ابزارهای سئو

بهترین ابزار سئو چیست؟

بهترین ابزار سئو چیست؟

هر کسی در هر زمینه ای که فعالیت داشته باشد، به ابزارهایی نیاز دارد تا بتواند کار خود را به شکل درست‌تری انجام دهد. حال یکی از ابزارهای فیزیکی مانند انبردست و قیچی و مداد استفاده می‌کند و شخص دیگری از فتوشاپ و سرچ کنسول و ترلو. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مهمترین و بهترین ابزار سئو آشنا کنیم که به فعالین این زمینه کمک می‌کند تا کار خود را با تاثیرگذاری بیشتری انجام دهند.

ابزار سئو چیست؟

در واقع ابزار سئو (SEO)، سایت‌ها یا برنامه هایی هستند که بi توان از طریق آنها سایت را به لحاظ رعایت تمام جوانب و زوایای مختلف، آنالیز و بررسی نمود. اکثر ابزار سئو می‌تواند هزینه‌ای را در بر داشته باشد. نکته قابل توجه در استفاده از ابزار سئو این است که، ابزارهای رایگان سئو در برخی کاربردها می‌توانند حرفه‌ای عمل کنند و نقاط ضعف و قوت رقبای شما را به شما، نشان دهد. استفاده از انواع ابزار سئو به طور حتم می‌تواند در افزایش میزان کسب و کار، سرمایه و ثروت شما بسیار تاثیرگذار باشد و کمک شایانی به کسب و کار شما کند.

سرفصل مطالب زیر:

  • ابزار Google Analytics
  • ابزار گوگل سرچ کنسول
  • ابزار سئو  Ubersuggest
  • ابزار MozBar
  • ابزار SEOWorkers
  • ابزار WooRank
  • ابزار گوگل ترندز
  • ابزار Screaming Frog SEO Spider
  • ابزار Ahrefs
  • ابزار SEMrush
  • ابزار مانگول KWFinder

معرفی بهترین ابزار سئو رایگان:

– ابزار Google Analytics

ابزار گوگل آنالیتیکس اولین و کاربردی ترین ابزارهای سئو است. این ابزار برای بازاریابی آنلاین، حکم اکسیژن برای انسان را دارد و به عنوان یک متخصص سئو شما نمی توانید بدون آن زندگی کنید.

– ابزار گوگل سرچ کنسول

برخی از امکاناتی که در کنسول گوگل ارائه می شود عبارتند از:

  • درک عملکرد SEO سایت خود از نظر کلیک، نمایش، CTR و موقعیت های متوسط در سطح کلمه ی کلیدی
  • بازرسی URL ها
  • اطلاعات مربوط مشکلات و ارور های سایت (خطا 404، مشکلات جستجو، صفحات مسدود شده توسط txt و موارد دیگر)
  • ارسال نقشه ی سایت
  • یافتن مسائل امنیتی
  • آزمایش لینک‌ها و پیوندهای داخلی که Google از آنها آگاه است
  • اطلاع از تغییر نام دامنه به Google
  • تعداد ورودی های اخیر از گوگل
  • کاربران  از کدام کشورها با چه پلتفرم هایی سایت شما را بازدید می کنند
  • وضعیت ایندکس شدن URL ها در گوگل
  • خطاها و ریدایرکت

– ابزار سئو  Ubersuggest

Ubersugest یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو  و آنالیز سئو است. بخش عمده ای از موفقیت در سئو این است که بدانید چه کاری انجام دهید، رقبای شما چه کار می کنند و چطور می توانید استراتژی خود را برای استفاده از منافذ موجود در بازار تنظیم کنید. شروع کار با Ubersugest به سادگی تایپ کردن دامنه یا کلمه ی کلیدی در نوار جستجو است. این ابزار یک گزینه عالی برای جایگزینی ابزار Google Keyword Planner است که طی سالهای گذشته کاربری خود را از دست داده است. پس از جستجوی کلمه کلیدی اصلی، می توانید از Ubersuggest برای کشف کلمات کلیدی مرتبط برای درج در محتوای خود استفاده کنید.

– ابزار MozBar

یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو MozBar یک افزونه رایگان برای مرورگر کروم است که به راحتی می توانید معیارهای پیوند را بدست آورده و سئوی سایت را به بهترین نحو انجام دهید.

– ابزار SEOWorkers

یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو ، ابزار SEOWorkers است. این ابزار SEO به شما این امکان را می دهد تا URL وب سایتتان و یا هر وب سایت دیگری را وارد کرده و گزارشی از آن تهیه کنید.

– ابزار WooRank

WooRank یک ابزار حسابرسی و بازاریابی دیجیتال بسیار سریع و فوق العاده آسان برای استفاده در سئو است. روزانه 40،000 شرکت، بازاریاب و صاحب وب سایت برای حسابرسی وب سایت خود و دریافت مشاوره ی ساده و مرتبط در مورد نحوه ی بهینه سازی وب سایتشان، به ابزار سئوی WooRank اعتماد می کنند. این ابزار SEO می تواند هر وب سایتی را تجزیه و تحلیل کرده و در عرض چند ثانیه گزارش تهیه کند.

– ابزار گوگل ترندز

یکی از ابزارهای رایگان گوگل است که به شما این امکان را می دهد تا ترند های سرچ کاربران را در گوگل مشاهده کنید. این ابزار کمک زیادی به تحقیقات بازار می کند. هم چنین یک ابزار رایگان برای کیورد ریسرچ است. برای اینکه نحوه کار با این ابزار را یاد بگیرید به مقاله آموزش گوگل ترندز مراجعه کنید.

ابزارهای آنالیز سئوی پرمیوم پولی:

– ابزار Screaming Frog SEO Spider

تنها راه برای اطمینان از اینکه سئوی سایت در تمام صفحات آن رعایت شده است استفاده از ابزاری مانند Screaming Frog SEO Spider است، خصوصاً اگر سایت بزرگ و با حجم دیتای بالایی دارید. به زبان ساده Screaming Frog یک جستجوگر است که صفحات وب شما را برای یافتن خطاهای رایجی مانند لینک‌های خراب، محتوای تکراری و حتی توضیحات متا و عناوین بسیار کوتاه یا بیش از حد طولانی اسکن می کند.

ابزار Ahrefs

Ahrefs در میان بهترین ابزار سئو که به صورت پولی هست یکی از معروف ترین ابزارهای کاربردی آنالیز سئو Ahref است. این شرکت دارای یکی از جامع‌ترین پایگاه اطلاعات و داده‌ها است، بنابراین ابزار آنها بیش از اندازه به روز و دقیق است و استفاده از آن نیز آسان است و تجزیه و تحلیل همه داده‌های SEO را ساده می‌کند. هنگام خرید اشتراك، به كل طیف كمك‌كنندگان سئوی آنها دسترسی پیدا می كنید، از جمله:

  • Site Explorer: مشاهده ی مشخصات بک لینک و داده های ترافیک جستجوی ارگانیک برای هر وب‌سایت
  • Keywords Explorer: تحقیق در مورد کلمات کلیدی و داده ها مانند حجم جستجو، دشواری کلمات کلیدی و کلیک ها
  • ردیاب رتبه: پیگیری رتبه بندی Google سایت و مقایسه‌ ی آن با رقبا
  • آنالیز سئو سایت: دریافت تصویری کامل از سلامت سئوی سایت

– ابزار SEMrush

اگر می خواهید همه ی اطلاعات SEO در کف دستانتان باشد یا همه ی ابزارها را در یک ابزار جمع کنید، SEMrush بهترین گزینه برای شماست. برخی از کارهایی که در این ابزار سئو می توان انجام داد عبارتند از:

  • ردیابی کلمات کلیدی، ترافیک ارگانیک و بک لینک ها
  • زیر نظر گرفتن رقبا و تجزیه و تحلیل عملکرد آنها
  • ذخیره کردن جستجو ها و ارسال گزارش ها و به روز رسانی ها به ایمیل شما
  • انجام ممیزی سئوی سایت

– ابزار مانگول KWFinder

KWFinder همان طور که از نامش مشخص است، کلمات کلیدی را پیدا می کند. کمتر کسی است که نام kwfinder را نشنیده باشد سهولت استفاده، طراحی ساده و UX عالی از ویژگی های بارز این ابزار کاربردی سئو است. اگر فقط می خواهید در مورد کلمه ی کلیدی تان تحقیق کنید، kwfinder بهترین ابزارهای سئو برای انتخاب کلمه کلیدی است.

 

همراهان گرامی برای سفارش خدمات سئو و بهینه سازی خود از مقاله سئو در آمل، شرکت لایت کمپانی بازدیدفرمایید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

برچسب‌ها: بدون برچسب

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *