رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چیست و علت پرطرفدار بودن آن چیست

 

 

برای نخستین بار اصطلاح رپورتاژ آگهی در سال 1945 به ادبیات انتقادی رسانه‌ها افزوده شد. در برخی از کشورها رپورتاژ قوانین بسیاری زیاد و البته سفت و سختی دارد چون در بین مخاطبان سبب اعتماد می شود و بسیار تاثیر گذار بوده است.

در کشور ایران ، رپورتاژ آگهی با معانی مختلفی شناخته می شود. بیشتر سایت های ایرانی که رپورتاژ آگهی را انجام میدهند به معرفی وب سایت یا اپلیکیشن های آنلاین می پردازند که معمولا اینگونه معرفی ها با گرفتن بک لینک همراه می باشد. در وب سایت های خارجی این معنی با عنوان Review شناخته می گردد.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ است که مانند مطالب یک نشریه و مجله باشد. به عبارت دیگر، محتوای موجود در رپورتاژ آگهی با نوع و شکل و محتوای رسانه مورد استفاده، یکسان است. بنابراین، این نوع تبلیغ توسط کسب و کارها و نام‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و مطالب منتشر شده در آن‌ها، هماهنگی زیادی با فرم و محتوای نشریه دارند.

اگر رپورتاژ آگهی مناسبی تهیه کنید که کاملا مشابه با مطالب نشریه باشد، این فرصت را خواهید داشت که به کمک ارتباط با مخاطب آن مجله، رابطه‌ای بین کسب و کار خود و او ایجاد کنید که تاثیرات مختلفی در درازمدت و کوتاه‌مدت خواهد داشت. رپورتاژ اگهی را باید نوعی «تبلیغات بومی» (Native Advertisement) دانست که با یک هدف خاص یعنی انجام عملی خاص از طرف خواننده ایجاد شده است. استانداردهایی که برای رپورتاژ خبری در نظر گرفته می‌شود را می‌توان در سه بخش زیر خلاصه کرد:

  • ترغیب اسپانسر برای حضور
  • ترغیب سردبیر برای انتشار
  • ترغیب مخاطب و مشترک مجله برای خواندن مطالب

نوع محتوا به طور معمول توسط خود اسپانسر تامین می‌شود اما به مرور زمان، ناشران نیز به طور مستقل برای اسپانسر، محتوا تولید می‌کنند یا این‌که به عنوان یک آژانش یا واسطه در تهیه تبلیغات شرکت دارند.

رپورتاژ آگهی

معنی رپورتاژ چیست؟

«رپورتاژ» (Reportage) کلمه‌ای با ریشه‌ای فرانسوی است که به عمل یا روش گزارش خبر یا خبرنویسی اشاره دارد. البته همانطور که در ابتدای متن هم گفته شد، رپورتاژ آگهی را در زبان انگلیسی با واژه «Advertorial» توصیف می‌کنند.

انواع رپورتاژ چیست؟

در مورد رپرتاژ، دسته‌بندی‌های بسیار متعددی وجود دارد. برخی از افراد آن را بر اساس نحوه انتشار دسته‌بندی می‌کنند و برخی دیگر باور دارند که بر اساس نوع مخاطب و تبلیغی که انجام می‌شود باید رپرتاژ را دسته بندی کرد. ما در اینجا  قصد داریم دسته بندی تلفیقی را به شما ارائه دهیم تا بتوانید بهتر با این نوع محتوای امروزی آشنا شوید.

استفاده از کلمات کلیدی

حتما در طول رپورتاژ آگهی خود از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی هم‌خانواده آن (LSI) استفاده کنید تا مخاطب شما خیلی زود متوجه شود که تمرکز شما روی چه مواردی است. ضمن اینکه موضوع روی بهبود سئوی سایت موثر است.‌ باز به صورت مثال عرض می کنیم که اگر کلمه ای که شما روی آن تاکید دارید، «نقاشی ساختمان» است، می توانید کلماتی مثل «نقاشی ساختمان تهران» ، «نقاشی ساختمان در تهران» ، «نقاش ساختمان خوب» و … را در آن بگنجانید. این عامل برای سئو واقعا معجزه آسا خواهد بود.

رپورتاژ آگهی

چگونه رپورتاژ آگهی جذاب بنویسیم

برای نوشتن یک رپورتاژ جذاب علاوه بر موارد گفته شده در قسمت قبلی باید نکات مهم دیگری را در نظر داشته باشید.

  • ساده و روان‌نویسی
  • انتخاب لحن و ادبیات درست
  • کیفیت بالای محتوای متنی
  • شناسایی صحیح مخاطبان
  • انتخاب خوب موضوع جذاب و به‌روز
  • نتیجه گیری و کال تو اکشن صحیح
  • رعایت اصول نگارشی و درست‌نویسی

محتوای رپورتاژ آگهی به چه صورت باشد؟

  • تعداد کلمات رپورتاژ آگهی باید بین 700 تا 1200 باشد.
  • محتوای رپورتاژ بخش بندی و پارگراف بندی  شود و حتما از تگ هدینگ h2 در آن استفاده شود.
  • انکرتکست های رپورتاژ دقیقا همان عباراتی باشند که قصد دارید در آن ها رتبه به دست آورید.
  • از عبارات طولانی در لینک سازی استفاده کنید.
  • سه الی پنج لینک در متن رپورتاژ آگهی ایجاد کنید.
  • در متن رپورتاژ به نام برند تان یک لینک دهید.
  • در رپورتاژ آگهی حتما از تصویر استفاده کنید و در متن جایگزین تصویر از کلمات کلیدی هدف تان استفاده کنید.
  • از تگ نوفالو در لینک های خود استفاده نکنید و تمام لینک ها را فالو قرار دهید.

مزایای رپورتاژ آگهی

  • رپورتاژ یک نوع تبلیغات دائمی است و نیاز به تمدید و پرداخت مجدد هزینه ندارد.
  • رپورتاژ ، طبیعی ترین روش برای ساخت بک لینک است.
  • انتشار رپورتاژ در سایت های پربازدید و معروف، به بیشتر دیده شدن نام برندتان منجر می شود.
  • انتشار رپورتاژ به صورت غیرمستقیم روی سئو سایت شما و افزایش بازدید کنندگان تاثیر می گذارد.
  • انتشار رپورتاژ در سایت هایی با اعتبار دامنه بالا، منجر به بالا رفتن اعتبار سایت تان می شود.
  • رپورتاژ آگهی در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی، اثربخشی و بازخورد بالاتری دارد.

چگونه رپورتاژ آگهی جذاب بنویسیم؟

برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی جذاب علاوه بر موارد گفته شده در قسمت قبلی باید نکات مهم دیگری را در نظر داشته باشید.

  • ساده و روان‌نویسی
  • انتخاب لحن و ادبیات درست
  • کیفیت بالای محتوای متنی
  • شناسایی صحیح مخاطبان
  • انتخاب خوب موضوع جذاب و به‌روز
  • نتیجه گیری و کال تو اکشن صحیح
  • رعایت اصول نگارشی و درست‌نویس

جمع بندی

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های تبلیغات، اطلاع‌رسانی و ارتباط با مخاطب است که با استفاده از آن یک تیر و دونشان می‌دهید. هم اینکه می‌توانید پیام خود را به طیف وسیعی از مخاطبان برسانید و هم اینکه درج رپورتاژ در سایت‌های پرمخاطب و پربازدید به بهبود سئوی سایت شما کمک ویژه‌ای می‌کند.

 

مارا در اینستاگرام دنبال کنید

برچسب‌ها: بدون برچسب

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *