انیمیشن

نرم افزارهای ساخت انیمیشن

 

انیمیشن ها چه به صورت ویدیویی، چه بصورت تصویر ثابت جایگاه ویژه ای در دنیای ما دارند. شما بوسیله انیمیشن ها میتوانید ظاهر وبسایتتان، پیجتان و طراحی هایتان را جذاب تر و دوستانه و چشم نواز تر کنید. در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین و کاربردی ترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن  میپردازیم.

ساخت انیمیشن یا پویانمایی

انیمیشن عبارت است از نمایش پیوسته تصاویری دوبعدی برای ایجاد “توهم” حرکت. درواقع حرکت تصاویر در یک انیمیشن، بدلیل نوعی خطای دید است. و انیمشن ها درواقع متشکل از هزاران تصویری هستند که به سرعت تغییر میکنند. تصاویر انیمیشن ها در گذشته با دست و ابزار عادی نقاشی می شدند و در طول زمان و به مرور کامپیوتر ها پا به عرصه انیمشین ها هم گذاشتند و جهان انیمیشن ها را تغییر دادند.

در حال حاضر، نرم افزارهای ساخت انیمیشن جدیدی وجود دارند که کار تهیه انیمیشن را بسیار راحت تر کرده اند.

1. لومیون، سرعت و سهولت

نرم افزار لومیون یکی از پر استفاده ترین انیمیشن های حال حاضر جهان است و بسیاری از طراحان از سرعت و سبکی و همچنین سادگی آن برای ساخت تصاویر با کیفیت انیمیشنی استفاده میکنند. لومیون جدید و قدرتمند است و با سایر نرم افزار های مشهور این زمینه همچون تر دی مکس  سازگار است. لویون برای اجرا نیاز به سیستم چندان رده بالایی ندارد و سیستم مور نیاز آن در حد متوسط است. شما بوسیله لومیون با یک سیستم معمولی هم  می توانید رندرهای مناسبی خلق کنید.

نرم افزارهای انیمیشن سازیویژگی های نرم افزار لومیون:

  • وجود انعطاف کافی برای بروز خلاقیت کاربر و لومیون زمینه و امکانات خوب و ساده ای برای استفاده در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید چیزی که در ذهنمتان دارید را پیاده کنید.
  • این نرم افزار شما را طی زمان کوتاهی به نتیجه مطلوبتان می رساند. لومیون تمام ابزارها و امکانات را برای صرفه جویی در زمان در اختیارتان قرار میدهد. بوسلیه لومیون شما به سادگی می توانید در مدت زمان کوتاهی طرح های مورد نظر خود را ویرایش نمایید.
  • این نرم افزار جذاب کتابخانه ای پر و پیمان از اشیای مورد نیاز شما را دارد که یکی از موارد ضروری برای ایجاد تصاویر می باشد. این اشیا ابزارهایی کاربردی برای طراحی و مدل سازی می باشند. و به صورت یکپارچه درون این نرم افزار قرار گرفته‌اند.
  • بوسیله مدل های طراحی شده توسط لومیون می توانید طرح های مورد نیاز را به آسانی تجسم نمود.  با استفاده از این امکان می توانید تجسم طرح ها و مدل های ارائه شده را برای مشتریان فراهم آورید و به این ترتیب بازاریابی پروژه را به آسانی به انجام دهید.

2. تری‌دی‌مکس، انعطاف و قدرت

تری‌دی‌مکس از نرم افزارهای ساخت انیمیشن قدرتمندی است که معمولا برای مدلسازی هم استفاده میشود. این نرم افزار محبوب در اصل برای طراحی ویژوال و بازی ساخته شد. و جزو محصولاتی‌ست توسط اتودستک ارائه شده‌است.
تری‌دی‌مکس میان توسعه دهندگان گرافیک سه بعدی، صنعت انیمیشن سازی و طراحان و مدلسازان حرفه ای جایگاه ویژه ای دارد که از کاربرد های فراوانش نشئت میگیرد. تری‌دی‌مکس این قابلیت را دارد تا شما مطابق خواسته خودتان کاراکتذ های ویژه ای بسازید و همچنین انوع محیط هایی که در ذهنتان است را اعم از طبیعی، شهری و یا فضای خیالی را طراحی و شخصی سازی کنید. این نرم‌افزار به کاربراجازه می‌دهد خواص فیزیکی مایعات مانند آب، روغن و مواد مذاب را شبیه‌سازی کنید.

ساخت انیمیشن

تری‌دی‌مکس در نوع خود نرم افزاری بسیار کامل و جامع است و کسی نمیتواند قابلیت های آن را به سادگی برشمارد. و این که بتوانید بوسیله آن چه کارهایی کنید بستگی به توانایی ها و خلاقیت خودتان دارد. تری‌دی‌مکس نرم افزار نسبتا سنگینی به حساب می آید و برای اجرای خوب آن نیاز به سیستمی بالاتر از سطح متوسط نیاز خواهید داشت.

اگر به حوزه های طراحی و مدل سازی سه بعدی علاقه مند هستید یادگیری تری دی مکس گزینه بسیار مناسبی است. اما توجه کنید که یادگیری و دستیابی به مهارت در این نرم افزار نیازمند پشتکار است.

3. مایا، نرم افزاری مفید و جدید

نرم افزار مایا توانایی های بسیاری  دارد. اما بیش از همه چیز مایا برای ساخت انیمیشن استفاده شده‌است. از قابلیت های فراوان نرم افزار مایا می توان به مدلینگ، انیمیشن‌سازی، سایه زنی و رندر سه بعدی برای تصاویر ثابت و انیمیشن‌ها اشاره کرد. این نرم افزار از برترین ابزارهای صنعت انیمیشن‌سازی است. که طراحی و ویرایش انواع انیمیشن‌ها با استفاده از ابزارهای آن امکان پذیر است.

ساخت انیمیشن

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

Shopping Basket

This will close in 15 seconds