کپشن نویسی

کپشن اینستاگرامت رو اصولی بنویس!

در این مقاله میخوام یه سری نکات کپشن نویسی رو بهتون بگم که رعایت کردنشون باعث افزایش فروش، افزایش بازدید و… میشه. علاوه بر این نکات سئو اینستاگرام هم می تواند باعث جذب بازدید کننده های بیشتر بشه که تو این مقاله بهش پرداختیم. داخل هر کپشن میتونی 2000 حرف و 30 تا هشتگ قرار بدی ولی سعی کن تا جایی که می تونی اونو آسون و کوتاه بنویسی. به این نکته توجه کن اغلب کاربرای اینستاگرام علاقه ای به خوندن مطالب طولانی ندارن.

 ‌

شناسایی مخاطب در کپشن نویسی

اولین قدم برای کار کردن تو هر حیطه ای اینه که مخاطبتو بشناسی. درسته اینکار وقتتو میگیره ولی ارزششو داره، مثلا مخاطبین کمپانی لایت به دنبال:

  • گسترش دادن کسب و کارشون
  • راه اندازی کسب و کار خودشون
  • افزایش فروش
  • یادگیری روش های دیده شدن کسب و کارشون
  • یاد گرفتن تولید محتوا

برای اینکه مخاطبتو بشناسی گهگاهی ازشون تو کپشن نظرشونو بپرس یا تو استوری نظرسنجی بذار. علاوه بر اون میتونی کارای افرادی که کسب و کار مشابهی دارن رو دنبال کنی.

عکس مرتبط با کپشن

موقع کپشن نویسی سعی کن واقعی باشی! منظورم از واقعی بودن اینه که چیزهایی به دور از واقعیت ننویسی تا مخاطب باهات احساس نزدیکی بیشتری کنه. سعی کن عکست با متنت مرتبط باشه. مثلا یکبار پیج لوازم آرایشی رو دیدم که ده خط در مورد دیدش نسبت به دنیا و آدما و آخر متنش یک خط در مورد محصولش نوشته بود !

شروع طوفانی کپشن

جمله ی اول که کپشن باهاش شروع میشه تعیین میکنه که مخاطب اونو تا انتها بخونه یا نه. بهتره که کپشنت رو طوری شروع کنی که حس کنجکاوی مخاطب رو قلقلک بده، به عنوان مثال با سوال شروع کنید. سعی کن موقع کپشن نویسی از حس آمیزی استفاده کنی و قدرت تخیل مخاطبت رو تحریک کنی.

نوشتن توضیح کامل محصول و خدمات

مشخصات محصولت رو کامل و در عین حال ساده بنویس. خواهشا قیمت محصول رو داخل کپشن بنویس و مشتری رو به دایرکت و جاهای دیگه ارجاع نده. هر چقدر پروسه ی خرید رو سخت تر کنی، مشتریاتو میپرونی و وقت بیشتری هم از خودت و هم از خریدار میگیری. اگر قیمت محصولت، خیلی نوسان داره میتونی ادیتش کنی و یا از ادمین کمک بگیری. موجودی و عدم موجودی محصول و نحوه ارسال هم داخل کپشن و یا قسمت هایلایت پیج مشخص کن. یادت نره که موقع کپشن نویسی، حتما مزیت محصولتو بنویسی.

داشتن سبک مشخص در کپشن نویسی

سعی کن با توجه به مخاطبات و نوع فعالیتی که داری سبک کپشن نویسی و لحن نگارشی ثابتی داشته باشی.

 

 

 

 

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *