types-of-software.png

پر کاربرد ترین نرم افزارهای کامپیوتر

 


برای تسلط داشتن به کامپیوتر شما نیاز به کسب مهارت نرم افزار ها دارید. بسیاری از نرم افزار های پر کاربرد نیاز به مهارت خاصی ندارد و شما صرفا از آنها استفاده میکنید. مانند نرم افزار های مدیا پلیر، مدیریت دانلود و یا پی دی اف ریدر ها. اما امروز نرم افزار هایی هستند که یادگیری آنها مهارت محسوب میشود. و شما تنها با آموزش آنها می توانید با آنها کار کنید. در این مقاله با ما همرا باشید تا به معرفی این پر کاربرد ترین نرم افزارهای کامپیوتر بپردازیم و آنها را بررسی کنیم.

پر کاربرد ترین نرم افزارهای کامپیوتر

نرم افزار اکسل

مایکروسافت اکسل اولین نرم افزار این مقاله است. اکسل یک صفحه گسترده قدرتمند است که با ساختار سلولی و منظم خودش توانسه به یکی از پر کاربرد ترین و برترین نرم افزار های رایانه ای تبدیل شود. اکسل عضوی از مجموعه نرم افزار های آفیس میباشد که اولین باز در 1990 معرفی شد. اصلی ترین و مقدم ترین کاربر اکسل محاسبات ریاضی و متنی و ترسیم نمودارها می باشد. اکسل از اصلی ترین مهارت هایی است که در مشاغلی چون حساب داری و حساب رسی کاربرد فراوانی دارد. و می تواند کمک بسیاری به دسته بندی داده ها و محاسبات عددی بکند. اکسل نرم افزار سبک و در دسترسی است. این نرم افزار بر روی ساده ترین سیستم ها نیز اجرا میشود. اکسل دقت بالایی در ترسیم های گرافیکی دارد. و درصد خطای شما را در محاسبات بسیار پایین می آورد.

نرم افزار فتوشاپ

البته که فتوشاپ. حتی فرق هم نمیکند که سر و کار شما با گرافیک هست یا نه. فتوشاپ از پر کاربرد ترین نرم افزارهای کامپیوتر است و میتواند به کار شما بیاید. برای بساری از کارها. اگر توسعه هنده وب هستید، اگر در کار تبلیغات هستید و یا حتی یک کاربر ساده در شبکه های اجتماعی هستید. اگر کسب و کار مستقی همانند یک مغازه دارید. ایکنه بتوانید بصورت حرفه ای تصاویر را ویرایش کنید به کار شما می آید.

فتوشاپ ساختاری پیکسلی دارد و هم برای ساخت و هم برای ویرایش تصاویر از توانایی بالایی برخوردار است. کیفیت نهایی تصاویر در فتوشاپ بسیار بالا و به دلخواه شما خواهد بود. فتوشاپ با توانایی های بالایی که دارد مانند تغییرات و تنظیمات لایه ها، تغییر طیف های رنگی و ویرایش رنگ های یک تصویر و رتوش و ایجاد و ویرایش متن در تصاویر نوانسته است که پر کابر ترین نرم افزار گرافیکی تا به امروز باشد. از تولیدات گرافیکی پر کاربرد دیگر شرکت ادوبی نرم افزار ایلاستریتور میباشد که ما در این مقاله به مقایسه آن با فتوشاپ پرداخته ایم.

نرم افزارهای کامپیوتر

نرم افزار پریمر

پریمیر نرم افزاری با نهایت امکانات و تکنولوژی های ویرایشی قدرتمند برای محتوای ویدیویی میباشد. اکثر فیلم های با کیفیتی که امروزه ما در سطح وب مشاهده میکنیم که در آنها استفاده از انواع تکنولوژی و ویرایشی حرفه ایدیده میشود با این محصول شرکت ادوبی تدوین شده اند. جالب است که بدانید فیلم هایی چون deadpool و gone girl با این نرم افزار شرکت ادوبی تدوین و ویرایش شدند. این نشانه دهنده قدرت و جامع بودن این نرم افزار است. و نشانه ای برای این است که پریمر میتواند تمام نیاز های شما مربوط به ویرایش ویدیو ها را رفع کند.

نرم افزار پریمر

نرم افزار پاور پوینت

دوباره مایکروسافت. نام پاور پوینت میان نرم افزارهای کامپیوتری حتما به گوشتان خورده‌است. این یکی از معروف ترین و پر کاربرد ترین نرم افزار های دنیاست. نرم افزار پاورپوینت برای ساخت ارائه‌های متنی-بصری طراحی شده‌است. شما به کمک پاورپوینت می‌توانید اسلایدهای برای ارائه‌های خود تهیه کنید که شامل متن، تصویر، ویدئو، جدول، نمودار، صدا و … باشد. فرقی ندارد ارائه شما آموزشی باشد یا برای یک جلسه کاری، کسب و کاری کوچک داشته باشید یا تجارتی بزرگ، پاورپوینت طوری طراحی شده است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای همه افراد باشد. به غیر از تهیه اسلاید برای طراحی بنر، رزومه و انواع محتوای متنی بصری شما میتواند از پاور پوینت استفاده کنید. پاور پوینت نرم افزرا نسبتا سبکی است و یادگیری آن طول نمیکشد و کاربریش راحت است.

پر کاربرد ترین نرم افزار های کامپیوتر


به اینستاگرام ما سر بزنید

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *