اسمبل کامپیوتر خوب است؟

اسمبل کامپیوتر خوب است؟

اسمبل کامپیوتر خوب است؟ تفاوت کیس اسمبل و آماده

مصرف کنندگان در زمان اولین کامپیوتر های IBM، مصرف کنندگان این فرصت را داشتند که سیستم شخصی خود را از اجزای مختلف اسمبل کنند. از این کار اغلب به عنوان (بازار مشابه) یاد می شد. این کار باعث می شد که مصرف کنندگان پول بیشتری پس انداز کنند و قطعات را از سازندگان کوچک تر تهیه کنند. از آن زمان تا کنون خیلی چیز ها تغییر کرده اند.

اما سر هم کردن کامپیوتر، همچنان خوبی ها و نقاط قوت خود را حفظ کرده است.

اسمبل کامپیوتر خوب است؟

سیستم مجموعی از قطعات مختلف است

اسمبل کامپیوتر خوب است؟

تمامی کامپیوتر های بازار، ترکیبی از قطعات مختلف و کارآمد هستند. پردازنده ها، مموری و درایو ها تنها بخشی از قطعاتی هستند که یک سیستم را راه می اندازند. بنابراین کیفیت و کاربرد یک کامپیوتر، به قطعات تشکیل دهنده آن بستگی دارد.

 

تفاوت کیس اسمبل و آماده

اسمبل کامپیوتر خوب است؟

میتوان گفت که اگر قطعات به درستی انتخاب شوند، تفاوت چندانی بین آنها وجود نخواهد داشت. با به یاد داشتن این موضوع، برخی از نقاط قوت و نقاط ضعف سرهم کردن سرهم کردن یک سیستم رابررسی میکنیم

تفاوت کیس اسمبل و آماده

 

نقاط قوت

اسمبل کامپیوتر خوب است؟

مهمه ترین نقطه قوت اسمبل کردن یک سیستم، انتخاب قطعات است. اکثر سیستم ها، از پیش ساخته شده و در نتیجه قطعات آنها  نیز از پیش تعیین شده است. بنابراین بیشتر مشتری ها مجبور میشوند با همان قطعات سر کنند. با ساخت یک کامپیوتر شخصی، کاربران میتوانند قطعاتی را انتخاب کنند که مناسب نیازهایشان هستند. برخی از فروشندگان سیستم به شما اجازه می دهند که قطعات را به سلیقه خودتان انتخاب کنید، اما باز دوباره به انتخاب های آنها محدود می شوید.

موضوع دیگری که شاید کاربران به هنگام خرید یک سیستم از پیش آماده شده به آن توجه نکنند، تفاوت های دو سیستم مشابه در قطعات است. دلیل این تفاوت ها قطعات در دسترسی به هنگام تولید یک سیستم، کمپانی های توزیع کننده قطعات و البته کمی هم شانس است. به طور مثال شرکت Dell، ممکن است قطعات را از چند توزیع کننده مختلف تهیه کند، چرا که یکی ارزان تر از دیگری است. بنابراین تهیه تمامی قطعات توسط خودتان، به نفعتان است.

یکی دیگر از نکات مثبت، دریافت اطلاعات جدید و یادگیری است. اگر خودتان سیستم دچار مشکل شود، این اطلاعات به کمکتان می آیند. این بدان معناست که میتوانید بدون پرداخت هزینه های اضافی، کامپیوتر خود را تعمیر کنید.

و در نهایت، بحث هزینه در میان است. اگر به دنبال یک سیستم قدرتمند هستید، اسمبل آن توسط خودتان بسیار ارزان تر خواهد بود. بیشتر قطعات دارای اضافه بها برای افزایش سود هستند.

نقاط ضعف اسمبل کیس

اسمبل کامپیوتر خوب است؟

بزرگترین نقطه ضعف اسمبل کردن کامپیوتر، نبود پشتیبانی مناسب است. از آنجا که این قطعات از کمپانی ها و توزیع کنندگان مختلفی تهیه می شوند، در صورت بروز مشکل، با شرکت های مختلفی سر و کار خواهید داشت. در حالی که اگر مشکلی برای سیستم از پیش آمده شده شما پیش بیاید، میتوانید از گزینه سرویس و گارانتی کمک بگیرید. البته لازم به ذکر است که اگر مشکلی برای قطعه ای پیش بیاید، میتوانید آن را سریعا تعمیر یا جایگزین کنید و نیازی نیست که منتظر یک کمپانی بزرگ بمانید تا مشکلتان را حل کند.اسمبل کامپیوتر خوب است؟

پروسه انتخاب قطعات مختلف برای ساخت کامپیوتر میتواند به شدت خسته کننده باشد. خصوصا اگر این اولین تجربه شما بوده و اطلاعات زیادی درباره تکنولوژی قطعات نداشته باشید.

در این صورت باید نگران اندازه قطعات، سازگاری آن ها با یکدیگر، قدرت آنها و… باشید. بنابراین اگر اطلاعات کافی در دست نداشته باشید، ممکن است قطعاتی را انتخاب کنید که با یک دیگر سازگاری ندارند و یا در کیس شما به درستی جا نمیشوند.اسمبل کامپیوتر خوب است؟

 

در حالی که بحث هزینه در این زمینه به غنوان یک نقطه قوت مطرح شد، میتوانید نکته ای منفی نیز باشد. اگر به دنبال ساخت یک سیستم ساده و ابتدایی هستید، از این نظر دچار مشکل خواهید شد. معمولا سازندگان به دلیل خرید عمده قطعات، تخفیف های چشمگیری میگیرند. به دلیل قیمت قطعات، خرید یک کامپیوتر ابتدایی بسیار به صرفه تر از ساخت آن است.

در حال حاضر بسیاری از شرکت ها پک های اماده ای به نام White Box Notebooks دارند که شامل کیس و یک مادربرد نصب شده میشوند. سپس میتوانید پردازنده، درایو، مموری و دیگر قطعات را تهیه کرده و ساخت کامپیوتر خود را به پایان برسانید.


برای خواندن مقالات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

مارا در اینستاگرام دنبال کنید.

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *