Windows-11

ویندوز 11

ویندوز11

ماکروسافت بلاخره از ویندوز 11 رونمایی کرده است.  در این مطلب از ویژگی های این سیستم عامل خواهیم گفت.

ویندوز 11
معرفی ویندوز 11

ویژگی ویندوز 11

با نگاه اول متوجه شباهت ظاهری این سیستم به ویندوز 10X یا به‌ طور دقیق‌تر پروژه سان ولی (Sun Valley)  می شوند.  سان ولی که ابتدا برای سیستم‌ عامل ویندوز 10X درنظر گرفته شده بود، به‌عنوان پروژه‌ای برای بازطراحی ظاهر ویندوز معرفی شد، نه در حد اسمی برای به‌روزرسانی سیستم‌ عامل.

ویندوز 11
win11_vs_win10

یکی از این قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۱ اپلیکیشنی به نام «چت» (Chat) است که به‌صورت از پیش نصب شده در این سیستم عامل وجود دارد و به گفته مایکروسافت، به کاربران این امکان را می‌دهد تا با دوستان، اعضای خانواده و همکاران از طریق مایکروسافت تیمز در تماس باشند.

این اپلیکیشن جدید بر پایه نسخه مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) مخصوص مصرف‌کننده توسعه یافته و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به سرعت و مستقیماً از بخش نوار ابزار ویندوز با دوستان و همکاران خود متن، تصاویر و اسناد به اشتراک بگذارند و حتی از همین بخش، تماس‌های صوتی و تصویری برقرار کنند.

یکی دیگر از قابلیت های جدید که به آن اشاره شده است کیمینگ است که ماکروسافت آن را برای گیمرها رونمایی کرده است.  از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به DirectX 12 آلتیمیت، Direct Storage و HDR خودکار اشاره کرد. مایکروسافت اعلام کرده به بهبود تجربه گیمینگ برای کاربران ویندوز متعهد است و این تجربه در حقیقت یکی از ارکان اصلی ویندوز 11  به حساب می‌آید که قرار است اواخر سال ۲۰۲۱ عرضه شود.

-Windows-11
Xbox-App-Windows-11

مشخصات سخت افزاری ویندوز 11

حداقل مشخصات سخت‌افزاری سیستم مورد نیاز برای اجرای ویندوز ۱۱ عبارت است از:

  • پردازنده‌ ۶۴ بیتی دو هسته‌ای با فرکانس یک گیگاهرتز
  • ۴ گیگابایت رم
    Windows-11
    سخت افزارWindows-11
  • ۶۴ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی
  • نمایشگر ۹ اینچی
  • رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸
  • پشتیبانی از UEFI، Secure Boot و TPM 2.0
  • پشتیبانی از دایرکس ایکس ۱۲ و WWWDM 2.x

مهم‌ترین تغییرات فهرست بالا در مقایسه با ویندوز ۱۰ عبارت ۶۴ بیتی در پردازنده‌ مورد نیاز است. این موضوع به‌معنای حذف نسخه ۳۲ بیتی ویندوز است. البته پشتیبانی از نرم‌افزارهای ۳۲ بیتی همچنان ادامه خواهد داشت. نکته دیگر این فهرست نیاز به نمایشگرهای حداقل ۹ اینچی است. بدین ترتیب دیگر نمی‌توان انتظار تبلت یا مینی لپ‌تاپ‌های هشت اینچی با سیستم عامل ویندوز ۱۱ راداشت.

win11
win11

تاریخ انتشار ویندوز 11

خبر خوب این است که Win11 برای کاربران Win10 در قالب یک آپدیت رایگان عرضه می‌شود.

مایکروسافت اطلاعات دقیقی درباره‌ی تاریخ انتشار ویندوز ۱۱ به‌اشتراک نگذاشت؛ اما وعده داد که کاربران ویندوز ۱۰ در تعطیلات پیش‌رو به‌روزرسانی Win11 را به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد. انتظار می‌رود که اکتبر امسال (مهر-آبان)، ویندوز ۱۱ به‌همراه محصولات سخت‌افزاری جدید از راه برسد.

منتظر پیشنهاداتتان هستیم. 🙂

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *