طراحی سایت بدون کدنویسی

طراحی سایت بدون کدنویسی

طراحی سایت یک روش بسیار عالی برای افزایش فروش و برندینگ است. با توجه به فیلترینگ های شبکه های مجازی امن ترین روش برای حضور آنلاین و داشتن سهم در بازار بزرگ آنلاین داشتن یک سایت است. طراحی سایت به دو روش برنامه نویسی و طراحی سایت  بدون کدنویسی انجام می شود که در ادامه به بررسی تفاوت های این دو روش می پردازیم:

مزایای طراحی سایت بدون کدنویسی

طراحی سایت بدون کدنویسی

طراحی سایت بدون کد نویسی به معنی استفاده از cms های آماده مثل wordpress، joomla، drupal و …است. معروف ترین cms  که بیشتر سایت ها در درنیا با این سیستم تولید محتوا ساخته می شود، wordpress است. امروزه 60 درصد سایت های دنیا با وردپرس طراحی می شوند. وردپرس در ابتدا برای نوشتن وبلاگ طراحی شده بود اما در سال های اخیر آپدیت های بسیار زیادی به آن اضافه شد و قابلیت های آن چندین برابر بیشتر شد و امکان طراحی سایت بدون کدنویسی را برای کاربران فراهم کرد. برای طراحی سایت با این cms یا سیستم تولید محتوا نیازی به داشتن دانش فنی کدنویسی ندارید و به راحتی میتوانید با دیدن آموزش های طراحی سایت بدون کنویسی سایت طراحی کنید.

مزایای طراحی سایت بدون کدنویسی

در ادامه مزایای طراحی سایت را با هم بررسی می کنیم:

استفاده آسان

یکی از مزیت های پلتفرم های ساخت سایت سادگی آن است. برای طراحی سایت بدون کدنویسی و با پلتفرم های طراحی سایت مانند وردپرس نیازی به دانش گسترده ای از کدنویسی ندارید.

راه اندازی سریع وب سایت

استفاده آسان از پلتفرم های ساخت وب می تواند مقدار قابل توجهی در زمان شما صرفه جویی کند.

گزینه‌های طراحی

برای ایجاد یک وب‌سایت جذاب لازم نیست که متخصص طراحی گرافیک باشید. پلتفرم های سایت ساز طیف گسترده‌ای از تم‌ها و طرح‌بندی‌ها را ارائه می‌کنند که شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب کرده و در وب‌سایت‌های خود اعمال کنید.

آپدیت و بروز رسانی مکرر

به علت فراگیر بودن وردپرس همواره آپدیت های جدیدی برای آن منتشر شده و نواقص آن برطرف می شود و روز به روز امنیت آن افزایش می یابد.

مقرون به صرفه بودن

طراحی سایت بدون کدنویسی به دلیل اینکه زمان کمتری از طراح گرفته میشه و دردسر کمتری دارد قیمت کمتری نسبت به طراحی سایت با کدنویسی دارد.

معایب طراحی سایت بدون کدنویسی

معایب طراحی سایت بدون کدنویسی

در این بخش قصد داریم برخی از معایب طراحی سایت بدون کدنویسی را به شما ارائه دهیم.

انعطاف پذیری کم

استفاده از پلتفرم های ساخت وب، با وجود قالب ها، طرح بندی ها و عملکردهای داخلی مختلفی که ارائه می دهند، یک نقطه ضعف نیز دارد. از آنجایی که تقریباً همه می توانند از این برنامه ها استفاده کنند، این احتمال وجود دارد که برخی از وب سایت ها شبیه به هم یا تقریباً یکسان به نظر برسند. به عبارت دیگر، نمی توانید انتظار داشته باشید که در هنگام استفاده از این پلتفرم ها سایت منحصر به فرد داشته باشید مگر اینکه از برخی ویژگی های اضافی استفاده کنید که ممکن است برای شما هزینه ای داشته باشد.

گزینه های محدود

اگر امیدوار هستید که وب سایت خود را به طور کامل سفارشی کنید ممکن است استفاده از پلتفرم ها سایت ساز گزینه خوبی برای شما نباشد. به دلیل گزینه های محدود به کار بردن ایده های خلاقانه خود در هنگام ساختن بهترین ها دشوار خواهد بود.

آسیب پذیر در برابر هک

یکی از نقاط ضعف بزرگ ایجاد یک وب سایت با استفاده از پلتفرم، امنیت در برابر هکرها است. در حالی که این برنامه ها به شما اطمینان می دهند که می توانند وب سایت شما را ایمن کنند، اما در مورد هک کردن چیزی نمی توان گفت. اگر شخصاً وب سایت خود را برای خطرات نفوذ احتمالی بررسی نکنید، امنیت سایت به راحتی به خطر می افتد. البته در سال های اخیر وردپرس روش های بسیار زیادی را ارئه داده که امنیت وب سایت را بسیار افزایش می دهد..

کد نویسی دستی

کد نویسی دستی به این معنی است که کاربر به صورت دستی هر کدی را برای ایجاد یک برنامه یا یک وب سایت تایپ می کند. از آنجایی که این روش متکی به دانش و تکنیک کاربر است، برای ساخت یک صفحه وب نیازی به نرم افزار ویرایش گران قیمت نیست. البته کدنویسی دستی بیشتر برای کسانی مناسب است که مهارت های برنامه نویسی اولیه دارند. بخش بزرگی از این دانش کاربر در مورد زبان های برنامه نویسی است. این ممکن است برای برخی طاقت فرسا باشد و برخی دیگر ممکن است کارشناسانی را استخدام کنند که برای آنها کدنویسی کنند.

مشکلات فنی

به طور کلی وجود مشکلات فنی در دنیای وب و طراحی سایت یک چیز بسیار عادی است. حتی اگر یک طراح سایت در شرکت‌تان استخدام کنید هم ممکن است هر از گاهی باز به مشکلات فنی برخورد کرده و سایت‌تان از دسترس خارج شود. اما خب در وردپرس به دلیل وجود افزونه‌های مختلف، تغییراتی که خودتان یا ادمین از سر ناآگاهی در سایت به وجود می‌آورید  کمی این مشکلات فنی بیشتر هستند. حالا در این بین اگر یک متخصص وردپرس در کنارتان نباشد شاید حل کردن این مشکلات کمی اذیت‌تان کند و حتی مجبور به هزینه کردن شوید.

ویژگی های طراحی سایت بدون کدنویسی

ویژگی های طراحی سایت بدون کدنویسی

طراحی سایت بدون کدنویسی بسیاری از جنبه های پیچیده اجرای یک وب سایت را ساده می کند. در اینجا لیستی از برخی از رایج ترین ویژگی ها آورده شده است.

رابط کشیدن و رها کردن

بسیاری از سازندگان وب سایت به شما اجازه می دهند اجزای یک صفحه وب را بکشید و رها کنید تا آن را طوری طراحی کنید که گویی در حال مونتاژ یک کلاژ هستید. این می تواند متن، عکس، ویدیو یا هر جزء دیگر در صفحه وب شما باشد. هر سازنده وب سایت انعطاف پذیری متفاوتی را برای گزینه های سفارشی سازی ارائه می دهد. برخی از شرکت‌ها از تم‌هایی استفاده می‌کنند که تنظیم آن‌ها سخت‌تر است، در حالی که برخی دیگر به شما اجازه می‌دهند تقریباً تمام جنبه‌های صفحه وب را سفارشی کنید.

ذخیره سازی تصویر و ویدئو

پلتفرم های ساخت سایت آپلود تصاویر و ویدیوها را آسان می کنند. برای مثال، با Squarespace، به گالری تصاویر در حساب خود دسترسی خواهید داشت. به این ترتیب، می‌توانید عکس‌ها و ویدیوها را از صفحات مختلف ویرایش و حذف کنید، اما همچنان آن‌ها را ذخیره کرده و در آینده به آن‌ها مراجعه کنید. قابلیت‌های ذخیره‌سازی معمولاً بسته به طرح اشتراک متفاوت است.

سازگاری با موبایل

از آنجایی که افراد زیادی در وب می گردند، سازگاری با موبایل یک ویژگی مهم برای هر وب سایتی است. بسیاری از پلتفرم های سایت ساز این ویژگی را به طور خودکار یکپارچه می کنند و به شما امکان می دهند نسخه موبایل وب سایت خود را در حین ویرایش مشاهده کنید. برخی حتی می توانند عناصر موجود در سایت شما را به صورت انعکاسی تنظیم کنند تا یک طرح در چندین پلتفرم به خوبی عمل کند.

تجزیه و تحلیل سئو

بسیاری از افراد از گوگل آنالیتیکس برای ارزیابی ترافیک استفاده می کنند. اکثر پلتفرم های سایت ساز با شکل خاص خود از تجزیه و تحلیل ترافیک ارائه می کنند. این به شما اطلاعاتی در مورد اینکه ترافیک شما از کدام وب سایت ها می آید و بینندگان چگونه شما را پیدا کرده اند به شما می دهد. اگر در تلاش برای توسعه سئو و گسترش دامنه وب سایت خود هستید، ممکن است نیاز به سرمایه گذاری در نرم افزار خاصی برای تجزیه و تحلیل پیدا کنید.

طراحی سایت بدون کدنویسی با لایت کمپانی

از شما ممنونیم که تا اینجا همراه ما بودید و امیدوارم که مقاله ی طراحی سایت بدون کدنویسی برای شما مفید و کاربردی باشد. تیم لایت کمپانی با چندین سال تجربه در حوزه طراحی سایت در مازندران و سئو در مازندران و سایر استان ها در مسیر پیشرفت کسب و کار شما همراه شماست.

لایت کمپانی 

قدم های هوشمند تو 

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *