طراحی وبسایت ریسپانسیو یا واکنشگرا | مزایای طراحی وبسایت ریسپانسیو| افزایش فروش آنلاین| افزایش ترافیک سایت | شرکت لایت کمپانی

افزایش فروش آنلاین با طراحی وبسایت ریسپانسیو

 

در طراحی وبسایت باید اصول  خاصی رعایت شود تا بتوان با آن به موفقیت دست یافت. یکی از فاکتورهای بسیار مهم که در طراحی وبسایت باید به آن توجه شود، ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن وبسایت است.در این مقاله با اهمیت تبدیل سایت به ریسپانسیو یا واکنشگرا، ریسپانسیو بودن سایت یعنی چه؟و مزایای طراحی وبسایت ریسپانسیو چیست؟ و اهمیت آن در افزایش ترافیک سایت و افزایش فروش آنلاین بیشتر آشنا میشویم.

 

طراحی وبسایت ریسپانسیو چیست؟

طراحی وبسایت ریسپانسیو یا واکنشگرا | مزایای طراحی وبسایت ریسپانسیو| افزایش فروش آنلاین| افزایش ترافیک سایت | شرکت لایت کمپانی

ریسپانسیو بودن سایت به معنی سازگاری آن با انواع صفحه های نمایش است.

طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا نوعی فرایند طراحی سایت است. که  می‌ تواند ابعاد نمایش داده شده برای وبسایت را با انواع دستگاه هایی که کاربر برای جست و جو از آن استفاده میکند،.هماهنگ کند. وکسانی که با صفحه نمایش کوچک یا بزرگ تر سایت را باز می کنند،.به مشکل نمی خورند و می‌توانند به‌راحتی و به‌طور کامل سایت را بررسی کنند. در واقع طراحی وبسایت ریسپانسیو پاسخگوی تمامی کاربران می باشد.

چرا طراحی وبسایت ریسپانسیو اهمیت دارد؟

طبق آمار درصد قابل توجهی از جستجوهایی که در گوگل انجام می شود،.از طریق تلفن همراه صورت میگیرد. همین موضوع نشانه ی اهمیت زیاد طراحی وب سایت با قابلیت ریسپانسیو است. با توجه به گسترش استفاده از موبایل و تبلت برای جستجو در اینترنت،.اینکه طراحی سایت خود را تنها متناسب با لپ تاپ و کامپیوترها انجام دهید کافی نیست. اگر سایت شما قابلیت انطباق با صفحه نمایش دستگاه‌های مختلف را نداشته باشد،.درصد قابل توجهی از مخاطبین خود را از دست خواهید داد.

طراحی ریسپانسیو سایت، برای رتبه بندی سایت ها در گوگل، نیز بسیار اهمیت دارد. بنابراین یکی از ترفندهای افزایش فروش آنلاین‌‌‌ و جذب مشتری بیشتر این است.که شما باید یک وب سایت سازگار و بهینه شده داشته باشید. بدون توجه به این موضوع نمیتوان در بازاریابی اینترنتی موفق شد.

طراحی وبسایت ریسپانسیو یا واکنشگرا | مزایای طراحی وبسایت ریسپانسیو| افزایش فروش آنلاین| افزایش ترافیک سایت | شرکت لایت کمپانی

طراحی وبسایت ریسپانسیو چه مزایایی دارد؟

طراحی وبسایت ریسپانسیو یا واکنشگرا مزایای بسیاری دارد. در این مقاله به معرفی برخی از مزایای طراحی وبسایت ریسپانسیو میپردازیم.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه طراحی

قبلاً برای اینکه یک سایت روی ابزارهای مختلف مانند گوشی یا تبلت به درستی نمایش داده شود،.باید روند طراحی را برای هر نوع صفحه نمایش، جداگانه طی می‌ کردند. این کار علاوه بر هزینه به زمان زیادی هم نیاز داشت. امروزه با طراحی قالب واکنش گرا، نیازی نیست.با ورود هر دستگاه جدید به بازار، قالب جداگانه‌ای برای آن طراحی کنید. بنابراین در زمان و هزینه صرفه‌جویی قابل توجهی صورت می‌گیرد.

افزایش ترافیک سایت

در زمان طراحی سایت همواره باید به این نکته توجه کنید که چگونه کاربران بیشتری را به سایت جذب کنید.طبق آمار درصد قابل توجهی از ترافیک اینترنت از سوی کاربران موبایلی است. این امر بیانگر اهمیت طراحی وبسایت ریسپانسیو است. طراحی ریسپانسیو کمک می کند کاربران استفاده کننده از گوشی یا تبلت به راحتی به خدمات شما دسترسی داشته باشند.و به این ترتیب شاهد افزایش بازدید و فروش آنلاین خود خواهید بود.

بهبود سرعت بارگزاری و لود سایت

طراحی سایت های ریسپانیسو، باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت در سیستم های مختلف موبایل و تبلت و… می شود. به این ترتیب تعداد بازدید کنندگانی که پس از ورود به سایت، به سرعت از سایت خارج می شوند،.کاهش می یابد. همین باعث بالا رفتن بازده سایت و بازدید کننده های بیشتر می شود.

بهبود سئو سایت

مهم ترین مزیت سایت ریسپانسیو جلب رضایت کاربران است. این یعنی شما شانس برای جذب کاربران بیشتر، افزایش می یابد. با توجه به اینکه  معیارهای گوگل روی رضایت کاربران متمرکز است.طراحی سایت ریسپانسیو باعث بهبود جایگاه سایت در رتبه بندی گوگل می شود. موتور جست‌وجوی گوگل به وب‌سایت‌هایی که برای کاربران خود ارزش قائل می شوند.و برای راحتی آن‌ها طراحی مناسبی دارند، بیشتر توجه می‌کنند. بنابراین شانس شما برای قرار گرفتن در نتایج اولیه جست‌وجو بیشتر می‌شود.

خب در این مقاله به معرفی ریسپانسیو بودن سایت یعنی چه؟ مزایای طراحی وبسایت ریسپانسیو یا واکنشگرا و اهمیت تبدیل سایت به ریسپانسیو پرداختیم. برای آشنایی با مزایای داشتن وبسایت شخصی اینجا کلیک کنید.

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *