Telegram-Vs-Whatsapp-Is-Telegram-a-Valid-Safe-Alternative-to-the-Most-Popular-Messenger

تفاوت واتساپ و تلگرام

به جز اینستاگرام ،واتساپ و تلگرام از معروفترین برنامه های شبکه مجازی در ایران هستند .در این مقاله سعی داریم که یکسری مطالب در مورد برنامه های واتساپ و تلگرام ارائه دهیم که اطلاعات شما را بیشتر خواهد کرد.همچنین یک نیم نگاهی هم با ربات تلگرام میاندازیم .با ما همراه باشید.

واتساپ چیست؟

WhatsApp یک برنامه پیام‌رسانی رایگان و چند پلتفرمی است که به شما امکان می‌دهد تماس‌های ویدیویی و صوتی، ارسال پیام‌های متنی و موارد دیگر را انجام دهید — همه فقط با اتصال Wi-Fi. با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال، واتس اپ به ویژه در میان دوستان و خانواده هایی که در کشورهای مختلف زندگی می کنند و می خواهند با هم در ارتباط باشند، محبوب است . محبوبیت جهانی واتس اپ تا حد زیادی به دلیل دسترسی، عملکرد چند پلتفرمی و ویژگی های ساده و ساده آن است.

 برنامه متعلق به فیس بوک به راحتی یکی از محبوب ترین سرویس های پیام رسانی در جهان است. برای درک محبوبیت واتس اپ، باید بدانید که این واتس اپ یکی از اولین اپلیکیشن های موبایلی بود که پیام رسانی رایگان و مبتنی بر اینترنت را ارائه کرد. به جای ارسال پیامک با استفاده از شبکه پولی، واتس اپ در درجه اول برای ارسال و دریافت پیام ها و تماس ها به صورت رایگان به اتصال Wi-Fi متکی است .واتساپ و تلگرام

سریع به جلو تا کنون

بیش از 2 میلیارد کاربر واتس اپ را به دلیل توانایی آن در ساده کردن ارتباطات بدون توجه به دستگاه یا مکان آنها ترجیح می دهند. استفاده از واتساپ نه تنها ساده است، بلکه ویژگی‌ها و سفارشی‌سازی‌های بسیار بیشتری را نسبت به پیام‌رسانی سنتی SMS ارائه می‌دهد – همه به صورت رایگان. اگر قبلاً با این برنامه آشنایی دارید، ممکن است به نکات و ترفندهای مورد علاقه ما در واتساپ علاقه مند باشید . اما اگر تازه کار هستید، بهتر است راهنمای ما را در زیر بررسی کنید. از نحوه ثبت نام در بهترین ویژگی های واتس اپ، در اینجا همه چیزهایی است که برای شروع باید بدانید.

مزیت اصلی واتس اپ این است که به شما امکان می دهد تماس ها و پیام ها را فقط با استفاده از اتصال اینترنتی ارسال و دریافت کنید، به این معنی که استفاده از آن تقریبا رایگان است و برای تماس های بین المللی ایده آل است. هیچ هزینه ای برای ثبت نام وجود ندارد و هیچ کمک هزینه ای برای برنامه داده وجود ندارد که نگران آن باشید. در حالی که واتس‌اپ مشابه سایر سرویس‌های پیام‌رسانی مانند iMessage یا Messages توسط Google است، اما هنوز چند مزیت کلیدی را ارائه می‌کند که مهم‌ترین آنها عملکرد بین پلتفرمی است (مثلاً بین Android و iOS). 

شاید در یک نگاه، واتس اپ چیزی بیش از یک برنامه پیام کوتاه به نظر نرسد، اما می تواند کارهای بسیار بیشتری انجام دهد. در اینجا خلاصه‌ای از ویژگی‌های اصلی واتس‌اپ آورده شده است:

تماس‌های صوتی و تصویری

علاوه بر تماس‌های صوتی، واتس‌اپ همچنین تماس‌های ویدیویی، از جمله عملکرد گروهی را نیز ارائه می‌دهد که به حداکثر هشت شرکت‌کننده در یک تماس اجازه می‌دهد. پیام‌های صوتی: می‌توانید پیام‌های صوتی را به چت‌های فردی یا گروهی ضبط و ارسال کنید. پیام‌رسانی امن: واتس‌اپ از رمزگذاری سرتاسر استفاده می‌کند، یک استاندارد ارتباطی امن که تنها افرادی که پیام‌رسانی می‌کنند می‌توانند پیام‌ها را بخوانند.

به اشتراک گذاری عکس و ویدیو

می توانید بدون نگرانی از پیکسلی شدن یا غیرقابل دانلود شدن تصاویر، فیلم، عکس و GIF ارسال کنید، که گاهی اوقات ممکن است در پیام های SMS بین پلتفرم های مختلف تلفن همراه و حامل های بی سیم اتفاق بیفتد. اشتراک‌گذاری اسناد: واتساپ به شما امکان می‌دهد انواع اسناد مانند PDF، صفحات گسترده و نمایش اسلاید را بدون دردسر ایمیل یا برنامه‌های اشتراک‌گذاری اسناد جداگانه ارسال کنید.

واتساپ و تلگرام

دسترسی به دسکتاپ

WhatsApp نسخه دسکتاپ را برای مک و رایانه شخصی ارائه می دهد . واتساپ بیزنس حساب تجاری اختصاصی واتساپ طوری طراحی شده است که کارآفرینان بتوانند محصولات خود را به نمایش بگذارند و با مشتریان خود در یک پلتفرم راحت و آشنا ارتباط برقرار کنند.

یکی از دلایل محبوبیت واتس اپ این است که برخلاف پیامک، از رمزگذاری سرتاسر استفاده می کند ، به این معنی که هیچ کس به جز گیرندگان پیام نمی تواند پیام های شما را مشاهده کند. وقتی با واتس اپ تماس برقرار می کنید، اشخاص ثالث نمی توانند به مکالمه شما گوش دهند. 

امنیت

از لحاظ امنیت تلگرام و واتساپ جزو امن ترین پلتفرمای موجود هستند.

اگر امنیت بیشتری می‌خواهید، می‌توانید تأیید صحت دو مرحله‌ای را در منوی تنظیمات واتساپ تنظیم کنید. در اینجا می‌توانید انتخاب کنید که یک پین یا شماره شناسایی شخصی اضافه کنید تا هر کسی را از دسترسی مخرب به حساب شما منع کنید. همچنین می‌توانید موقعیت مکانی خود را در واتساپ به اشتراک بگذارید، چه می‌خواهید با دوستانتان ملاقات کنید یا می‌خواهید کسی دقیقاً بداند کجا هستید.

واتس‌اپ به شکل‌گیری ارتباطات مدرن آنطور که ما می‌شناسیم کمک کرد و همچنان به ارائه به‌روزرسانی‌هایی ادامه می‌دهد که فقط تجربه را بهبود می‌بخشد . و به عنوان دومین دارایی بزرگ فیس بوک با میلیاردها کاربر اختصاصی، به نظر نمی رسد واتساپ به این زودی ها به جایی برسد.

چرا رنگ لوگوی واتساپ سبز رنگ است؟

رنگ سبز باعث امنیت می شود کوم و اکتون همیشه به دنبال این بوده اند که ارزش های فروتنی و سادگی واتس اپ را بازتاب دهند . به همین دلیل است که لوگو برای انتقال آن پیام انتخاب شده است، به همین دلیل است که آنها رنگ سبز را انتخاب کردند، زیرا این نشان دهنده امنیت است، زیرا همه ما به دنبال حفظ حریم خصوصی در مکالمات خود هستیم. در دنیای دیجیتال، رنگ سبز اغلب زمانی استفاده می شود که چیزی ایمن یا تایید شده باشد.

واتساپ و تلگرام

تلگرام چیست؟

تلگرام یک سرویس پیام رسانی چند پلتفرمی است که توسط کارآفرین روسی پاول دوروف تأسیس شده است، اگرچه به طور موقت در روسیه ممنوع شده است و هیچ وابستگی به دولت یا شرکتی ندارد. این اولین بار در اواخر سال 2013 بر روی iOS و Android منتشر شد و در حال حاضر حدود 550 میلیون کاربر ماهانه دارد. هر زمان که یک رسوایی حریم خصوصی به یکی از رقبای بزرگتر آن ضربه  می زند، پایگاه کاربران تلگرام افزایش می یابد .

آنچه تلگرام را منحصر به فرد می کند تمرکز آن بر حریم خصوصی، رمزگذاری و یک API منبع باز است. مشتریان غیر رسمی بی شماری برای همراهی با برنامه های رسمی تلگرام و رابط وب وجود دارد. همچنین به چندین دستگاه اجازه می دهد تا از یک حساب و چندین حساب در یک دستگاه استفاده کنند.

تلگرام چگونه کار می کند؟

عملکرد اصلی تلگرام مانند اکثر برنامه‌های پیام‌رسان دیگر است: می‌توانید به سایر کاربران تلگرام پیام دهید، مکالمات گروهی ایجاد کنید، با مخاطبین تماس بگیرید، تماس ویدیویی برقرار کنید و فایل‌ها و استیکرها را ارسال کنید. با این حال، چند ویژگی خاص وجود دارد که باعث می شود آن را متفاوت از سایر برنامه های چت کار کند.

اولین و مهمترین ویژگی تلگرام، حفظ حریم خصوصی است و برای اطمینان از این موضوع از رمزگذاری سرتاسر استفاده می‌کند. این همان چیزی است که باعث می‌شود کسانی که خارج از یک مکالمه دو طرفه نیستند – خواه یک شرکت، دولت، هکرها یا شخص دیگری باشد – نتوانند آنچه را که ارسال شده است ببینند.

با این حال، تلگرام فقط از این رمزگذاری در تماس‌ها و قابلیت «چت‌های مخفی» استفاده می‌کند، نه در چت‌های معمولی. در همین حال، واتس‌اپ، سرویس ظاهراً کمتر ایمن، از سال 2016 از رمزگذاری سرتاسر در همه پیام‌ها، تماس‌ها و تماس‌های ویدیویی استفاده کرده است .

حریم خصوصی و امنیت

تلگرام همه چیز در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت است و وابسته به شرکت های بزرگتری مانند فیس بوک نیست.

دلیل این امر افزایش استفاده تلگرام از فضای ابری است. در اصل، تمام پیام ها و عکس های شما را در یک سرور امن ذخیره می کند. این بدان معناست که می‌توانید از هر دستگاه متصلی به آن‌ها دسترسی داشته باشید و تلگرام را نسبت به سایر برنامه‌های چت مانند واتس‌اپ بسیار دوست‌دارتر می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی های امنیتی که قابلیت استفاده را اضافه می کند، نام کاربری است. به جای شماره تلفن خود به افراد، می توانید به سادگی نام کاربری خود را به آنها بدهید. این به شما امکان کنترل بهتری را بر روی اطلاعاتی که در آنجا وجود دارد و اینکه چگونه افراد می توانند در آینده با شما تماس بگیرند، می دهد.

آیا استفاده از تلگرام بی خطر است؟

به طور کلی، تلگرام به همان اندازه ایمن یا امن تر از سایر برنامه های چت است. می توان استدلال کرد که رمزگذاری سرتاسر واتس اپ در همه پیام ها رویکرد بهتری است، اما ارتباط این شرکت با فیس بوک/متا ممکن است حامیان حریم خصوصی را خاموش کند.

به‌علاوه، اگر از ویژگی «چت‌های مخفی» استفاده می‌کنید، همان سطح رمزگذاری انتها به انتها را دریافت می‌کنید. علاوه بر این، کاربران نمی‌توانند پیام‌ها را در چت‌های مخفی فوروارد یا اسکرین‌شات کنند و پیام‌ها را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که خود تخریب شوند. حذف یک پیام همچنین آن را برای همه افراد در سرویس حذف می کند و کاربران این گزینه را دارند که نه تنها پیام های خود، بلکه پیام های سایر کاربران را نیز حذف کنند.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که فروش اطلاعات  شما در هسته مدل کسب و کار تلگرام نیست.

آیا تلگرام روی کامپیوتر قابل استفاده است؟

از آنجایی که تلگرام چت ها و فایل ها را به جای دستگاه شما در یک سرور راه دور ذخیره می کند، می توانید به همه چیز (به جز چت های مخفی) از وب نیز دسترسی داشته باشید. از طریق پورتال وب یا هر یک از چندین افزونه Chrome به آن دسترسی داشته باشید.

این شرکت همچنین API خود را به صورت رایگان در دسترس عموم قرار می دهد و از توسعه دهندگان دعوت می کند تا در پلتفرم های دیگر مشتری ایجاد کنند. کاربران همچنین می توانند ربات های سفارشی، تم ها، برچسب ها و موارد دیگر را به صورت رایگان ایجاد کنند.

چت های مخفی

چت های مخفی ذکر شده جایی است که می توانید با یک مخاطب در پیام های رمزگذاری شده سرتاسر شرکت کنید. اما این تنها مزیت آن نیست: چت‌های مخفی همچنین به افراد اجازه نمی‌دهند پیام‌ها را از آنجا فوروارد کنند یا اسکرین شات بگیرند. البته، کسی می‌تواند با دستگاه دیگری از صفحه‌نمایش عکس بگیرد، اما هنوز از آن جلوگیری می‌شود، و با ویژگی دیگری تقویت می‌شود: تایمرهای خود تخریبی.

واتساپ و تلگرام

تایمرهای خود تخریبی

اگر نمی‌خواهید پیام‌های موجود در چت‌های مخفی شما برای همیشه باقی بماند، تلگرام به شما امکان می‌دهد تایمرهای خود تخریبی را تنظیم کنید تا برای همیشه آنها را حذف کنید. پس از دریافت پیام، برای یک دوره از پیش تعیین شده در چت باقی می ماند – می توانید زمان هایی را بین یک ثانیه تا یک هفته انتخاب کنید – قبل از ناپدید شدن.این قابلیت در واتساپ و تلگرام مشترک است.

دسترسی ابری

از آنجایی که چت ها و فایل های غیر مخفی در فضای ابری ذخیره می شوند، می توانید با ورود به حساب کاربری خود از هر دستگاهی به آنها دسترسی داشته باشید. شما هرگز نگران سیو روی دستگاه یا از دست دادن فایل های مهم نخواهید بود، اما تعادل این است که کمی از حریم خصوصی و امنیت را از دست می دهید.

حذف پیام جهانی

 این یک ویژگی تا حدودی تفرقه انگیز است. حذف پیام های شما توسط شخص دیگری احساس خوبی ندارد. اما اگر مکالمه شما بین شما و شخصی است که به آن اعتماد دارید، راه مفید دیگری برای کنترل ارتباطات آنلاین شماست.این ویژگی در واتساپ و تلگرام مشترک است.

نام های کاربری

همانطور که در بالا ذکر شد، استفاده از نام کاربری به جای شماره تلفن به این معنی است که حساب شما فقط به یک تلفن متصل نیست. این کار ورود به سیستم در دستگاه‌های دیگر را آسان‌تر می‌کند، به شما امکان می‌دهد چندین حساب در یک دستگاه داشته باشید، و باعث می‌شود که مجبور نباشید شماره تلفن خود را با کسی به اشتراک بگذارید تا او را به عنوان مخاطب در تلگرام اضافه کنید.

محدودیت حجم فایل بزرگ

اگر می‌خواهید فایل‌های حجیم ارسال کنید، تلگرام با پشتیبانی از فایل‌های حداکثر ۲ گیگابایتی، بخش عمده‌ای از رقابت را در اختیار دارد. در همین حال، محدودیت WhatsApp تقریباً 100 مگابایت ، محدودیت WeChat نیز 100 مگابایت و  محدودیت اسکایپ 300 مگابایت است . فایل های تلگرام نیز در فضای ابری ذخیره می شوند، بنابراین می توانید از دستگاه های دیگر به آنها دسترسی داشته باشید. یک از مهمترین عوامل که برنامه واتساپ و تلگرام را از هم مجزا میکند همین محدودیت آپلود فایل است.

واتساپ و تلگرام

سفارشی سازی ها

تلگرام با برخی از گزینه‌های سفارشی‌سازی ارائه می‌شود که در بسیاری از رقبای خود وجود ندارد و می‌توانید رنگ غالب برنامه، نحوه باز کردن لینک‌ها، نمایش یا عدم نمایش UI انیمیشن‌ها و موارد دیگر را انتخاب کنید. همچنین یکپارچه سازی ربات چت وجود دارد که می توانید از ربات ها برای بهبود تجربه استفاده کنید. شما حتی می توانید تم ها، ربات ها و برنامه های کامل خود را با استفاده از API تلگرام ایجاد کنید. در طول سال‌ها، تلگرام یک اکوسیستم ربات گسترده ایجاد کرده است که عملکردهای بیشتری را به برنامه اضافه می‌کند. واتساپ و تلگرام هردو پتانسیل بسیار خوبی در این زمینه دارند اما تلگرام خیلی بهتر و حرفه ای تر از این پتانسیل استفاده میکند.

ربات تلگرام

یکی از بزرگترین نقاط قوتی که تلگرام نسبت به واتساپ و بقیه اپلیکیشن ها دارد وجود ربات تلگرامی در این پلتفرم است.

ربات تلگرام چه کاری انجام می دهد؟

ربات تلگرام برنامه ای است که مانند یک شریک چت معمولی با عملکردهای اضافی رفتار می کند. وظایف از پیش تعریف شده را به طور مستقل و بدون دخالت کاربر انجام می دهد.

واتساپ و تلگرام

پیام رسان چه چیزی را ارسال می کند؟

یک ربات تلگرام اساساً می تواند هر کاری را که یک شریک چت انسانی انجام می دهد انجام دهد. به صورت خودکار یا در صورت درخواست، می تواند اطلاعات زیر را برای شما ارسال کند:

  • پیام های متنی
  • تصاویر
  • فیلم های
  • فایل از هر نوع دیگری

 

0 تا 100 ساخت ربات تلگرام

چه چیزی آن را خاص می کند؟

یکی از عملکردهای مهم یک ربات تلگرام امکان اجرای دستورات در چت تلگرام است که سپس مستقیماً اقدامات یا درخواست اطلاعات را انجام می دهد. به عنوان مثال، می توان دستور “/help” یا “/help” را برای ربات ارسال کرد که سپس دستورات ممکن برای این ربات را در چت به عنوان بازخورد متنی خروجی می دهد. این می تواند لیست دستورات زیر باشد:

  • /وضعیت
  • /درجه حرارت
  • /آخرین زنگ
  • /متوقف کردن

 

این ربات ها کجا هستند

تلگرام تمام داده ها، یعنی تمام چت ها و همچنین ربات ها را به صورت رمزگذاری شده در فضای ابری ذخیره می کند. بنابراین تهیه نسخه پشتیبان خارجی از داده‌های تلگرام کاملاً ضروری نیست و تمام تنظیمات شخصی در هر زمان و هر مکان برای کاربرانی که وارد سیستم شده‌اند در پلتفرم‌ها در دسترس است. با این حال، اطلاعات و دستورات حساسی که ربات به صورت خارجی به آنها دسترسی پیدا می‌کند، می‌توانند در خارج از ابر در دسترس باشند، به عنوان مثال در سرورهای محلی متعلق به شرکت در پایگاه‌های دیتا خودشان.

واتساپ و تلگرام

چه کسی می تواند از ربات استفاده کند؟

ربات های معمولی تلگرام خصوصی نیستند. هر کسی می تواند آنها را پیدا کند و استفاده کند. با این حال، ربات های تلگرام نیز تنها در صورتی می توانند برای کاربران خاصی قابل دسترسی باشند که کانال ارتباطی جداگانه ای با ربات راه اندازی شده باشد. این کانال یک گروه “خصوصی” با ربات است که فقط شما، کاربران مورد تایید شما و ربات واقعی به آن تعلق دارید. به این ترتیب ربات تلگرام تنها توسط گروه کاربری تحت کنترل شما قابل استفاده است.

ما در لایت کالج دوره ای برای شما تدارک دیده ایم که میتوانید از طریق آن ربات تلگرامی مورد نظر خودتان را از 0 تا 100 بسازید

برای تهیه این دوره لطفا از طریق این لینک اقدام کنید.

از تلگرام استفاده کنم؟

“حریم خصوصی” به خودی خود یک ویژگی محصول جذاب در خدمات آنلاین نیست. ممکن است مبهم باشد: ما همیشه نمی‌توانیم آن را احساس یا درک کنیم، و گاهی اوقات تنها زمانی که حریم خصوصی از بین می‌رود، آن را جدی می‌گیریم.

اگر فردی خصوصی هستید و از اخبار مربوط به نقض امنیت آنلاین و نقض حریم خصوصی نگران هستید، باید حتماً استفاده از تلگرام را با فعال بودن چت مخفی در نظر بگیرید. شما تا حد زیادی همان تجربه ای را خواهید داشت که با برنامه های پیام رسانی محبوب تر، با آرامش خاطر بیشتر. واتساپ و تلگرام هردو جزو برنامه هایی هستند که در زمینه خودشان جزو بهترین ها هستند.

 

در این مقاله ما تقریبا توانستیم تمام ویژگی های برنامه واتساپ و تلگرام را به شما توضیح دهیم.امیدوارید این مطالب برایتان کاربردی بوده باشد.

گروه لایت کمپانی با عقد قرار داد کامل با تمام جزئیات به شما اطمینان می دهد که در زمان مقرر تمام خواسته های شما را برآورده خواهد کرد .

صفحه اینستاگرامی مارا دنبال کنید تا از اخرین اخبار و بروز رسانی ها مطلع شوید.

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *