ship-raw

تفاوت بین frontend و backend

 frontend و backend

تفاوت بین frontend و backend باید آشکارتر باشد ، چون در مقاله قبلی frontend و backend را بررسی کردیم و تعریف کردیم پس اگه هنوز نخوندین اینجا بزنید و برید بخونید  .

به طور کلی توسعه دهندگان فرانت اند،  بر روی هر آنچه کاربران  می توانند ببینند کار می کنند. در حالی که توسعه دهندگان بک اند زیرساخت هایی را پشتیبانی می کنند که قابل دیدن برای کاربر نیست .

frontend قسمت گرافیکی است که کاربر آن را می‌بیند .

backend آن قسمت از سایت است که کاربر آن را نمی‌بیند و نمی‌تواند با آن تعامل داشته باشد. این دو قسمت در توسعه وب بسیار مهم هستند و در عین حال که کار یکدیگر را تکمیل می‌کنند، با هم متفاوت هستند.

frontend یا backend (فرانت اند و بک اند)؟

اگر از رابط های کاربری خوشتان می آید ، به طراحی صدا علاقه دارید و جنبه های بصری ایجاد برنامه ها را دوست دارید، پس شاید جایی که می خواهید وقت خود را به عنوان توسعه دهنده نرم افزار صرف کنید، نمای جلو باشد. frontend  نه تنها از نظر بصری، بلکه از نظر برنامه نویسی نیز هیجان انگیز است.

تفاوت بین frontend و backend
frontend و backend

اگر دوست دارید وقت خود را صرف حل مشکلات تجاری، نوشتن الگوریتم ها، کار در فضای ابری و ایجاد خدمات و API ها کنید، پس زمینه برای شما مناسب است.

اگر از هر دو لذت می برید و از نظر جنبه های ایجاد برنامه های تحت وب به همان اندازه هیجان زده و راحت هستید  پس حرفه ای،  به عنوان یک توسعه دهنده کامل  full-stack developer  چیزی است که شما می خواهید.

یکی دیگر از تفاوت بین frontend و backend این است که برنامه نویسان بک اند آدم های متفکرتری هستند .در حالی که کدنویسان فرانت اند خوش سلیقه تر هستند.

علی رغم تفاوت بین فرانت اند و بک اند وجود دارد ، آنها در واقع دو روی یک سکه هستند. و هر دوی آنها به یک اندازه مهم هستند و یک  سایت فقط وقتی  درست کار میکند که هر دوی frontend و backend درست باشد .

هر راهی را که انتخاب می کنید ، قطعا اگر سعی کنید در آن بهترین باشید موفق میشوید.

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *