشن باید بگوییم که تمامی نرم‌افزارهایی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم به نوعی اپلیکیشن محسوب میشوند  و فقط  نرم‌افزارهایی مانند نرم افزار سیستم عامل و یا زبان‌های برنامه نویسی جزء اپلیکیشن‌ها محسوب نمی شوند.

همانطور که می دانید موبایل ها و تبلت ها نیز مثل کامپیوترها ،نرم افزارها و برنامه های مختلفی دارند. که  در بازار آنها را بیشتر با واژه اپلیکیشن یا به مختصر App میشناسند.که در واقع همان اپلیکیشن موبایل یا نرم افزار موبایل میباشد. اپلیکیشن های گوشی خدماتی مثل کامپیوترها ارائه می دهند (مثلا پخش ویدیو).

اما این نکته نیز قابل ذکر است که  با توجه به نیاز کاربران ،اپلیکیشن های مختلف برای سیستم عامل های متفاوت ارائه شده است. هرچند توسعه دهندگان نرم افزار سعی دارند یک اپلیکیشن را طوری طراحی کنند که برای انواع سیستم عامل ها و دستگاههای مختلف دیجیتال کاربردی باشد. مانند اپلیکیشن کروم که بعنوان مرورگر اینترنت برای دستگاههای pc و تبلت و موبایل قابل استفاده و قابل اجر است.

مزایای سفارش وب اپلیکیشن در ساری

اگر بخواهیم به ساده‌ترین شکل ممکن به این پرسش پاسخ دهیم که وب اپلیکیشن چیست؟ باید بگوییم که وب اپلیکیشن یک برنامه کامپیوتری است که از تکنولوژی وب و توانایی مرورگرها برای انجام وظایف خود استفاده ‌می‌کند. در واقع اپلیکیشن وب یک برنامه کاربردی است که در سرور راه دوری ذخیره شده و در بستر اینترنت به کمک مرورگرها قابلیت اجرا و ارائه خدمات به استفاده کنندگان را دارد.

اغلب وب‌سایت‌هایی که ما به‌طور روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم حداقل یک وب اپلیکیشن دارند. در واقع هر جزئی از سایت که خدماتی را به کاربر ارائه می‌کند یا عملکردی را برای او انجام می‌دهد یک اپلیکیشن تحت وب محسوب می‌شود. برنامه‌های تحت وب را می‌توان برای طیف گسترده‌ای از مصارف طراحی کرد و این برنامه‌ها برای هرکسی قابل استفاده هستند. جالب است بدانید که ابعاد و خدماتی که این نرم‌افزارها به مخاطبان خود ارائه می‌کنند روی این موضوع که آیا می‌توان آن‌ها را در گروه نرم‌افزارهای تحت وب به حساب آورد یا خیر بی اثر است. به این معنی که از یک ماشین حساب معمولی که جمع میزان خرید شما را محاسبه می‌کند تا بازی‌های سنگین اینترنتی، همه و همه جزو وب اپ‌ها به حساب می‌آیند.

برخی از وب اپلیکیشن‌ها فقط توسط یک مرورگر خاص قابلیت استفاده دارند؛ اما اغلب آن‌ها با هر مرورگری بدون مشکل کار می‌کنند.

تفاوت وب اپلیکیشن و وب سایت در چیست؟

برای پاسخ به این پرسش که فرق میان نرم‌افزار و نرم‌افزار تحت وب چیست؟ توضیح چندان طولانی و زیادی وجود ندارد. چرا که مهم‌ترین تفاوت این دو در این است که برنامه‌های وب برای اجرا شدن نیاز به اتصال به اینترنت فعال دارند. در حالی که اپلیکیشن‌ها پس از بارگذاری به صورت آفلاین نیز می‌توانند کار کنند.

تفاوت دیگر web application و اپلیکیشن در این است که معمولاً اپلیکیشن‌ها سریع‌تر و کمی کارآمدتر از وب اپلیکیشن‌ها اجرا می‌شوند. بدیهی است که وابسته نبودن نرم‌افزارهای آفلاین به بستری مانند اینترنت که ممکن است عوامل مختلفی روی سرعت آن‌ نقش داشته باشد، در این مسئله دخیل است.

تفاوت دیگری که وب اپلیکیشن‌ها با اپلیکیشن‌ها دارند در این است که اپلیکیشن‌ها به صورت دور‌ه‌ای نیاز به آپدیت شدن دارند. هر ازگاهی این پیغام برای مخاطب ارسال می‌شود که با اتصال به اینترنت آخرین نسخه نرم‌افزار خود را دریافت کند؛ اما در وب اپلیکشن‌ها به روز رسانی به صورت اتوماتیک و اغلب دور از چشم کاربر انجام می‌شود.

ویژگی های وب اپلیکیشن

  • حفظ یکپارچگی بر روی دستگاه های مختلف
  • ذخیره سازی داده ها روی کامپیوتر یا یک فضای ابری به صورت محلی
  • قابلیت طراحی به زبان های مختلف
  • سرعت، دقت و عملکرد عالی وب اپلیکیشن ها
  • قابلیت خوب اجرا بدون نیاز به نرم افزار جانبی

شاید بعد از  خواندن این مقاله به حیاتی بودن داشتن یک وب اپلیکیشن برای کسبو کارتان پی برده باشید. اگر برای کسب  و کار خود نیاز به یک اپلیکیشن حرفه ای دارید لایت کمپانی اینجاست تا شما را در این مسیر همراهی کند.

مراحل طراحی اپلیکیشن در ساری

از ویژگی های طراحی وب اپلیکیشن توسط تیم لایت کمپانی

قابلیت اجرا روی تمامی دستگاه ها

وب اپلیکیشن ها به علت تحت وب بودن دیگر محدود به دستگاه خاصی نیستند و توانایی اجرا روی تمام دستگاه ها اعم از گوشی های موبایل اندروید، آی او اس و همچنین لپ تاپ، تبلت و کامپیوتر ها را دارند. بنابر این با یکبار طراحی برای همه دستگاه ها نرم افزار تولید کردی

در دسترس بودن

اپلیکیشن ها به علت نداشتن محدودیت در تمام دستگاه های قدیمی و جدید قابل استفاده است و تقریبا توسط هر دستگاهی که به اینترنت متصل می شود قابل اجراست، بنابراین هیچ مشکلی در ارائه آن به مشتریان خود نخواهی داشت.

سازگاری بالا

پیشرفت تکنولوژی همیشه از نگرانی ها بوده و هست، با این روش اپلیکیشن خود را با هر دستگاهی سازگار می کنید که به درستی عمل کرده و نیاز به تغییر خاصی در آینده نخواهید داشت.

و حتی اگر نیاز به تغییر هم داشته باشد، به سادگی در اپلیکیشن تغییر ایجاد می کنید و از نکات مثبت این روش، این است که آپدیت جدید به صورت خودکار در اختیار کاربران قرار می گیرد.

قیمت طراحی اپلیکیشن در ساری

قیمت طراحی وب اپلیکیشن به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع اپلیکیشن: اپلیکیشن‌های ساده با امکانات محدود، هزینه کمتری نسبت به اپلیکیشن‌های پیچیده با امکانات پیشرفته دارند.
  • سطح سفارشی‌سازی: اپلیکیشن‌های سفارشی، هزینه بیشتری نسبت به اپلیکیشن‌های آماده دارند.
  • پلتفرم‌های هدف: اپلیکیشن‌هایی که برای چند پلتفرم مختلف طراحی می‌شوند، هزینه بیشتری نسبت به اپلیکیشن‌هایی دارند که فقط برای یک پلتفرم طراحی می‌شوند.
  • میزان کار مورد نیاز: هرچه کار مورد نیاز برای طراحی اپلیکیشن بیشتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.

به طور کلی، قیمت طراحی وب اپلیکیشن در ایران از حدود 5 میلیون تومان برای اپلیکیشن‌های ساده شروع می‌شود و می‌تواند تا چند صد میلیون تومان برای اپلیکیشن‌های پیچیده برسد.

نوع اپلیکیشن

همانطور که گفته شد، نوع اپلیکیشن یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت طراحی وب اپلیکیشن است. اپلیکیشن‌های ساده با امکانات محدود، هزینه کمتری نسبت به اپلیکیشن‌های پیچیده با امکانات پیشرفته دارند. برای مثال، یک اپلیکیشن فروشگاه آنلاین با امکانات پایه مانند لیست محصولات، سبد خرید و پرداخت آنلاین، هزینه کمتری نسبت به یک اپلیکیشن فروشگاه آنلاین با امکانات پیشرفته مانند پشتیبانی از چند زبان، سیستم امتیازدهی و بررسی محصولات دارد.

سطح سفارشی‌سازی

اپلیکیشن‌های سفارشی، هزینه بیشتری نسبت به اپلیکیشن‌های آماده دارند. زیرا برای طراحی این اپلیکیشن‌ها، نیاز به کار بیشتری است. برای مثال، یک اپلیکیشن فروشگاه آنلاین سفارشی با طراحی اختصاصی، هزینه بیشتری نسبت به یک اپلیکیشن فروشگاه آنلاین آماده با طراحی استاندارد دارد.

پلتفرم‌های هدف

اپلیکیشن‌هایی که برای چند پلتفرم مختلف طراحی می‌شوند، هزینه بیشتری نسبت به اپلیکیشن‌هایی دارند که فقط برای یک پلتفرم طراحی می‌شوند. زیرا برای طراحی این اپلیکیشن‌ها، نیاز به کار بیشتری است. برای مثال، یک اپلیکیشن فروشگاه آنلاین که برای دو پلتفرم اندروید و iOS طراحی می‌شود، هزینه بیشتری نسبت به یک اپلیکیشن فروشگاه آنلاین که فقط برای اندروید طراحی می‌شود، دارد.

میزان کار مورد نیاز

هرچه کار مورد نیاز برای طراحی اپلیکیشن بیشتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود. برای مثال، یک اپلیکیشن فروشگاه آنلاین با تعداد محصولات زیاد، هزینه بیشتری نسبت به یک اپلیکیشن فروشگاه آنلاین با تعداد محصولات کم دارد.

سفارش و طراحی اپلیکیشن در ساری

کافی است با ما تماس بگیرید و کارشناسان ما با مشاوره رایگان در مسیر ساخت اپلیکیشن در کنار شما خواهند بود و بهترین ها را با توجه به بودجه شما پیشنهاد می دهند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش وب اپلیکیشن مخصوص خود میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

 

 

 

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *