google-code-seo-algorithm9-ss-1920

الگوریتم های گوگل در سئو

از بین تعداد بی‌شماری به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل که در دهه گذشته معرفی شده‌اند، در اینجا مواردی وجود دارد که سئو را برای همیشه تغییر دادند. گوگل ادعا می کند که الگوریتم جستجوی خود را چندین هزار بار در سال به روز می کند. در اکثر موارد، به‌روزرسانی‌های الگوریتم های گوگل در سئو بسیار کوچک هستند و نمی‌توان متوجه آن شد. اما، هر چند وقت یکبار، گوگل تغییراتی را به قدری اساسی ایجاد می کند که روش سئوی ما را برای همیشه مختل می کند.

در این پست، هشت مورد از مهم ترین تغییرات الگوریتم جستجو را شمارش معکوس خواهیم کرد. ما بررسی خواهیم کرد که چرا این به‌روزرسانی‌ها معرفی شده‌اند، چگونه کار می‌کنند و چه تنظیماتی را باید در پاسخ به استراتژی‌های SEO خود انجام دهیم.

اما قبل از شروع، بیایید ببینیم آیا تا به حال تحت تأثیر به‌روزرسانی الگوریتم قرار گرفته‌اید یا خیر. تنها کاری که باید انجام دهید این است که Rank Tracker را راه اندازی کنید، آن را با حساب Google Analytics خود همگام کنید و به Organic Traffic بروید.

فقط کافیست ماوس خود را روی خطوط خط تیره روی نمودار قرار دهید تا ببینید آیا به روز رسانی های الگوبرداری خاصی با تغییرات ترافیک سایت شما مطابقت دارد یا خیر.

الگوریتم های گوگل در سئو

الگوریتم های گوگل در سئو

در اینجا قصد داریم تا شما را با 8 تا از برترین الگوریتم های گوگل آشنا نماییم .با ما همراه باشید:

1 | پاندا

تاریخ: 24 فوریه 2011

خطرات: محتوای تکراری، سرقت ادبی یا نازک. هرزنامه تولید شده توسط کاربر؛ پر کردن کلمه کلیدی

به روز رسانی الگوریتم پاندا یک به اصطلاح “امتیاز کیفیت” را به صفحات وب اختصاص می دهد. سپس از این امتیاز به عنوان عامل رتبه بندی استفاده می شود. در ابتدا، اثرات پاندا خفیف بود، اما در ژانویه 2016 به طور دائم در الگوریتم اصلی گوگل گنجانده شد. از آن زمان، انتشار به‌روزرسانی‌ها بیشتر شده است، بنابراین هم جریمه‌های پاندا و هم بازیابی سریع‌تر اتفاق می‌افتند.

نحوه تنظیم: بررسی های منظم سایت را برای تکرار محتوا، محتوای نازک و پر کردن کلمات کلیدی انجام دهید. برای انجام این کار، به یک خزنده سایت مانند SEO PowerSuite’s Website Auditor نیاز دارید .

با ماژول ویرایشگر محتوای جدید حسابرس وب سایت، می توانید از جریمه احتمالی جلوگیری کنید و صفحاتی را بدون خطر پر کردن تصادفی کلمات کلیدی ایجاد کنید. ویرایشگر محتوا صفحات رقبای برتر شما را تجزیه و تحلیل می کند و توصیه های سئو را بر اساس محتوایی که قبلاً در جستجوی گوگل موفق بوده است ارائه می دهد.

و اگر می خواهید بررسی کنید که آیا محتوای شما در جای دیگری در وب تکرار شده است یا خیر، از یک بررسی کننده سرقت ادبی مانند Copyscape استفاده کنید.

2 | پنگوئن

تاریخ: 24 آوریل 2012

خطرات: پیوندهای هرزنامه یا نامربوط. پیوندهایی با متن لنگر بیش از حد بهینه شده.

هدف گوگل پنگوئن پایین آوردن رتبه سایت هایی است که بک لینک آنها غیر طبیعی به نظر می رسد. این به روز رسانی به ساخت لینک کم تلاش، مانند خرید لینک از مزارع پیوند و PBN پایان داد.

نحوه تنظیم: برای در امان ماندن از اثرات به‌روزرسانی Google Penguin، رشد نمایه پیوند خود را زیر نظر داشته باشید و با یک جستجوگر بک لینک مانند SEO SpyGlass بازرسی‌های منظم را انجام دهید . در داشبورد Summary ابزار، یک نمودار پیشرفت برای رشد پروفایل پیوند خود پیدا خواهید کرد. مراقب هر گونه افزایش غیرمعمول باشید: این موارد ممکن است نتیجه یک حمله منفی سئو توسط رقبای شما باشد.

آماری که می دانیم پنگوئن در نظر گرفته است در فرمول خطر مجازات SEO SpyGlass گنجانده شده است. به تب Penalty Risk بروید و لیست بک لینک خود را از بالاترین خطر به کمترین مرتب کنید. پیوندهایی با ریسک بالای 50 درصد باید بررسی شوند. اگر مشخص شد که آنها مخرب هستند، آنها را به فایل Disavow اضافه کنید، آن را دانلود کنید و به ابزار Disavow Links Google ارسال کنید .

الگوریتم های گوگل در سئو

3 | مرغ مگس خوار

تاریخ: 22 آگوست 2013

خطرات: پر کردن کلمه کلیدی; محتوای بی کیفیت

یکی از الگوریتم های گوگل در سئو الگوریتم مرغ مگس خوار است. این الگوریتم به گوگل کمک می کند تا پرس و جوهای جستجو را بهتر تفسیر کند و نتایجی را ارائه دهد که با هدف جستجوگر مطابقت داشته باشد (برخلاف عبارات فردی درون پرس و جو). در حالی که کلمات کلیدی همچنان مهم هستند، الگوریتم مرغ مگس خوار این امکان را برای یک صفحه برای یک پرس و جو رتبه بندی می کند، حتی اگر حاوی کلمات دقیقی باشد که جستجوگر وارد کرده است. این امر با کمک پردازش زبان طبیعی که بر نمایه سازی معنایی پنهان، اصطلاحات و مترادف های همزمان متکی است، به دست می آید.

نحوه تنظیم:تحقیقات کلمات کلیدی خود را گسترش دهید و بر روی مفاهیم پشت کلمات کلیدی تمرکز کنید. جستجوهای مرتبط، مترادف ها و اصطلاحات همزمان را به دقت تجزیه و تحلیل کنید. منابع عالی چنین ایده‌هایی جستجوهای مرتبط با Google و سؤالات مرتبط با Google و همچنین پیشنهادات تکمیل خودکار Google هستند. همه آنها را خواهید دید که در ماژول تحقیق کلمات کلیدی Rank Tracker گنجانده شده اند .

از این بینش ها برای درک بهتر زبان مخاطب و تنوع بخشیدن به محتوای خود استفاده کنید. با ایجاد محتوای جامع که هدف جستجوگر را برآورده می کند، هم از نظر تعامل و هم از نظر سئو برنده خواهید شد.

4 | موبایل

تاریخ: 21 آوریل 2015

خطرات: عدم وجود نسخه موبایلی صفحه; قابلیت استفاده ضعیف از موبایل

این و به روز رسانی های بعدی جستجوی موبایل (2018، 2020) تمرکز را از دسکتاپ به نسخه موبایل وب سایت شما تغییر داده است. امروزه گوگل تمامی وب سایت ها را بر اساس سرعت و کاربرپسند بودن نسخه موبایل آنها رتبه بندی می کند.

نحوه تنظیم: صفحات خود را برای جستجوی موبایل بهینه کنید و روی سرعت و قابلیت استفاده تمرکز کنید. تست‌های سازگاری با موبایل و سرعت صفحه گوگل به شما کمک می‌کند ببینید کدام جنبه‌های صفحه شما نیاز به بهبود دارند. این تست‌ها در WebSite Auditor ادغام شده‌اند، بنابراین می‌توانید بهینه‌سازی موبایل صفحات خود را به عنوان بخشی از ممیزی کلی وب‌سایت خود بررسی کنید. آن را در تجزیه و تحلیل محتوا > حسابرسی صفحه پیدا خواهید کرد:

الگوریتم های گوگل در سئو

5 | RankBrain

تاریخ: 26 اکتبر 2015

خطرات: عدم ارتباط خاص پرس و جو. محتوای کم عمق؛ UX ضعیف

از بهترین الگوریتم های گوگل در سئو RankBrain است که بخشی از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل است. این یک سیستم یادگیری ماشینی است که به گوگل کمک می‌کند تا معنای پشت سؤالات را بفهمد و بهترین نتایج جستجو را در پاسخ به آن سؤالات ارائه دهد. گوگل RankBrain را سومین فاکتور مهم رتبه بندی می نامد .
در حالی که ما فرمول دقیق پشت این به‌روزرسانی بزرگ را نمی‌دانیم، اتفاق نظر این است که RankBrain مسئول سفارشی کردن نتایج جستجوی Google کاربر است. اساساً، گوگل فراتر از پرس و جوی جستجوی افراد می رود و زمینه بزرگتر مانند مترادف ها، کلمات ضمنی و تاریخچه جستجوی شخصی را در نظر می گیرد.

نحوه تنظیم:با کمک تجزیه و تحلیل رقابتی، صفحات خود را برای ارتباط و جامعیت بهینه کنید. با استفاده از ابزار TF-IDF حسابرس وب سایت ، می توانید لیست کاملی از اصطلاحات و مفاهیم مرتبط را که توسط تعداد زیادی از رقبای برتر خود استفاده می شود، کشف کنید. راهی برای اضافه کردن این عبارات به محتوای خود پیدا کنید و خواهید دید که ارتباط جستجوی شما به طور چشمگیری افزایش می یابد.

6 | پزشکی

تاریخ: 4 مه 2018

خطرات: عدم اقتدار در وب سایت های YMYL. سیگنال های EAT ضعیف

به‌نظر می‌رسد به‌روزرسانی Google Medic به طور نامتناسبی بر وب‌سایت‌های پزشکی و همچنین سایر وب‌سایت‌هایی که با تصمیم‌های بالقوه تغییر دهنده زندگی (مالی، حقوق، آموزش) مرتبط هستند، تأثیر می‌گذارد. اگرچه صراحتاً تأیید نشده است، نمایندگان Google اشاره کرده‌اند که به‌روزرسانی برخی از سیگنال‌های EAT (تخصص، اختیار، اعتماد) را از سند دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت اجرا کرده است.

نحوه تنظیم:تا به امروز، هیچ استراتژی بازیابی اثبات شده ای برای به روز رسانی Medic وجود ندارد. برخی از سئوکارها استخدام نویسندگان خبره را برای اعتبار بخشیدن به وب سایت خود پیشنهاد می کنند، برخی دیگر ادعا می کنند که راه حل در ایجاد نهادهایی برای برند شما است. اما، اگر بخواهیم به حقایق پایبند باشیم، تنها راه قابل اعتماد برای افزایش اعتبار وب سایت شما، رشد پروفایل بک لینک شماست. یک رویکرد کارآمد استفاده از ابزار تحقیق بک لینک، مانند SEO SpyGlass ، و قرض گرفتن ایده های بک لینک از رقبای خود است.

SEO SpyGlass به شما امکان می دهد شکاف بک لینک بین وب سایت خود و وب سایت های رقبای خود را پیدا کنید. بهترین بالقوه، وب سایت هایی با اعتبار بالا هستند که به دو یا چند رقیب شما لینک می دهند. این نشان می دهد که وب سایت ها به جایگاه شما علاقه مند هستند، اما رابطه انحصاری با هیچ شرکتی ندارند.

برای نکات بیشتر، این راهنمای سئو را بر اساس دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت بررسی کنید.

الگوریتم های گوگل در سئو

7 | برت

تاریخ: 22 اکتبر 2019

خطرات: محتوای ضعیف نوشته شده است. عدم تمرکز؛ فقدان زمینه

این به روز رسانی الگوریتم گوگل از فناوری پردازش زبان طبیعی برای درک بهتر عبارت های جستجو، تفسیر متن، شناسایی موجودیت ها و روابط بین موجودیت ها استفاده می کند. دیده‌ایم که به‌روزرسانی‌های پاندا، مرغ مگس‌خوار و RankBrain از کلمات کلیدی فاصله می‌گیرند، و به‌روزرسانی BERT نقطه اوج این تلاش است – به Google اجازه می‌دهد تا تفاوت‌های بسیار بیشتری را هم در پرس و جوها و هم در نتایج جستجو درک کند.

نحوه تنظیم: بالاخره روزی را دیدیم که گوگل واقعاً به نوشتن خوب پاداش می‌دهد. مثل هرگز قبل از این، مهم است که برای کپی معنادار تلاش کنید. این به این معنی است که شما باید به راحتی به کلمات کرکی بپردازید و سبک نوشتاری تشریحی را اتخاذ کنید. همچنین ایده خوبی است که در هنگام ایجاد کپی تحقیق در مورد موجودیت انجام دهید – از جمله موجودیت های مرتبط به ایجاد زمینه برای محتوای شما کمک می کند.

برای نکات بیشتر، این راهنمای استفاده از نهادها در سئو را بررسی کنید.

8 | به روز رسانی های اصلی

تاریخ: 2017 تا کنون

از سال 2017، گوگل شروع به به‌روزرسانی‌های بزرگ‌تر به‌روزرسانی‌های اصلی گوگل می‌کند. از آن زمان، حتی شفافیت کمتری در مورد اینکه این به‌روزرسانی‌ها چیست و کدام بخش از جستجو را بهبود می‌بخشد، وجود دارد. SEO ها اغلب تغییرات رتبه بندی پس از به روز رسانی را دنبال می کنند و سعی می کنند بفهمند دقیقا چه چیزی تغییر کرده است، اما به ندرت یک مشاهده قطعی وجود دارد. این احتمال وجود دارد که به‌روزرسانی‌های اصلی Google فقط پیشرفت‌هایی در به‌روزرسانی‌های قبلی Google یا شاید بسته‌هایی از به‌روزرسانی‌های کوچکتر باشد که به هم گره خورده‌اند.

نحوه تنظیم:از آنجایی که اثرات به‌روزرسانی‌های اصلی Google اغلب ناشناخته هستند، یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که تاریخچه SERP را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود ردیابی کنید. پس از انجام به‌روزرسانی، می‌توانید بررسی کنید که کدام یک از رقبای شما در رتبه‌بندی بالا یا پایین رفته‌اند و در مورد عوامل مؤثر حدس بزنید.

برای شروع ردیابی تاریخچه SERP خود، Rank Tracker را راه اندازی کنید، به Target Keywords > Rank Tracking > SERP Analysis بروید و روی Record data SERP کلیک کنید. این ابزار شروع به ردیابی 30 موقعیت برتر SERP برای هر یک از کلمات کلیدی شما می کند.

بسیار ممنونیم که تا پایان ممقاله الگوریتم های گوگل در سئو با ما همراه بودید

لایت کمپانی

شما میتوانید برای خرید پکیج های سئوی سایت  لایت کمپانی از طریق بخش سئو در سایت ما بازدید کرده و اقدام به دریافت اطلاعات بیشتر و سفارش پکیج کنید.

سایتتان را به دست لایت کمپانی بسپارید تا در کمترین زمان شاهد پیشرفت سایت خود باشید

استفاده از قوانین گوگل و تبدیل سایت شما به سایتی که از قوانین سختگیرانه گوگل پیروی می کند . همچنین ساخت فایل راهنمای ربات گوگل و نقشه سایت و … که برای بازرسی گوگل از کارهایی است که ما برای سایت شما انجام میدهیم.

اگر میخواهید در مورد اهمیت سئوی سایت اطلاعات بیشتری کسب کنید مقاله سئو و بهینه سازی سایت را مطالعه نمایید.

گروه لایت کمپانی با عقد قرار داد کامل با تمام جزئیات به شما اطمینان می دهد که در زمان مقرر تمام خواسته های در رابطه با طراحی سایت نمایشگاهی شما را برآورده خواهد کرد .

صفحه اینستاگرامی مارا دنبال کنید تا از اخرین اخبار و بروز رسانی ها مطلع شوید.

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *