فضای دیپ وب

دیپ وب چیست؟

دیپ وپ

دیپ وب فضای غیر قابل مشاهده و یا پنهان در دنیای اینترنت است، درواقع به آن بخشی از وب اطلاق می‌شود که موتورهای جستجو و کاربران مهمان امکان دسترسی به آن را ندارند. بسیاری از مردم Deep Web و Dark Web را یکی می دانند، در صورتی که اینطور نیست. درست است که شباهت هایی با هم دارند ولی در واقع دارک وب زیر مجموعه ی دیپ وب می باشد.

خب حالا این سوال ایجاد می شود که آیا دیپ وب ترسناک است؟

جواب شما در کمال تعجب خیر است. آنچه که ما از اینترنت میشناسیم فضای بسیار کمی، بین 10 تا 25 درصد از کل فضای اینترنت است. در پشت این فضا دیپ وب قرار دارد.

برخی از فضای معمول در آن شامل؛ اطلاعات پست الکترونیک، حساب های بانکی و یا حساب های کاربران بر روی سایت های سازمان های تحصیلی و دولتی است.

علت آنکه Deep Web به این اندازه بزرگ است، حجم انبوهی است که از اطلاعات کاربران و نرم افزار های سازمان دهی آنها و همچنین بانک های اطلاعاتی در آن قرار گرفته است.

وب برای ما مثل یک کوه یخ است که قله و دماغه بیرون از آب نشان دهنده وب سفید یا آشکار است که هرروز با آن سر و کله می زنیم.

Deep Web فضای بزرگی از اطلاعات است
Deep Web چیست؟

دیپ وب و دارک وب بخش های عمیق و زیر سطحی این کوه هستند ، که از دید ما پنهان است.

آیا اطلاعات دیپ وب مجرمانه  هستند؟

Deep Webعموماً از پایگاه های اطلاعاتی، ایمیل ها، گردهمایی های وب و یا برخی دیگر از نرم افزارها و مراجع اطلاعاتی تشکیل شده اند. این اطلاعات خلافکارانه نیستند، بلکه صرفاً برای مدیریت کردن سایت ها و یا ارتباطات اینترنتی به کار می روند.

برخی می گویند که فضای کنونی و قابل روئت اینترنت تنها 4 درصد از این فضا است. این آمار می تواند بسیار غلط باشد.

فضای دیپ وب شامل اطلاعت زیادی است
فضای دیپ وب

برای اینکه در واقع آنچه که ما می توانیم Deep Web بنامیم،  شامل بخش بزرگی از اطلاعات کاربران باشد.

بسیاری از بانک ها، سازمان ها ی اطلاعاتی و سیاستمداران، اطلاعات خود را از طریق فضاهای رمزنگاری شده و ارتباطات مخفی ارسال می کنند. اما پنهانی بودن آنها به معنای مجرمانه بودنشان نیست.

فعالیت در دیپ وب کاملا قانونی است. هروقت شما به درگاه اینترنتی بانک خود مراجعه می کنید، درخواستی را به پیشخوان دولت الکترونیک وارد می کنید و یا در دانشگاه ثبت نام می کنید و … ، به نوعی درگیر دیپ وب شده اید.

در ادامه دارک وب را برایتان می گوییم.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید. 🙂

 

 

 

 

 

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *