ترفندهای افزایش فروش آنلاین| افزایش فروش آنلاین|شرکت لایت کمپانی

11ترفند بسیار کاربردی افزایش فروش اینترنتی-قسمت اول

امروزه با توجه به گسترش اینترنت و محبوبیت کسب و کار اینترنتی نزد مردم، تجارت آنلاین اهمیت فزاینده‌ای یافته است. به همین دلیل تمامی صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ که در فضای مجازی اقدام به فروش محصولات خود می کنند،.باید با روش های افزایش فروش اینترنتی آشنا شوند.تا بتوانند با جذب مشتری بیشتر و حفظ مشتریان قدیمی بازار فروش خوبی داشته باشند. در این مقاله به بررسی ترفندهای افزایش فروش آنلاین‌‌‌ می‌پردازیم.

11 ترفند بسیارکاربردی افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش آنلاین، دغدغه اصلی کسب و کارهای اینترنتی، چه کوچک و چه بزرگ و نوپا یا قدیمی میباشد.

در هر بستر آنلاینی که فروش خود را انجام می‌دهید،.نکات و ترفندهایی وجود دارد که می‌تواند.به افزایش مشتری و فروش اینترنتی شما کمک کند. در اینجا به معرفی برخی  ترفندهای کاربردی افزایش فروش آنلاین‌‌‌ و جذب مشتری بیشتر  میپردازیم.

1-از محصولات خود تصاویر با کیفیت تهیه کنید

جذب مشتری بیشتر

همانطور که میدانید مشتریان در خرید حضوری، قبل از این‌که کالایی را بخرند مدت‌ها به آن نگاه می‌کنند،.آن را بررسی و حتی آزمایش می‌کنند و در صورت رضایت آن را می‌خرند. اما در خرید آنلاین مشتریان مجبورند به عکس یا فیلم محصولات اکتفا کنند. بنابراین عکس‌های واقعی و با کیفیتی را از زوایای مختلف از محصولات خود تهیه کنید.و در صفحه محصولات به نمایش بگذارید. چون خریداران اینترنتی تمایل دارند.قبل از خرید محصول، تصویر واقعی آن را از زوایای مختلف مشاهده کنند. این حرکت از جمله مؤثرترین راه های کسب اعتماد کاربران می باشد.و امکان انتخاب محصول و شانس فروش آن افزایش می یابد.

در حقیقت شما اول باید از طریق تصاویر مشتری را جذب کنید.

2-گارانتی بازگشت وجه را در فروش خود بگنجانید اصلی ترین نکته افزایش فروش اینترنتی

جذب مشتری بیشتر

در بسیاری از مواقع، یکی از دلایل اصلی که مشتری خرید نمی کند،.احساس ریسک در خرید آنلاین است.در این مواقع، کاربران به خاطر ترس از احساس پشیمانی بعد از خرید.وعدم ضمانت معتبر از خرید خود صرف نظر می کنند. بنابراین یکی از کارهای بسیار مهمی که باید برای افزایش فروش آنلاین انجام دهیداین است.که هر گونه نگرانی کاربر از احساس ریسک در خرید آنلاین را به حداقل برسانید.و به آنها این اطمینان را بدهید که در صورت عدم رضایت، وجه شان را پس خواهید داد. با این کار اعتماد مشتریان را به دست می آورید.و فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد. البته بهتر است که یک محدوده زمانی برای انجام این کار مشخص کنید.تا از بروز مشکلات احتمالی برای شما جلوگیری شود.

3-فرایند سفارش و پرداخت را تا حد امکان ساده سازی کنید

طبق آمار درصد قابل توجهی از خریدهای ناموفق در حین پرداخت رخ داده اند. این بدان معناست که اگر مشکلات و پیچیدگی هایی که در فرایند سفارش و پرداخت وجود داشته باشد،.میتواند باعث منصرف شدن مشتری حتی بعد از تصمیم برای خرید و در لحظات نهایی شود. بنابراین شما باید تا حد امکان فرآیند سفارش، پرداخت و خرید محصولات فروشگاهتان را کوتاه و تسهیل نمایید.تا فروش اینترنتی بیشتری را تجربه کنید. به طور مثال از افزودن مراحل اضافی در فرآیند خرید مانند الزام کاربران.برای پر کردن فرم های غیر ضروری، ایجاد حساب کاربری و…، پرهیز کنید.

4-از قدرت کلمات استفاده کنید مهم ترین ترفند افزایش فروش اینترنتی

 

ترفندهای افزایش فروش آنلاین‌‌‌

یکی از روش های کاربردی برای اینکه مشتریان بیشتری به محصولات خود جذب کنید.این است که سعی کنید از قدرت کلمات استفاده کنید.

به طور مثال کلماتی مثل رایگان، آسان، جدید ، هدیه ، بشتابید، مقرون به صرفه،.بلافاصله، هیجان انگیز، کیفیت، منحصر به فرد، برنده، مستقیم، مزایای بیشتر.و … در نوشته ها، فروش محصولات و ارائه خدمات استفاده کنید.

5-با ارائه تخفیف در بازه های زمانی مشخص و محدود روند فروش آنلاین را تسریع کنید

 

یکی از روش های موثر برای افزایش فروش اینترنتی و جذب مشتری بیشتر،.در نظر گرفتن تخفیف برای محصولات و خدمات است. این کار، انگیزه خرید را در مشتریان افزایش می ‌دهد . ممکن است تصور کنید با تخفیف محصولات سود را از دست میدهید،.اما اطمینان داشته باشید که اگر به روش درستی اینکار را انجام دهید،.نتایج مثیتی خواه

د داشت.

برای ارائه تخفیف محصولات به نکات زیر توجه کنید:

  • اعلان تخفیف را در صفحه اصلی قرار دهید تا جلب توجه کند. البته می توانید با روش های مختف، این خبر را در سطح گسترده تر اطلاع رسانی کنید.
  • بهتر است تخفیف ها را در بازه های زمانی مشخص و محدود ارائه کنید.تا بازدید کنندگان برای استفاده از تخفیف احساس فوریت کنند. از برنامه های تخفیف بیش از اندازه یا دائمی برای فروش استفاده نکنید که اثر معکوس دارد.
  • تخفیف هایی که در نظر میگیرید واقعی باشد. از در نظر گرفتن قیمت غیر واقعی برای محصول و سپس اعمال تخفیف زیاد بپرهیزید. این عمل در درازمدت موجب سلب اعتماد مردم میشود. هم چنین هرگز محصولات خود را بی ارزش نکنید.
  • از تخفیف های اختصاصی استفاده کنید. به بهانه های مختلف مثل روز تولد، خرید قبلی و … به مخاطبان تخفیف های اختصاصی ارائه کنید. این کار موجب وفاداری مشتری و در نتیجه افزایش فروش اینترنتی خواهد شد.

6-سایت کسب و کار خود را به صورت سازگار با موبایل طراحی کنید 

ترفندهای افزایش فروش آنلاین‌‌‌

 

موبایل های هوشمند امروزه سهم زیادی از زندگی دیجیتالی ما را دربرگرفتند. طبق آمار درصد قابل توجهی از جستجوهایی که در گوگل انجام می شود،.از طریق تلفن همراه صورت میگیرد. نسخه موبایل سایت، برای رتبه بندی سایت ها در گوگل، نیز بسیار اهمیت دارد.و این موتور جستجو براساس میزان سازگاری سایت ها با موبایل  رتبه بندی را انجام می دهد. به ای

ن ترتیب بدون توجه به این موضوع نمیتوان در بازاریابی اینترنتی موفق شد.

بنابراین یکی از ترفندهای افزایش فروش آنلاین‌‌‌ و جذب مشتری بیشتر این است که شما باید یک وب سایت سازگار و بهینه شده برای موبایل ها داشته باشید. به طور کلی، وب سایت سازگار با موبایل به گونه ای طراحی شده است.که برای نمایش در صفحه نمایش های کوچکتر نظیر تلفن های هوشمند آیفون یا اندروید یا تبلت های سایز متوسط مناسب باشد.تا کاربران احساس راحتی داشته باشند و بدون دردسر به نتایج جستجوهای خود برسند. این موضوع باعث می شود تا شما شانس زیادی برای جذب مشتری های جدید و افزایش فروش آنلاین‌‌‌ کسب کنید.

7-با نمایش رضایت کاربران و نمادهای اعتماد از برندتان خودنمایی کنید.

جذب مشتری بیشتر

یکی از مهم ترین روش های کسب اعتبار و افزایش فروش آنلاین،.انتشار نظرات کاربران خوشنود و رضایت‌مند از محصولات و سرویس های برند شماست. این روش یکی از پرقدرت ترین ابزارها برای افزایش محبوبیت و رتبه برند شما میباشد.که بیش از هر ابزار دیگری موجب رونق فروش شما می شود.

از دیگر روش های کسب اعتبار، قرار دادن نمادهای اعتماد (Trust Signals) در وبسایت است. مشهورترین نماد اعتمادی که در فروشگاه های آنلاین ایرانی استفاده میشود،.اینماد(Enamad) است که از طرف مرکزی با نام توسعه تجارت الکترونیکی که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است،.به عنوان تاییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی داده می‌شود. این نمادها موجب احساس اطمینان و اعتماد کاربران.وهمچنین کمرنگ شدن تردیدهای احتمالی در مورد معتبر بودن وبسایت و خدمات شما میشود.

برای مطالعه مقالات بیشتر کلیک کنید.

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *