Brave

مرورگر Brave چیست؟ و چه تفاوتی با دیگر مرورگر ها دارد؟

تاریخچه  Brave browser 

در سال 2015 «برندان آیک» و «برایان باندی» Brave browser را پایه گذاری کردند، اعتقاد انها بر این بود که بزرگترین مشکل اینترنت مدرن بحث تبلیغات ناخواسته آن است. و آنها قصد داشتند راهکاری برای این معضل ارائه کنند.

تبلیغات به سایت ها این اجازه را می دهد که انواع و اقسام محتواهای گوناگون را به‌ صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهند. اما «آیک» و «باندی» باور دارند که اینکار جنبه های منفی دارد، که  به حریم خصوصی و همچنین تأثیر منفی تبلیغات بر تجربه کلی کاربر اشاره می‌کنند.

اولین نسخه مرورگر Brave دارای دو قابلیت قابل توجه بود، که در نهایت چارچوب این مرورگر را تشکیل دادند. نخست، انقلاب ارزهای مجازی بود که شرکت‌ها و افراد زیادی به خلق ارزهای غیرمتمرکز روی آوردند. قایلیت دوم هم مربوط به تکنولوژی مسدودسازی تبلیغات بود که که توسط کابران معمولی مورد استقبال قرار گرفت.

همچنین مرورگر Brave یک مرورگر استاندارد با ویژگی های مفید محسوب می شود، مانند Microsoft Edge، Chrome، Opera این مرورگر بر پایه موتور رندر Blink توسعه پیدا کرده که باعث می شود نحوه نمایش صفحات وب و عملکرد آن‌ها مطابق انتظارات کاربران باشد.

همچنین این مرورگر بسیار سریع بوده و در کامپیوتر شما 3 برار کروم صفحات را بالا می اورد. در ضمن این مرورگر با افزونه‌های گوگل کروم هم سازگار است.

حفظ حریم خصوصی خودتان با استفاده از Brave shields در Brave browser

همانطور که گفتیم تمرکز اصلی مرورگر Brave بر روی حفظ حریم خصوصی کاربران است. که برای اینکار می توان به ابزاری مثل Brave shields اشاره کرد که با بهره‌گیری از ویژگی‌های مختلف چنین کاری را انجام می‌دهد.همچنین این مشخصه به صورت پیش فرض فعال است، میتوان آنرا برای سایت های مورد نظر غیر فعال کرد.

داشتن ارز مجازی به اسم BAT مختص به  Brave browser

مرورگر Brave همچنین دارای ارز اختصاصی خود به اسم  BAT است. و باید گفت استفاده از آن کاملا اختیاری است و به صورت پیش فرض هم غیر فعال است. برای بهره‌گیری از این ارز می‌توانید آن را از سایت‌هایی مانند Coinbase خریداری کنید یا اینکه تبلیغاتی را مشاهده کنید. این نوع تبلیغات به جای اینکه به‌طور مرسوم به شکل بنر در سایت‌ها به نمایش دربیایند، به‌صورت نوتیفیکیشن ارائه می‌شوند. و می‌توانید آن‌ها را نادیده بگیرید یا به صورت تمام صفحه این موارد را رویت کنید. برخلاف شبکه تبلیغات مرسوم، محاسبات مربوط به نمایش تبلیغات موردنظر در سیستم شما انجام می‌گیرد. این یعنی تبلیغات‌دهنده مذکور نمی‌تواند بر اساس علایق شما پروفایلی ایجاد کند.

همچنین ۷۰ درصد از درآمد حاصله از تبلیغات نصیب کاربر می‌شود و این مرورگر ۳۰ درصد آن را نگه می‌دارد. البته فقط چند کشور اروپایی و قرار گرفته. در قاره آمریکا به علاوه هند، استرالیا، آفریقای جنوبی، فیلیپین، سنگاپور و نیوزیلند می‌توانند از این سیستم تبلیغاتی استفاده کنند. بعد از دریافت این ارز مجازی، کاربران می‌توانند آن را به سایت‌های مشخص، خالقان محتوا یا حتی اکانت‌های توییتری مورد علاقه خود اهدا کنند. همچنین  Brave browser قصد دارد به‌ زودی امکان تبدیل این ارز مجازی به مواردی مانند اقامت در هتل و دریافت کارت هدیه را فراهم کند.

 

کلام آخر 

آیا باید استفاده از گوگل کروم را رها کنید و در عوض از Brave browser بهره ببرید؟ شاید.این مرورگر از قابلیت‌های جذاب زیادی بهره می‌برد. در کنار سرعت بالا، از لحاظ تجربه کاربری هم حرف زیادی برای گفتن دارد. این مرورگر به‌خصوص کار کاربران را برای مسدودسازی ردیاب‌های سایت‌های مختلف راحت‌تر می‌کند. در ضمن به‌لطف پشتیبانی از افزونه‌های گوگل کروم می‌توانید از هزاران افزونه مختلف هم بهره ببرید. همچنین باید خاطرنشان کنیم این مرورگر برای ویندوز، macOS، لینوکس،اندروید و iOS ارائه شده است.

در حالی که اکثر کاربران قبول دارند که سرعت و مقیاس استفاده از ردیاب‌های آنلاین باید تا حد زیادی کاهش پیدا کند، اما بسیاری از کاربران در مورد پرداخت ارزهای مجازی در قبال محتواهای مختلف نظر مثبتی ندارند؛ محتواهایی که در حال حاضر به لطف تبلیغات مختلف به‌صورت رایگان برای کاربران ارائه می‌شود. در این میان، آیا واقعا تبلیغات مبتنی بر نوتیفیکیشن‌ها نسبت به تبلیغات مرسوم کمتر آزاردهنده هستند؟


مارا در اینستاگرام دنبال کنید

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *