بیزینس پلن

بیزینس پلن و طراحی سایت

 

بیزینس پلن چیست؟

بیزینس پلن،اولین قدم برای شروع یه کسب و کار یا طرح کسب و کار است. طرح کسب و کار در واقع هدف، استراتژی و نیازمندی های مالی را به صورت دقیق بیام می کند. اگر قصد درآمد زایی از اینترنت و داشتن یک سایت تجاری را دارید، بیزنس پلن آن را از قبل طراحی کنید. بهتر است قبل از مراجعه به یک شرکت طراحی سایت، پاسخ مشخصی به سوالاتی از قبیل «ارزش افزوده و مزیت رقابتی شما نسبت به سایر رقبا چیست؟» داشته باشید. ما در این قسمت به ویژگی های یک بیزینس پلن و اهداف و مزایای یک بیزنس پلن می پردازیم.

داشتن Business Plan به معنی موفقیت یک کسب و کار نیست اما نوشتن آن به برنامه ریزی برای رسیدن به موفقیت کمک می کند زیرا در این صورت یک کارآفرین می داند که قدم بعدیش چیست.

«ویژگی های یک بیزینس پلن خوب»

بیزینس پلن یا طرح تجاری در دو نوع داخلی و خارجی وجود دارد و در زمینه‌هایی از قبیل خدمات، صنعت، کشاورزی و یا بهداشت نوشته و تدوین می‌شود. طرح‌های توجیهی خارجی معمولا زمانی نوشته می‌شود که نیاز به جذب سرمایه‌گذاری خارجی و یا مجوز و وام از بانک وجود دارد ولی تمرکز نوع داخلی آن بیشتر بر پیش‌بینی‌های خطرات، بودجه و راهکارها و استراتژی‌های موثر بر تجارت است و اینکه یک کسب و کار بر اساس چه معیارهایی باید راه‌اندازی شود.

  • نام شرکت و شرح کامل بیزنس، اهداف و چشم انداز ها
  • راهنمای عملیات کسب و کار و نقشه راه مدیران
  • مشخص کردن ارزش افزوده، مزیت رقابتی و آنالیز دقیق رقبا
  • طرح جامع منابع انسانی و شرح وظایف مدیران
  • بیان نیازهای پرسنل
  • نمای کلی از برنامه های بازاریابی یک شرکت

یک بیزنس پلن موفق نشان دهنده ی منطقی وعملیاتی بودن یک کسب و کار است و احتمال موفقیت آن را بالا ارزیابی می کند.

 

اهداف و مزایای یک Business Plan | بیزینس پلن

داشتن هدف برای کسب و کارتان باعث می شود تا تمام کارکنان خود را متمرکز کنید. اهداف و مزایای یک بیزنس پلن میتواند در زمینه های متفاوتی باشد مانند:

  • فروش و بازاریابی: برندینگ، توسعه استراتژی بازاریابی، مشخص کردن نحوه فروش
  • عملیات: ارائه محصولات و خدمات جدید با کارایی بیشتر
  • منابع انسانی: توجه به نیاز کارکنان، استعدادیابی، تفویض اختیار، طراحی سیستم دقیق ارزیابی کارکنان
  • مالی: مشخص کردن هدف از فروش محصول یا خدمات، افزایش سودآوری

یک بیزنس پلن خوب باعث می شود افراد و سازمان‌هایی مانند بانک‌ها به سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار شما ترغیب شوند.

 

بخش های یک بیزینس پلن حرفه ای

  • خلاصه اجرایی
  • مروری بر شرکت
  • برخی اطلاعات در مورد محصولات و/ یا خدمات شما
  • برنامه بازاریابی شما
  • لیستی از مراحل مهم شرکت
  • برخی اطلاعات در مورد هر یک از اعضای تیم مدیریت و نقش آنها در شرکت
  • جزئیات برنامه مالی شرکت شما

 

چه کسانی به بیزینس پلن نیاز دارند؟

یک بیزینس پلن (Business Plan) مناسب و قوی می‌تواند کمک شایانی به پیشرفت روزافزون کسب‌وکار و تجارت شما بکند. بیزینس پلن یا طرح توجیهی با شناسایی ریسک‌های موجود در هر سرمایه‌گذاری، منجر به کاهش چشمگیر شکست در تجارت و سرعت در راه‌اندازی کسب‌و‌کار می‌شود.

اگر واقعاً قصد دارید یک کسب و کار برای خودتان راه بیندازید یا کسب و کار دارید و می‌خواهید آن را توسعه دهید، نباید بی‌گدار به آب بزنید. در این شرایط پر رقابت این روزها شما وقت آزمون و خطا ندارید و ممکن است از صحنه رقابت حذف شوید. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم دیجیتال مارکتینگ و بخش‌های مختلف آن را یاد بگیرید و مانند یک مدیر حرفه‌ای کار کنید.

گروه لایت کمپانی تمامی مباحث دیجیتال مارکتینگ از راه‌اندازی سایت، تولید محتوا، سئو، تبلیغات، اینستاگرام و همه و همه را با جزییات در اختیارتان قرار می دهد. برای توضیحات بیستر و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

قیمت طراحی سایت

 

 

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها