web application-وب اپلیکیشن

وب اپلیکیشن-web application

امروز می خواهیم به زبان خیلی ساده وب اپلیکیشن(web application)و کاربردش را برایتان بازگو کنیم.

وب اپلیکیشن یک برنامه ی کامپیتوری می باشد مثل بقیه نرم افزار ها ولی با این تفاوت که از تکنولوژی وب و توانایی مرورگرها برای انجام وظایف خود استفاده ‌می‌کند.

در نتیجه ، نرم افزاری است که با استفاده از مرورگر وب و از طریق شبکه های محلی یا اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع بیشتر به عملکرد و کارکرد اپلیکشن  توجه می شود و محتوای آن ها چندان اهمیت ندارد و معمولا پر محتوا نیستند.

web application ها امکان دسترسی به اطلاعات کسب و کارها را از هر مکانی و در هر زمانی از شبانه روز، برای کاربران اینترنتی فراهم می کنند. و پس از تجزیه و تحلیل ، بررسی یک مجموعه و مشخص نمودن دقیق نقش ها، عملکردها، و… برای آن مجموعه طراحی می شود و قابل ارائه در شبکه داخلی و اینترنت می باشد.web application-وب اپلیکیشن

ویژگی های وب اپلیکیشن

  • حفظ یکپارچگی بر روی دستگاه های مختلف
  • ذخیره سازی داده ها بر روی کامپیوتر، یا یک فضای ابری به صورت محلی
  • قابلیت طراحی به زبان های مختلف
  • سرعت، دقت و عملکرد عالی وب اپلیکیشن ها
  • قابلیت خوب اجرا بدون نیاز به نرم افزار جانبی

وب اپلیکیشن آفلاین چگونه کار می کند؟

وب اپلیکیشن آفلاین به کمک قابلیتی به نام مخزن برنامه  (Application Cache ) کار می کند. مخزن برنامه می تواند تمام بخش های یک سایت را به شکل آفلاین و خارج از شبکه ذخیره نماید.

با به کارگیری این قابلیت در سایت، سرور تمامی فایل های JS ،CSS ،HTML  و تصاویر و دیگر اطلاعات موجود را برای مرورگر کاربر ارسال می کند تا بر روی حافظه کامپیوتر ذخیره شوند. عملکرد مخزن web application به این صورت است که زمانی که کاربر آنلاین است و در حال بازدید از سایت است، به صورت خودکار مخزن برنامه به روز می شود و فایل های جدید جایگزین فایل های قدیمی می شوند.

ما در لایت کمپانی، با برنامه نویسان خبره و طراحان ماهر، مشاوره های لازم را برای داشتن یک وب اپلیکیشن خوب و کارآمد را در اختیارتان قرار می دهیم. و اپلیکیشن مد نظرتان را مطابق خواسته شما برایتان خواهیم ساخت.web application

۵ ویژگی شگفت انگیز وب اپلیکیشن پیش رونده یا PWA

  • ویژگی سرعت web application پیش رونده

PWA نسبت به وب سایت های معمولی سریعتر بارگیری می شود و پس از هر بارگیری سریعتر هم می شود برای اینکه کلیه محتویات را ذخیره کرده.

  •  قابلیت کار آفلاین با برنامه های بومی در وب اپلیکیشن

همه ما می دانیم که برنامه های بومی می توانند بدون اتصال به اینترنت باز شوند. زیرا وقتی آنها را بارگیری و نصب می کنیم، منابع حساس مانند مؤلفه های UI و برخی از داده ها در دستگاه ذخیره می شوند. در PWA دقیقا همین اتفاق می افتاد، فایلهای HTML ، پرونده ها و تصاویر CSS در حافظه نهان مرورگر ذخیره می شود. و توسعه دهندگان می توانند تماس شبکه را به طور کامل کنترل کنند.

وب اپلیکیشن های پیش رونده نه تنها برنامه های فوق سریع آنلاین هستند، آنها حتی اگر کاربر آفلاین باشد یا اتصال اینترنتی غیرقابل اعتماد یا کند داشته باشد بازهمچنان می توانند به کار خود ادامه دهند

  • استفاده از ویژگی های تلفن در وب نرم افزار پیش روندهpwa

web application ها می توانند به چند مورد از ویژگی های دستگاه اندروید و iOS دسترسی داشته باشند. مثل اسکنر دوربین، اثر انگشت و … که کار با اپلیکیشن را بسایر راحت می کند.

یکی از نکات خوب این نوع برنامه ها این است که، براحتی می توان به صفحه اصلی آن را اضافه کرد و مانند سایر برنامه  های  نصب شده قابل اجرا می باشد. و دیگر احتیاجی به این نباشد که  هردفعه برای استفاده به مرورگر مراجعه کنید.

  • بروزرسانی های خودکار web application پیش رونده

راه‌اندازی نسخه جدید یک برنامه تلفن همراه می تواند کابوسی برای ما باشد ولی  با داشتن پی دبلیو ای، دیگر نیازی نیست منتظر پذیرش اپل یا گوگل باشیم و در صورت بروزرسانی PWA  براحتی می توانید آن را آپدیت کنید.

  •  عدم تحریم وب اپلیکیشن پیش رونده PWA

یکی از قابلیت های عالی پی دبلیو ای  برای شرکت ها،  بخصوص شرکت های ایرانی، این است که بدون اینکه نیاز به طراحی سایت اختصاصی یا ساخت نرم افزارها و اپلیکیشن های اندروید و ios داشته باشند،  میتوانند با ساخت  PWA  قابلیت های نرم افزاری خود را برای مشتریان برروی بستر اینترنت ارائه دهند. که با توجه به تحریم های موجود در ایران، وعدم اجازه قرار دادن اپ های ios در اپ استور، این موضوع بسیار قابل توجه می باشد.pwa

سخن آخر

حالا که به خوبی با مفهوم و امکانات  وب اپلیکیشن پیش رونده آشنا شدیم، پیش‌گویی در مورد آینده آن کار ساده‌تری خواهد بود. وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده تحول بزرگی در صنعت تولید  application به حساب می آیند. و مطمئنا در آینده، تکنولوژی و قابلیت‌های جدید‌تری به دنیای ساخت اپلیکیشن و دنیای وب اضافه خواهند کرد.

در حال حاضر PWA ها می‌توانند در کنار نرم افزارهای بومی و تحت وب یک گزینه جدی و مهم برای تولید اپلیکیشن‌های مختلف باشند. از طرفی وجود این حق انتخاب‌ها، ‌می‌تواند در شرایط مختلف به سود توسعه‌دهندگان باشد و از طرفی نیازهای کاربران نهایی را نیز برطرف کند.

 شرکت لایت کمپانی آماده خدمات رسانی به شما مشترین وب اپلیکیشن می باشد.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *