دیجیتال مارکتینگ/ بازاریابی

دیجیتال مارکتنیگ چیست؟

 امروزه همه چیز به سرعت رو به رشد است و با رشد تکنولوژی کسب و کارهای مختلفی ایجاد شده است. علاوه بر آن به دلیل شیوع کرونا میزان استفاده از تکنولوژی افزایش پیدا کرده است. به دلیل تاثیر کرونا بر دیجیتال مارکتینگ و رونق گرفتن آن تصمیم گرفتم در این مقاله به طور مختصر به این موضوع بپردازم. قبل از رفتن به  سراغ دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی الکرونیکی، می خواهم به طور خلاصه و ساده به تعریف بیزنس بپردازم. همه ی ما از کودکی در حال بیزنس هستیم ولی آن را جدی نمی گیریم! به عنوان مثال برای اینکه خانواده به ما اجازه دهد در کوچه بازی کنیم اتاقمان را مرتب می کنیم! به طور کلی به هر کاری که در آن چیزی را در ازای چیز دیگری می دهید بیزنس می گویند که می تواند شامل پول، اعتبار و کالا یا خدمات باشد.

تعریف دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به هر گونه از بازاریابی محصولات و خدمات که از طریق دستگاه های الکترونیکی انجام می شود می گویند و شخصی که این کار را انجام می دهد دیجیتال مارکتر نام دارد.  ابزار هایی که در این راه استفاده می شود شامل اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی، وبسایت ،ایمیل مارکتینگ و موتور های جستجو می باشد

دیجیتال مارکتینگ در دو بخش آنلاین و آفلاین انجام می شود و با توجه به شرایط و نیاز از هر کدام از این ابزارها استفاده می شود. نوع آفلاین آن شامل رادیو مارکتینگ، بازاریابی تلویزیونی و تلفن مارکتینگ می باشد.

دیجیتال مارکتینگ/ بازاریابی رادیو مارکتینگ

همچنان میلیون ها نفر طرفدار رادیو هستند و در طول شبانه روز به آن گوش می دهند. پخش پیام های بازرگانی و تبلیغاتی در رادیو و یا اسپانسر یک برنامه رادیویی بودن می تواند جزء رادیو مارکتینگ باشد.

بازاریابی تلویزیونی

بازاریابی  تلویزیونی نیز به عنوان نوع آفلاین دیجیتال مارکتینگ دارای مزایا و معایب مختلفی است. عامل اساسی که تلویزیون را از سایر رسانه های دیگر جدا می کند، ترکیب تصویر، صدا و حرکت است. این موارد باعث می شوند تمامی حواس اصلی مخاطب را در اختیار بگیرید. معایب آن هزینه ی بالای آن، کوتاه و سریع بودن تبلیغ و کلافه کردن بیننده زمانیکه مدت تبلیغ زیاد می شود.

تاثیر شیوع ویروس کرونا بر دیجیتال مارکتینگ

ویروس کرونا بر دیجیتال مارکتینگ تاثیر بسیار زیادی گذاشته و باعث رونق آن شده است. بسیاری از افراد، مخصوصا در اوایل کرونا، کمتر از خانه هایشان خارج می شدند و ترجیحشان بر این بود که در خانه به کارهای غیر ضروریشان برسند. به همین دلیل  بسیاری از کسب و کارها راه های متعددی برای ارتباط با مشتری برقرار کرده اند و گرایش بیشتری به دیجیتال مارکتینگ پیدا کرده اند.

 

 

 

 

 

 

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *