وب سایت

وب سایت چیست؟

وب سایت چیست؟ به مکانی در اینترنت که یک یا چند صفحه را در خود جا داده است. در هر کدام از این صفحات محتواهایی از جمله متن، عکس، ویدئو و فایل های صوتی قرار دارد. از نظر لغوی هم وب به معنای تار عنکبوت و وبسایت به معنای مرکز تار است. در این مقاله در مورد انواع وب سایت، دلایل اهمیت طراحی وب سایت صحبت می کنیم.

هر وبسایت مانند آیدی اینستاگرام، دارای آدرس منحصر به فرد است که به آن دامنه یا دامین گفته می شود. سایت ها به وسیله ی یک شماره ی شناساییی منحصر به فرد یا IP از دیگر صفحات متمایز می شوند. در انتهای هر دامنه یک پسوند قرار دارد مانند org، ir، com و…

انواع وب سایت/ دلایل اهمیت وب سایت
وب سایت چیست

انواع وب سایت

انواع وب سایت بر اساس کارکردی که  دارند به چند دسته تقسیم می شوند: سایت های خبری، تفریحی، فروشگاهی و … که هر کدام ویژ گی های خودشان را دارند.

انواع وب سایت
انواع وب سایت

انواع وب سایت ها از نظر نسل هم به چند دسته تقسیم می شوند: سایت های نسل اول یک طرفه بوده و مدیران سایت، محتواها را بارگذاری می کنند و کاربران فقط آن را مشاهده می کند.

در سایت نسل دوم، تولید محتوا به صورت یک کار مشارکتی و تعاملی است. به این معنا که کاربران می توانند با لایک و کامنت در این فرآیند مشارکت کنند.

سایت نسل سوم جدیدترین نوع آن است که بسیار هوشمند هستند و محتوایی مطابق سلیقه ی مخاطب را نشان می دهد. به دلیل پیچیدگی بالای این نوع از سایت ها تعداد کمی از آن ها وجود دارد.

از نظر فنی نیز سایت ها به چند دسته داینامیک و استاتیک تقسیم می شوند: سایت استاتیک یا ایستا به سایتی گفته می‌شود که قابلیت تغییر یا آپدیت شدن ندارد.

سایت داینامیک یا پویا به سایتی گفته می‌شود که انعطاف‌ پذیر بوده  و امکان ویرایش را در اختیار مدیران قرار دهد. این سایت‌ها با سیستم مدیریت محتوا یا CMS طراحی می‌شوند.

تاریخچه وبسایت

در سال ۱۹۸۹ شخصی به نام تیم برنرز لی (Tim Berners-Lee) پروپوزالی را ارائه کرد که شکل زندگی و ارتباطات بشر را برای همیشه تغییر داد.

او که با نام TimBL نیز شناخته می‌شود، مخترع World Wide Web یا شبکه جهان‌گستر است. نرم‌افزاری که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از اینترنت هر کجا که باشند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

این پروفسور دانشگاه ام آی تی در سال ۱۹۹۱ اولین سایت تاریخ را در آزمایشگاه‌های بنیاد علمی Cern رونمایی کرد. آدرس این سایت  info.cern.ch بود و اطلاعاتی را در مورد همین پروژه منتشر می‌کرد.

اولین سایت‌ها با کدهای ساده HTML نوشته می‌شدند. صفحات این سایت‌ها شامل سرتیتر و پاراگراف و ابرمتن (Hypertext) بود که روی صفحه نمایش رایانه‌های مختلف به نمایش درمی‌آمد. در ابرمتن‌ها از ابرپیوند (Hyperlink) استفاده می‌شد و از طریق این پیوندها کاربران می‌توانستند به صفحات دیگر مراجعه کنند.

وب سایت ها بستر ارتباطی ساده و انعطاف پذیری هستند و از بزرگترین دستاوردهای تاریخ بشر به حساب می آید. این تازه زمانی است که هنوز موتورهای جست‌وجو وارد بازی نشده‌ بودند!

تفاوت بین سایت و وب سایت

در زبان انگلیسی سایت به معنای یک محل یا موقعیت مکانی می باشد. اما ما به غلط وقتی کلمه ی سایت را می شنویم سایت اینترنتی را تصور می کنیم. در واقع معنایی که ما از کلمه ی سایت برداشت می کنیم، همان معنای کلمه وبسایت است.به عنوان مثال اگر اینترنت یک شهر باشد، وب سایت ها خانه های آن شهر خواهد بود.

نکات مهم در مورد راه اندازی وب سایت

برای طراحی وب سایت از خدمات شرکت معتبر استفاده کنید. تیم لایت کمپانی  با شناخت دقیق الگوریتم های گوگل و تخصص در طراحی وب سایت و سئو آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان است.

وب سایت/ دلایل اهمیت وب سایت
راه اندازی وب سایت

پس از طراحی سایت تبلیغات را شروع کنید و سعی کنید از خدمات شرکت معتبر استفاده کنید.

گول قیمت های خیلی پایین را نخورید زیرا ممکن است کار بی کیفیتی به شما تحویل دهند. این به این معنا نیست که هر چه قیمت بالاتر باشد به معنای بالا رفتن کیفیت کار است.

تیم لایت کمپانی تضمین یک سایت با کیفیت و خوب را با در نظر گرفتن یک قیمت مناسب و منطقی می دهد.

دلایل اهمیت وب سایت

5 مورد از دلایل اهمیت  وب سایت:

  • با طراحی یک وب سایت می توانید در روزهای تعطیل و حتی در هنگام خواب هم درآمد داشته باشید
  • پیشرفت چشمگیر در فروش
  • با طراحی وبسایت می توانید از سرتا سر دنیا مشتری جذب کنید و صاحب یک فروشگاه بزرگ و زنجیره ای شوید
  • با داشتن یک وب سایت علاوه بر فروش محصولاتتان، از طریق تبلیغات هم می توانید در آمد به دست آورید
  • نمونه کار هایتان را می توانید در وب سایت قرار دهید

 وظایف اصلی طراح وب سایت

  1. درک درست از تجارت و درخواست‌های کارفرما و تغییر طرح اولیه در صورت درخواست مشتری
  2. طراحی وب سایت با ساختار بهینه و ریسپانسیو با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف یا سیستم‌های مدیریت محتوا (بنا به سفارش کارفرما و تخصص شرکت)
  3. · بارگذاری سایت روی هاست یا سرور و کانفیگ اولیه
  4. · آموزش کار با سایت و مدیریت آن و پشتیبانی رایگان برای یک مدت کوتاه

خدمات ما به عنوان یک شرکت طراحی وب سایت

  • طراحی تمام پس زمینه ها و عکس ها توسط گرافیست: این کار برای سئو سایت بسیار مهم است زیرا در سئو کپی بودن عکس ضرر دارد. 
  • قالب ها به هیچ وجه از پیش ساخته شده نیستند: شرکت لایت کمپانی برای هر شخص قالب جدا طراحی می کند.
  • گرفتن تمامی مدارک به نام خریدار: تمامی مدارک، دامنه ها و هاست ها، به نام خریدار  گرفته می شود و به پرونده ی خریدار ارسال می گردد.
  • تمامی مراحل قانونی می باشد: برای مثال؛ درگاه پرداخت و اینماد( نماد اعتماد اکترونیک) توسط شرکت لایت کمپانی  انجام می شود.
  • پشتیبانی رایگان: شرکت لایت کمپانی تا 6 ماه پس از تحویل سایت به طور کامل پشتیبانی رایگان دارد.

 

به متخصصین طراحی وبسایت لایت کمپانی اعتماد کنید

لایت کمپانی، درتمامی ایران از جمله خطه مازندران مانند آمل، بابل و… با ضمانت بهترین قیمت و پشتیبانی رایگان، در زمینه طراحی وب سایت آماده همکاری با تمامی افراد، شرکت ها و ارگان ها خواهد بود.وب سایت/ دلایل اهمیت وب سایت

برای طراحی وبسایت و اطلاعات بیشتر با همکاران ما از طریق تماس، واتس آپ و اینستاگرام ارتباط برقرار کنید.

 

 

 

 

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *