روش های بک آپ گیری

روش های بک آپ گیری

 

اگر اطلاعات شخصی شما از بین برود احتمال اینکه بتوانید آن‌ها را برگردانید بسیار کم است. و گاهی اوقات بازیابی این اطلاعات دشوار است. شما باید از قبل از اینکه به این مسائل گرفتارشوید نسخه ای از این اطلاعات را در جای دیگری ذخیره کنید. به این عمل بک آپ گیری یا پشتیبان گیری می گویند. بک آپ گیری به این معنا است که اگر روزی اطلاعات اصلی شما به هر دلیلی پاک شد یا از بین رفت بتوانید از طریق بک آپی که قبلا از آن اطلاعات گرفته‌اید دوباره آن اطلاعات را بازگردانید. حالا که از توضیح معنای آن گذشتیم بیایید از روش های بک آپ گیری بگوییم.

بک آپ گیری

1. بک آپ گیری روی هارد

با داشتن یک هارد اکسترنال به راحتی می توانید با استفاده از امکانات سیستم عامل بک آپ گیری کنید.  برای انجام اینکار در ویندور 8 و 10 از گزینه File History استفاده می کنیم و در ویندوز 7 از windows backup استفاده میکنیم. و در mac از گزینه Time mechine استفاده میکنیم. بک آپ گیری بر روی هارد سریع است و خود این کار هزینه ای ندارد. اما شما برای انجامش نیاز به تهیه یک هارد اکسترنال دارید. از معایب این روش هم میتوان به احتمال سوختن و یا گم شدن هارد اشاره کرد.

2. بک آپ گیری روی اینترنت

برای استفاده از این روش می توانید از سرویسی مانند backblaze استفاده کرد. این نرم افزار در پس زمینه سیستم شما اجرا شده و به صورت خودکار از تمامی فایل های شما یک فایل پشتیبان تهیه می کند . و اگر به هر دلیلی فایل های خود را از دست دادید می توانید آنها را بازیابی کنید. در صورت بروز هر گونه مشکلی برای کامپیوتر شخصی شما، فایل های بک آپ اینترنتی شما از بین نمی رود. و در این روش ها شما نیازی به تهیه یک سخت افزار ندارید. اما برای داشتن این سرویس ها باید ماهانه مبلغی را بعنوان اشتراک به آنها بدهید.

3. بک آپ گیری مبتنی بر ابر

این سیستم برای اکثر افراد جایگزین سرویس بک آپ می باشد. شما میتوانید اطلاعات خود را روی فضاهای ذخیره سازی مانند google drive، dropbox یا سایر سرویس های مشابه ذخیره کنید. این روش آسان و در بیشتر موارد رایگان است. و با توجه به آنلاین بودنش، از بیشتر راه های از بین رفتن داده‌ها جلوگیری میکند. بطور کلی بیشتر سرویس های ابری برای ذخیر اطلاعات محدودیت دارند و این روش تنها در صورتی کار می کند که حجم فایل ها برای پشتیبان گیری کم باشد. اما در غیر اینصورت برای افزایش حجم این سرویس باید هزینه هایی پرداخت کنید.

سکوی ابری گوگل

جمع بندی

اگر اطلاعات مهمی دارید. و نگران از دست دادنشان هستید، هرگز در بک آپ گرفتن از آنها تعلل نکنید. شاید فردا دیر بشود! خطر از بین رفتن فایل ها و اطلاعات همیشه وجود دارد. حتما از یکی از روش های بک آپ گیری استفاده کنید.  اگر فایلهای سبکی مانند محتواهای متنی دارید میتوانید آنها را برای خودتان ایمیل کنید و یا در اپ هایی مانند تلگرام ذخیره کنید. اما به هرحال مطمئن تر خواهد بود اگر از سرویس های سیستم های مبتنی بر ابر استفاده کنید.


لابت کمپانی را دنبال کنید

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *