ایده برای طراحی سایت فروشگاهی

ایده برای طراحی سایت فروشگاهی

ایده برای طراحی سایت فروشگاهی یکی از مهم‌ترین مراحل راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی است. یک طراحی سایت خوب می‌تواند به افزایش فروش و بهبود تجربه کاربری کمک کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی ایده‌هایی برای طراحی سایت فروشگاهی بپردازیم.

 دلایل اهمیت طراحی سایت فروشگاهی

همانطور که میدانیم  از زمان ظهور اینترنت در دهه 1990 همه چیز کم کم به سمت آنلاین شدن پیش میرود. از خرید و فروش گرفته تا آموزش و سلامت و درمان، مخصوصا بعد از همه گیری کرونا این تاکید بر تعاملات آنلاین به شدت افزایش داشته و مشتریان به دلیل قرنطینه و نگرانی های بهداشتی قادر به بازدید حضوری  از فروشگاه ها  نبودند  بیش از پیش از راه های خرید های غیر حضوری را انتخاب میکنند. با این اوصاف اکثر  کسب و کار ها علاوه بر فروشگاه هایی که به صورت حضوری داشتند ،سایت فروشگاهی  راهم راه اندازی کردند.

در ادامه می خواهیم بررسی کنیم که چرا برای موفقیت  در کسب و کار خود  نیاز به طراحی سایت فروشگاهی دارید.

  1.     دسترسی به مشتری های بیشتر

در طول همه‌گیری کرونا ، همه چیز باید آنلاین  می‌شد. رویدادها به وبینار تبدیل شدند و گردهمایی ها به تماس زوم تبدیل شدند. پس مشتری ها دیگر نمی‌توانستند از فروشگاه هایی که استفاده می‌کنند بازدید حضوری داشته باشند کم کم  رستوران‌ها باید به سفارش‌های غذای آنلاین روی می‌آورند، فروشندگان باید روی خرید و فروش آنلاین تمرکز می‌کردند، و سایر شرکت‌ها باید راه‌هایی برای ارائه خدمات به مشتریان خود از راه دور پیدا می‌کردند. برای این منظوراین مشاغل به یک وب سایت نیاز داشتند.

با داشتن یک وب سایت، به جای اینکه به منطقه جغرافیایی خاصی برای فروش متکی باشید ، این فرصت را دارید که مشتریان را در هر نقطه از جهان هدف قرار دهید. چنین سایتی  به شما امکان می دهد که ضمن افزایش اطلاعات در مورد کسب و کار و حوزه فعالیت شما ، فروش و تعداد مشتری های شما هم به نسبت بالا تر میرود که به نوبه خود باعث افزایش درآمد شما می شود. تنها چالش مهمی که در این دنیای شلوغ آنلاین با آن روبرو هستید این است که چگونه منحصر به فرد باشید، که در بخش های آینده این وبلاگ در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

  1.     بهبود تجربه مشتریان  

بسیاری از مصرف کنندگان برای تحقیق در مورد تصمیمات خرید خود و همچنین خرید حضوری ابتدا گزینه ها را به صورت آنلاین چک میکنند  . وب سایت شما به عنوان یک پلتفرم برای آموزش افراد در مورد کسب و کار، محصولات و خدمات شما در هر زمان که به آن نیاز داشته باشند عمل می کند و به آنها کمک می کند تا حتی زمانی که در سفر هستند هم بتوانند محصولات و خدمات شما را به راحتی خریداری و استفاده کنند اگر یک سایت فروشگاهی دارید، می توانید آنها با فعال کردن آن به مشتری های خود کمک کنید تا خرید خود را در هر زمان وهر مکان انجام دهند.

داشتن یک وب سایت همچنین به شما کمک می کند تا بازاریابی دیجیتال خود را بهبود دهید و مشتریان را به طور موثرتری هدف قرار دهید. این ممکن است شامل ارسال ایمیل‌ها، تبلیغات و رسانه‌های اجتماعی باشد که همگی به وب‌سایت شما ارتباط داده میشوند  و این باعث بهبود اعتبار شما میشود

  1.     ویترین مجازی کسب و کار

 وب سایت شما معادل آنلاین ویترین فروشگاه شما است. تقریباً هر کسب‌وکاری چنین ویتریتی نیاز دارد.

از وب سایت خود به عنوان مکانی برای برجسته کردن اهمیت کسب و کارتان و اینکه چرا هر کسی باید بخواهد در آن مشارکت داشته باشد استفاده کنید – چه به عنوان مشتری، کارمند، شریک یا حامی. یعنی داستان برند خود را به اشتراک بگذارید، ارزش های خود را توصیف کنید و محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید. با گذشت زمان، این امر باعث می شود که شما یک پایگاه مشتری مستحکم بسازید، تجربیات عالی ارائه دهید و شهرت خود را افزایش دهید.

 انواع وب سایت های فروشگاهی

بسیار خوب، حالا که دلایل اهمیت داشتن یک سایت فروشگاهی را از دیدگاه های متفاوت بررسی کردیم زمان آن رسیده است که انواع وبسایت های فروشگاهی را بررسی کنیم .

   1. وب سایت برند فردی (یک فروشنده)

این نوع وبسایت ، یک وب‌سایت اختصاصی است که فقط کالاها یا خدمات یک فرد یا یک تجارت را می‌فروشد. اکثر وب سایت های  فروشگاهی در این دسته قرار می گیرند.

آدیداس، یک برند پوشاک ورزشی، یک وب سایت اختصاصی دارد که فقط آدیداس را می فروشد

ساخت یک سایت فروشگاهی ممکن است چیزی شبیه به برندهای بزرگی مانند آدیداس به نظر برسد.

   2. خرده فروشان آنلاین (تعداد منتخبی از فروشندگان)

در این نوع فروشگاه در واقع یک فروشنده ، محصولات را از فروشندگان متفاوت در یک وبسایت به نمایش میگذارد و بر این فروشندگان کنترل دارد و مالکیت مالکیت عکس‌ها و توضیحات محصول را نیز در اختیار می‌گیرند تا همه چیز زیبا و یکدست به نظر برسد.
سایت میسی نمونه کاملی از این نوع فروشگاه هست .  Macy’s کنترل کاملی بر روی محصولاتی که از کدام فروشنده‌ها تهیه می‌کند و نحوه نمایش آن‌ها را دارد. همچنین سهام را نگه می دارد و هنگام خرید آن را برای مشتری ارسال می کند.

    3. بازارها (چند فروشنده)

در نهایت، بازارهایی مانند Etsy و eBay وجود دارند. این بازارها محدودیت‌هایی را در مورد آنچه می‌توان فروخت اعمال می‌کنند و در صورت بروز اختلاف بین فروشنده و مشتری وارد عمل می‌شوند، اما در غیر این صورت فروشندگان تقریباً از  اختیار خوبی برخوردارند.

نمونه هایی از این نوع وبسایت های فروشگاهی شناخته شده

  • آمازون
  • Etsy
  • eBay
ایده برای طراحی سایت فروشگاهی
ایده طراحی سایت فروشگاهی

مهم ترین فاکتورها را در طراحی و ایده برای طراحی سایت فروشگاهی

  1. قابلیت جست و جو در تمامی صفحات
  2. افزایش سرعت سایت
  3. در دسترس بودن سبد خرید
  4. تمام قابلیت های سایت در حالت موبایلی به خوبی کار کنند
  5. فرایند خرید و اتصال به درگاه پرداخت بیشتر از 3 صفحه اداه پیدا نکند
  6. مشخصات تماس و پشتیبانی می‌بایست واضح و قابل دستیابی سریع باشد.
  7. جدیدترین و پرفروش‌ترین محصولات سایت می‌بایست در صفحه نخست مشخص باشند
  8. ادرس صفحه اصلی باید جهت جلوگیری از محتوای تکراری بهینه باشد
  9. دسترسی به سبد خرید و اضافه کردن محصول بدون لاگین
  10. داشتن بخش فروش ویژه برا ترغیب کاربر

ایده های جالب برای طراحی سایت فروشگاهی

پرمخاطب ترین سایت ایرانی فروشگاهی

 در ادامه این مقاله قبل از اینکه به معرفی  وبسایت هایی برای ایده طراحی سایت فروشگاهی  بپردازیم، بهتر است که پرمخاطب ترین سایت ایرانی فروشگاهی را نام ببریم و نکاتی در مورد طراحی آن را بررسی کنیم . در دامه معروف ترین سایت ایرانی و بین المللی فروشگاهی را بررسی خواهیم کرد.   

  •         فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

بی شک وقتی حرف از خرید و فروش اینترنتی میشود اولین نامی که در ذهن ما شکل میگیرد دیجیکالا هست که با فروش کالا های دیجیتال کار خود را آغاز کرد و کم کم محصولات دیگری را نیز به ویترین فروشگاه اینترنتی اش افزود.   این فروشگاه اینترنتی، در سال‌های ابتدایی توانست مشتریان زیادی به دست بیاورد و انحصار حوزه فروش اینترنتی را در اختیار گرفت و  با راضی نگه داشتن مشتری این اعتبار را در طی 15 سال بدست آورد.

دلایل محبوبیت دیجی کالا

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باعث شده دیجی کالا همیشه بین بقیه رقبا متفاوت باشد، پیشرو بودنش در خلاقیت است. این فروشگاه همیشه سعی کرده ویژگی‌های متفاوتی نسبت به بقیه فروشگاه های آنلاین داشته باشد. از جمله این چند مورد: 

  1. سیستم همکاری در فروش

سیستم همکاری در فروش دیجی کالا، به شما اجازه می‌دهد یک وب سایت اینترنتی ،ارتباطاتی که با دوستان دارید و یا از طریق شبکه های مجازی ، محصولات دیجی کالا را بفروشید  و به‌ازای فروش محصول، پورسانت از آن را دریافت کنید.

          2.      بازپس‌گیری محصول

در این سایت ذکر شده که 7 روز گارانتی بازگشت وجه دارد که این ضمانت بدون قید و شرط است.

        3. سرویس openbox

 برای اولین بار دیجی کالا سرویسی به اسم openbox را در ایران راه‌اندازی کرد. در این سرویس محصولاتی که دارای مشکلات جزئی، مثل شکستگی و… هستند با قیمت کمتر برای فروش قرار میدهد.

 تا اینجا با خواندن مقاله مهم ترین دلایل نیاز به داشتن سایت فروشگاهی ، انواع سایت های فروشگاهی و فاکتور های مهم در طراحی سایت فروشگاهی با ذکر مثالی برای شما مشخص شد. در ادامه می خواهیم سایت هایی را معرفی کنیم که میتوانند ایده برای طراحی سایت فروشگاهی به شما بدهند.

معرفی سایت‌هایی جهت ایده برای طراحی سایت فروشگاهی

 برای اینکه بتوانید سایت فروشگاهی تاثیرگذاری داشته باشید لازم است که سایت شما در بین همه سایت های موجود منحصر به فرد و متفاوت باشد. برای این منظور لازم هست که از منابع مختلفی استفاده کنید تا بتوانید بهترین و خلاقانه ترین ایده را روی سایت خود پیاده سازی کنید.

1. سایت Zyro

اینت سایت یکی از بهترین منابع ایده برای طراحی سایت فروشگاهی هست. سیستم شبکه این سایت به گونه ای طراحی شده که میتوان با کشیدن و رها کردن الگو طراحی آن را به راحتی ویرایش کرد همه ایده ها رایگان هستند و ای یکی از بهترین ویژگی های این سایت هست

2. سایت siteInspire

در این سایت شما میتوانید به صورت رایگان ایده برای طراحی سایت فروشگاهی خود بدست بیاورید. امکان سرچ بر اساس نوع، سبک، پلتفرم و موضوع مدنظر یکی از مهم ترین ویژگی های این سایت در بین طرفداران آن است. 

3.  TemplateMonster

Monster یکی از بهترین سایت ها برای ایده برای طراحی سایت فروشگاهی مخصوصا صفحه اول سایت و صفحه دسته بندی فروشگاه است که می توان طرح های فوق العاده جذابی را پیدا کرد . مهم ترین ویژگی جذاب این سایت وجود  پیش نمایش زنده از تمپلیت هست که به کاربر این اجازه را میدهد با محدودیت کمتری سایت را تجسم کند.

 4.سایت Pinterest

بی شک پینترست یکی از بهترین منابع الهام در همه زمینه ها  از جمله ایده برای طراحی سایت فروشگاهی هست  . رابط کاربری آسان این سایت و گستردگی نتایج این کمک را به کاربر می کند تا بتواند با سادگی و تنها با سرچ کردن در نوار جست و جو به نتایج دلخواه دستیابد. این وبسایت به کاربر این قابلیت را میدهد تا برای جست و جو برای ایده طراحی سایت فروشگاهی ، بتواند بر اساس رنگ و طیف دلخواه انجام شود

با هر بار جست و جو نتایج مشابه سرچ های مشابه و پر تکرار به شما نشان داده میشود و باعث میشود انبوهی از ایده ها را برای تصمیم گیری در نظر داشته باشید.

 5 .سایت GoodUI

این سایت هم یکی از بهترین سایت ها ی ایده برای طراحی سایت فروشگاهی هست و دلیل آن هم ارائه لیست طولانی ایده ها در این زمینه‌ست در این سایت میتوانید برای طراحی صفحه نخست و دسته بندی ها ایده هایی را روی سایتتان عملا تست کنید که میتوانند نرخ تبدیل سایت را به شدت افزایش دهند.  کاربر می تواند هر یک را در سایت خود آزمایش کند و بهترین طرح را انتخاب نماید.

ایده‌های جذاب برای طراحی سایت فروشگاهی 

  • استفاده از انیمیشن و جلوه‌های ویژه
  • استفاده از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی
  • استفاده از هوش مصنوعی
  • استفاده از طراحی واکنش‌گرا
  • استفاده از طراحی ماژولار

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *