بررسی رتبه سئو سایت

بررسی رتبه سئو سایت

هر یک از موتورهای جستجوگر به صفحات سایت‌ها بر حسب الگوریتم های خاص خودشان امتیاز می‌دهند. هر قدر سایتی امتیاز بالاتری داشته باشد، در رتبه سئو سایت بالاتری قرار می‌گیرد و این به معنای ورود بیننده بیشتر از سایت‌های جستجوگر است.

اما سوال اصلی اینجاست که چگونه می‌توان از رتبه سایت مطلع شد؟ همچنین چه معیارهایی برای مشخص کردن رتبه سایت و رنکینگ سایت در اینترنت وجود دارد؟

پاسخ این سوال و سوالات دیگر در این مقاله گردآوری شده پس باما همراه باشید.

بررسی رتبه سئو سایت

بررسی رتبه سایت و روش های آن

اولین چیزی که این روزها به‌عنوان رتبه سئو سایت ها مطرح است Pagerank گوگل است. گوگل امتیازی را بین 0 تا 10 به سایت‌ها و صفحات داخلی آنها می‌دهد.

هر قدر این امتیاز بالاتر باشد نشان از مهم بودن سایت شما دارد. این امتیاز بندی تقریبا هر ماه یکبار یا دو بار توسط گوگل تغییر می‌کند.

یکی از روش بررسی رتبه سایت که می توانید به سایت www.pagerank.net مراجعه نمایید تا اطلاعات کاملی از سایت خود به دست آورید.

محاسبه PageRank گوگل کار بسیار زمان بری است و بار محاسباتی زیادی به گوگل وارد می‌کند برای همین گوگل نمایش رتبه سئو سایت را برای عموم غیرفعال کرد.

چرا که به دلیل سوء استفاده بعضی وب مسترها از پیج رنک و استفاده از آن به عنوان معیاری برای ارزش گذاری سایت و فروش بک لینک به سایرین، دیگر پیج رنک را به صورت عمومی نمایش نمی‌دهد و فقط از آن به عنوان یک مقدار سنجش برای الگوریتم‌های خودش استفاده می‌کند.

در نظر داشته باشید که معیار پیج رنک گوگل بر این اساس تعریف می‌شود که لینک‌های صفحات اینترنتی به یکدیگر امتیاز یکسانی ندارند. زیرا هر صفحه‌ای که پیچ رنک بالاتری داشته باشد امتیاز بیشتری خواهد داشت.

بررسی رتبه سئو سایت

رنکینگ سایت ها بر چه اساسی مشخص می شوند؟

در نظر داشته باشید که وب سایت‌ها معیارهای خاص خود را برای امتیازدهی به سایت های اینترنتی دارند، به عنوان مثال گوگل رنکینگ خود را بر اساس مجموعه‌ای از فاکتورها که در داخل و خارج از سایت محاسبه می‌کند. امتیاز صفحه گوگل یا Page Rank بر اساس لینک‌های با کیفیت که به یک صفحه اینترنتی داده می‌شود محاسبه می‌شود.

اما باید توجه داشت که فاکتورهای زیاد دیگری نیز وجود دارد که نهایتا در رتبه سئو سایت در گوگل موثر هستند.

عواملی که در بهینه سازی و رتبه بندی سایت شما در رنکینگ گوگل موثرند عبارتند از:

  • تحقیق و تحلیل مخاطب و رقبا
  • بهینه سازی و سئو داخلی سایت
  • سئو خارجی
  • مشاهده نتایج و گزارشات

انجام موارد فوق نهایتا باعث می‌شود که رتبه سئو سایت بهبود یابد و رنکینگ های جهانی هم نیز بازخورد زیادی داشته باشد.

بررسی رتبه سئو سایت

چگونه رتبه سایت خود را در گوگل بررسی کنیم؟

در نظر داشته باشید که رنکینگ گوگل به صورت لحظه‌ای در حال جابجایی هستند و برای دنبال کردن رتبه‌های گوگل و کلمات کلیدی که برای وب سایت شما اهمیت دارند.

شما می‌توانید از نرم افزارهایی که این کار را برای شما انجام می‌دهند استفاده کنید، دلیل اینکه نتایج گوگل همواره در حال تغییر هستند این است که الگوریتم‌های گوگل همواره تغییر می‌کنند به همین دلیل است که ما به ابزاری نیاز داریم تا این تغییرات را رصد کند و اتفاقات ناگهانی را به ما اطلاع دهد.

یکی از بهترین اینگونه نرم افزارها برای بررسی رتبه سئو سایت، نرم افزار جت سئو است که به صورت رایگان این امکان را به شما می‌دهد. نرم افزار جت سئو یک نرم افزار موبایلی تحت سیستم عامل اندروید است که به صورت خودکار به بررسی رتبه سئو سایت شما می پردازد و به صورت روزانه به شما گزارش تغییر رتبه‌ها را ارائه می‌دهد.

 

 

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *