برای ساخت یک سایت چه نیاز است؟ HTML چیست؟ CSS چیست؟

تفاوت طراحی سایت وردپرس و کدنویسی

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی در چیست؟

امروز در مورد موضوعات زیر بحث میکنیم برای ساخت یک سایت چه نیاز است؟ HTML چیست؟ CSS چیست ؟

تفاوت  طراحی سایت وردپرس با کدنویسی در آن است که. دسته دوم توسط افراد حرفه ای کدنویسی شده اند. ولی سایت های وردپرسی در واقع مجموعه از کدهای آماده هستند. همچنین سایت های وردپرسی بیشتر حالت وبلاگ دارند و بیشتر درباره نوشته ها میباشد.

اما در حالی سایت های کد نویسی شده، دارای تنوع بیشتری هستند. سایت های دانلود فیلم،بازی های آنلاین،تماشای فیلم و … بیشتر به صورت سایت های کدنویسی شده،ساخته شده اند. اما باید در نظر داشت که اجزای سازنده هر دو نوع یکی است. زبان های HTML.CSS.JS است که با قرار گرفتن در کنار هم باعث به وجود آمدن صفحات اینترنت می شوند.

HTML چیست؟-CSS چیست؟

مزایا و معایب سایت های وردپرسی:

مزایا:

  1. رایگان است.
  2. دارای آموزش صریحتر و بهتر است.
  3. نیاز به تجربه بالایی ندارد.

معایب:

  1. توانایی شما در دستکاری ظاهر سایت بسیار کم است.
  2. امینت کمتری نسبت به نوع دیگر دارد.
  3. در صورت استفاده از سایت های وردپرسی ، بیشتر شما تبدیل به یک نویسنده میشوید تا یک کدنویس!
  4. نمیتوانید در موضوعات زیادی فعالیت داشته باشید.

مزایا و معایب سایت های کدنویسی :

  1. رایگان است.
  2. امینت بیشتری نسبت به نوع دیگر دارد.
  3. توانایی شما در دستکاری ظاهر سایت بسیار زیاد است.
  4. میتوانید در موضوعات زیادی فعالیت داشته باشید.

 معایب سایت های کدنویسی :

  1.  برای ساخت یک سایت به تجربه ای بالایی نیاز دارید.
  2. آموزش های کدنویس پیچده و زمانبر هستند.
  3. بازار کار آن زیاد نیست و متوسط رو به پایین است.
  4. ساخت سایت با کدنویسی بسیار وقتگیر است.

با توجه به حرف های گفته شده اگر می خواهید یک سایت کوچک برای خود داشته باشید انتخاب وردپرس کار عاقلانه ای است. اما اگر میخواهید سایت حرفه ای داشته باشید و گسترشش دهید، بهتر است سمت کدنویسی بروید.

برای ساخت یک سایت کدنویسی به چه چیزی نیاز است؟

برای ساخت یک سایت چه نیاز است؟

شما باید با زبان های زیر آشنایی داشته باشید.

  1. HTML
  2. JAVA SCRIPT
  3. CSS

HTML چیست؟ 

بیایید با تجزیه و تحلیل دقیق مخفف ‘HTML’ شروع کنیم. HTML مخفف HyperText Markup Language است. HyperText در واقع یک متن در یک متن است و زبان نشانه گذاری زبانی است که توسط کامپیوترها قابل درک است و برای توصیف صفحات وب و ایجاد تعامل بیشتر متنی که استفاده می کنید طراحی شده است.

این زبان ابتدا در سال 1989 به عنوان زبان انتشارات وب اختراع شد و به بیان ساده، اولین بلوک سازنده در ایجاد یک صفحه وب است. هنگامی که برای اولین بار با دنیای HTML روبرو می شوید، احتمالاً با مجموعه ای از اصطلاحات و عبارات روبرو خواهید شد که تا حدودی گیج کننده نیز هستند. سه مورد اصلی عبارتند از عناصر، برچسب ها و ویژگی ها .

HTML5 آخرین “نسخه” HTML است و دانش در این زمینه روند رو به رشدی در بازار کار است. به طور کلی، عملکردی مشابه HTML استاندارد دارد، اما بسیار پویاتر است و از کد بسیار کمتری برای ساختن چیزی خارق العاده استفاده می کند.

HTML برای چه مواردی استفاده می شود؟ 

در اصل، HTML برای ایجاد محتوای اصلی یک صفحه وب و ساختار دادن به آن استفاده می شود. شما با نوشتن کلمات شروع می کنید، سپس برچسب ها یا عناصر را روی این کلمات اعمال می کنید. سپس مرورگر وب این را می‌خواند و می‌تواند عنوان صفحه، هر پاراگراف و نقطه شروع و پایان صفحه را بفهمد، بنابراین صفحه وب شما را با محتوا پر می‌کند.

HTML توسط هر مرورگر پشتیبانی می شود و تقریباً در هر صفحه وب موجود است. شما به هیچ مجوزی نیاز ندارید، نیازی به پرداخت هزینه برای آن ندارید و یادگیری و کدنویسی آن بسیار آسان است. اگر بتوانیم یک صفحه وب را با بدن انسان مقایسه کنیم، HTML استخوان های بدن است.

CSS چیست؟HTML

CSS چیست؟ 

CSS مخفف Cascade Styling Sheets است. به طور خلاصه، این یک زبان سبک برگه‌ای است، که نوعی زبان است که می‌توانید از آن برای توصیف ارائه یک زبان نشانه‌گذاری استفاده کنید – در این مورد، برای توصیف حرکات HTML. این به طور موثر تعیین می کند که چگونه بلوک های ساختمان، همانطور که توسط HTML گذاشته شده است، تزئین شده و به کاربر ارائه می شود.

CSS برای اولین بار در حدود سال 1996 ایجاد شد تا مفهوم HTML را ایجاد کند و صفحه وب را شگفت‌انگیز کند. درست مانند هر زبان دیگری، شما باید CSS بنویسید، و دانستن نحوه نوشتن CSS مهارتی است که هر توسعه دهنده صفحه وب باید داشته باشد. نگهداری آسان، CSS دومین بخش از کیت ابزار دو قسمتی برای ایجاد صفحه وب است.

امروزه دسترسی به وب برای بسیاری از کارفرمایان و شرکت ها بسیار مهم است و رقابت شدیدی در ایجاد در دسترس ترین و با طراحی خوب صفحه وب وجود دارد. یادگیری برخی از اصول توسعه نرم افزار شامل CSS می تواند به شما در یادگیری نحوه ایجاد صفحات وب در دسترس کمک کند.

CSS برای چه مواردی استفاده می شود؟ 

اگر HTML استخوان های بدن است، پس CSS پوستی است که آن را می پوشاند. از آن برای رنگ پس‌زمینه، یک ظاهر طراحی، طرح‌بندی، حاشیه‌ها، سایه‌زنی استفاده می‌شود – تمام قطعات طراحی ضروری و باب‌هایی که صفحه وب را نرم و هوشمند به نظر می‌رسانند. CSS شما را قادر می سازد تا با تغییر طراحی و نمایش عناصر HTML، بین ارائه و محتوا تمایز قائل شوید.

ارائه و سهولت استفاده چند مورد از اصلی‌ترین چیزهایی است که CSS با ترجمه نحوه ظاهر محتوا در یک صفحه وب و موارد دیگری که برای تکمیل آن محتوا روی آن قرار می‌گیرد، برای طراحی وب خریداری کرده است. در حالی که اغلب در ارتباط با HTML استفاده می شود، در واقع مستقل از آن است و می تواند با هر زبان نشانه گذاری مبتنی بر XML استفاده شود. 

تفاوت بین HTML و CSS 

بسیاری از مردم بر این باورند که HTML و CSS یکسان هستند، اما در واقع هر دو زبان کاملاً متمایز هستند. در حالی که آنها اغلب با هم در برنامه نویسی و طراحی وب استفاده می شوند، هر دو می توانند به طور جداگانه نیز استفاده شوند و هر دو تعداد بی شماری از برنامه های کاربردی مختلف دارند. بیایید به برخی از تفاوت های کلیدی بین HTML و CSS نگاهی بیندازیم.

  • HTML محتوا و ساختار یک صفحه وب را تعریف می کند، در حالی که CSS نمایش و طراحی عناصر HTML را ترجمه می کند.
  • در نتیجه، یک HTML می تواند کد CSS را در فایل های خود قرار دهد، اما CSS نمی تواند حاوی HTML در برگه های خود باشد.
  • HTML یک مجموعه “نوع” یا “روش” است، در حالی که، بسته به نیاز، CSS می تواند داخلی یا خارجی باشد.
  • HTML برای ارائه یا تجسم استفاده نمی شود، در حالی که از CSS استفاده می شود
  • وقتی نوبت به نوشتن زبان می‌رسد، HTML یک نحو کاملاً واضح و قابل درک دارد، در حالی که CSS می‌تواند کمی پیچیده‌تر و گیج‌کننده‌تر شود.
  • HTML از «تگ‌ها» در دو طرف محتوا استفاده می‌کند، در حالی که CSS از «انتخاب‌کنندگان» استفاده می‌کند که توسط یک بلوک اعلان دنبال می‌شوند.
  • کد استفاده شده توسط HTML بسیار بزرگتر از کد استفاده شده توسط CSS است و به CSS زمان بارگذاری صفحه وب کمتری می دهد.
  • عملکرد اصلی HTML ایجاد صفحات وب است، در حالی که از CSS برای کنترل طرح و سبک این صفحات وب استفاده می شود.

HTML JavaScript چیست؟

JavaScript یا به اختصار JS یک زبان اسکریپ نویسی است که برای هوشمند کردن سایت استفاده میشود . نکته ای باید به آن توجه کرد این است که JavaScript برخلاف دو مورد قبلی یعنی CSS و HTML زبان نشانه گذاری نیست. بلکه یک زبان اسکریپت نویسی است.

زبان های اسکریپت نویسی،در واقع همان زبان های برنامه نویسی هستند. اما به صورت فشرد و سبک و البته با کارایی کمتر!

برای مثال میتوان از JavaScript استفاده کنید. تا زمان ورود کاربر به سایت،به او پیام نشان دهد تا به او خوش آمد بگوید! برای یادگیری JavaScript بهتر است تا با مبانی برنامه نویسی و کامپیوتر آشنا باشید. JavaScript را میتواند مغز سایت نیز گفت.

مارا در اینستاگرام دنبال کنید.

برای خواندن دیگر مقالات ما و بازدید از سایت روی این لینک کلیک کنید

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *