Digital-Marketing-02

بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ-قسمت اول

یکی از مهم ترین تغییراتی که در بازاریابی سنتی رخ داده است، “ظهور بازاریابی آنلاین” است. با توجه به این تغییر بزرگ در دنیای تجارت و افزایش اشتیاق روزافزون مردم.به خرید اینترنتی، در این مقاله به توصیف بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ و روش های متنوع آن می پردازیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ، نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات است.که با استفاده از فناوری‌های دیجیتال مثل وب‌سایت، اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین (ادورز مارکتینگ)، شبکه‌های اجتماعی، سئو، بازاریابی.اینترنتی و بازاریابی موبایلی، برای هدف مشخصی به اسم مارکتینگ یا بالا بردن فروش یا برند‌سازی می‌باشد.

این نوع از بازاریابی تبلیغاتی است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد، عدم محدودیت زمانی و مکانی و فراگیر بودن آن و همچنین قابلیت ایجاد تغییرات به صورت به‌روز، هم‌زمان با رشد شبکه های اجتماعی جایگاه خاصی در دنیای امروز یافته است . به خصوص زمانی که شرکت‌ها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پُر‌رنگ‌تر می‌شود.

ابزارهای بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ

برای فعالیت در حوزه‌ی بازاریابی اینترنتی، لازم است با ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.تا بتوانید با کمک آن‌ها، محصولات یا خدمات خود را به کاربران معرفی کنید.

1-سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو

یکی از مهم ترین تکنیک های بازاریابی آنلاین این است که آن را به کمک سئو انجام دهید. شما با داشتن وب سایت که مدیریت و سئو آن را به خوبی انجام داده باشید می توانید.بالاترین جایگاه را در نتایج موتورهای جستجو بدست آورده و میزان ترافیک سایت خود را نیز افزایش دهید.و به این ترتیب مشتریان احتمالی بیشتری خواهید داشت.

2-بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM

SEM مخفف Search Engine Marketing به معنای بازاریابی موتور جستجو، یکی از زیرمجموعه های بازاریابی آنلاین است.که به کمک بهینه‌سازی، تولید محتوا و تبلیغات صورت می پذیرد.

بازاریابی موتورهای جستجو ممکن است به کمک بهینه سازی موتورهای جستجو برای رسیدن.به رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو ختم شود یابه صورت پرداخت کلیکی باشد.

3-بازاریابی محتوایی

هدف بازاریابی محتوایی، جذب و نگهداری مشتریان به‌وسیله‌ی تولید و سازماندهی.محتوای ارزشمند و مناسب به نیت تغییر یا تقویت رفتار مشتری است.

این نوع از بازاریابی آنلاین کسب‌و‌کار یا برند می‌کوشد با به‌اشتراک‌گذاری محتوای آموزشی، سرگرم‌کننده یا آگاهی‌بخش، به خوانندگان کمک کوچکی کند. نتیجه این کار می‌تواند در قالب تغییر رفتار مخاطبان و یا آن‌گونه که بازاریابان مایلند، به شکل.تصمیم‌گیری برای خرید خود را نشان دهد. در حقیقت در این نوع بازاریابی، مردم را به خرید مجبور نمی‌کنیم. بلکه به آنها کمک می‌کنیم.تا بهترین تصمیم را بگیرند و شاید بهترین تصمیم آنها در این میان، خریداری از ما باشد.

این مطلب ادامه دارد…

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *