در این مطلب می خوانیم:
طراحی سایت
راه اندازی یک سایت جزو سخت ترین کارها برای بسیاری از صاحبان مشاغل است. در انتخاب شرکت طراحی سایت برای معرفی شغل خود، بسیاری از نکات مهم را باید در نظر گرفت.
امروزه شرکت های طراحی سایت بسیار زیادی در کشورمان وجود دارند که میتوانید وظیفه ساخت سایت خود را به آنها بسپارید، اما انتخاب شرکتی که از هر لحاظ بهترین باشد، میتواند کمی گیج کننده و سخت باشد. مطمئنا انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب، تصمیمی حیاتی برای موفقیت آینده شغل شماست. به هر حال، وب سایت شما اولین برداشتی است که بسیاری از مشتریان احتمالی خواهند دید. این چهره تجارت شما خواهد بود، پس چه بهتر که به بهترین نحو طراحی و پیاده سازی شود.
در ادامه همراه ما باشید تا شما را با روند انجام پروژه های طراحی سایت در لایت کمپانی آشنا کنیم.
نمونه کارهای طراحی سایت
مزایای راه اندازی و طراحی سایت اختصاصی
جالب است بدانید عرضه ی محصولات، اطلاعات و خدمات به صورت اینترنتی، طرفداران پر و پا قرصی دارد و بسیاری به این حوزه روی آورده اند. ولی این به هیچ وجه به معنی اشباع شدن نیست. آمار ها نشان می دهد که امروزه بسیاری از مردم اینترنت را منبع رفع نیاز های خود می دانند و برای بر طرف کردن آن ها ابتدا به سایت هایی که حوزه هدف آنهاست مراجعه می کنند. چند مورد از دلیل اهمیت طراحی سایت:
- معروف شدن و کسب اعتبار
- پیشی گرفتن از رقبا
- افزایش درآمد
- گوگل شما را پیدا می کند و به مشتریانتان نشان می دهد
- صرفه جویی در هزینه ها
- برندسازی
- دریافت بازخورد از مشتریان
- کسب و کار آنلاین بدون محدودیت مکانی و زمانی
- کسب و کار شما دارای هویت نام تجاری می شود
- قابلیت توسعه و اضافه کردن امکانات جدید در وب سایت
مراحل طراحی سایت
مراحل طراحی سایت از جمله موضوعاتی است که باید مرحله به مرحله و منظم انجام شود. تا در نهایت بتوانید یک سایت درست و کار آمدی که انتظارش را داشتید تحویل بگیرید.
گام اول: جمع آوری اطلاعات
ما در این مرحله به تحقیق و بررسی درباره شرکت، شخص و یا کسب و کاری که می خواهیم برای آن یک وب سایت را طراحی کنیم، میپردازیم. در این مرحله بازار هدف و دلیل اصلی طراحی وب سایت مشخص می شود. از جمله مواردی که در جمع آوری اطلاعات لازم است عبارتند از:
- هدف پروژه طراحی سایت
- کسب اطلاعات در مورد کسب و کار مشتری
- جمع آوری اطلاعات در مورد مخاطبان وب سایت
- جمع آوری اطلاعات در مورد پروژه مورد نظر مشتری
گام دوم: برنامه ریزی
در این مرحله از جمله موارد مهمی که همواره به آن توجه می کنیم، مشتری است. سایتی که ما طراحی می کنیم، باید بتواند یک ارتباط خوب با مشتری برقرار کند و او را به سمت محصول یا خدمت جذب نماید.
در مرحله برنامه ریزی از مراحل طراحی سایت در مورد اجزای آن مانند قالب سایت، فروم ها، عناصر گرافیکی و … تصمیم گیری می کنند و برای رسیدن به آن برنامه ای مناسب در نظر می گیرند. همچنین این مرحله شامل سه بخش می شود که عبارتند از:
- ایجاد نقشه سایت
- بررسی و توسعه محتوای سایت
- ایجاد یک استراتژی برای سئو سایت
گام سوم: طراحی
طراحی، سومین مرحله از مراحل طراحی سایت است که قالب کلی سایت و موارد اصلی مانند Header، ساختار منو، فوتر سایت و… مشخص می کند. در این قسمت چیزی که همواره طراحان سایت باید به آن توجه نمایند، برقراری ارتباط بین اجزای طراحی شده و کاربری سایت است. یک طراح باید خلاق باشد و دقت کند که نباید طرح و فرمی را بدون هدف مشخص قرار بدهد.
گام چهارم: برنامه نویسی
در این مرحله طرح وب سایت باید به صورت کد های برنامه نویسی نوشته شود. این مرحله زمان بر بوده و نیاز به وقت زیادی دارد. برای اینکه بتوانید مشتری را در جریان مراحل کار قرار دهید، بهتر است روند و تمام روند پروژه را برای او توضیح دهید.
گام پنجم: راه اندازی و تست سایت
راه اندازی و بالا آوردن سایت از جمله مراحل سخت می باشد که در انجام آن دقت زیادی به خرج می دهیم تا چیزی را در اجرای سایت فراموش نکنیم. برای تست سایت، سازگاری سایت با انواع مرورگر و دستگاه ها را بررسی می کنیم تا از نمایش آن اطمینان یابیم.
گام ششم: نگهداری و پشتیبانی سایت
پشتیبانی و نگهداری وب سایت، آخرین بخش از پیاده سازی است که بسیار اهمیت دارد. این بخش می تواند در طولانی مدت سبب موفقیت سایت شود. همچنین پشتیبانی سایت شامل موارد زیر است:
- بروز رسانی سایت در صورت نیاز
- تهیه فایل Backup از محتوای سایت
- تامین امنیت سایت
- بررسی منظم ورود و خروج های سایت
- بررسی تعداد کلیلک ها
- سئو حرفه ای و بهینه سازی سایت
- تولید محتواهای منظم و یکتا
- آموزش های لازم برای مدیریت و وارد کردن محصولات در ووکامرس
طراحی سایت فروشگاهی
طراحی و ب سایت فروشگاهی امروزه برای اکثر کسب و کار ها نیازی اساسی است. چه برای یک کسب و کار کوچک و چه برای کسب وکار بزرگتر راه اندازی سایت فروشگاهی یکی از مهم ترین فعالیت ها برای فروش آنلاین می باشد. از مهم ترین نکات برای فروشگاهی موفق دقت به این نکته است که برای افزایش قدرت برند باید حتما طراحی سایت اختصاصی انجام دهید. پس از راه اندازی سایت فروشگاهی می توانید با استفاده خدمات سئو لایت کمپانی رتبه خود را در نتایج گوگل افزایش دهید.
امکانات وب سایت فروشگاهی:
- درگاه پرداخت آنلاین
- روش های ارسال متنوع
- فروش ویژه و تخفیف
- درگاه پرداخت آنلاین
- اطلاع رسانی SMS
- محصولات مجازی
- صدور فاکتور
- ارائه نامحدود محصول
- محصولات متغییر
- کوپن های تخفیف
هزینه طراحی سایت
هزینه طراحی سایت بستگی به نیازها و ویژگیهای مورد نظر شما دارد. مطمئنا عوامل مختلفی نظیر نوع سایت، پیچیدگی طراحی، امکانات و افزونههای مورد نیاز، زمانبندی پروژه و همچنین تجربه و تخصص طراحان، همگی بر هزینه نهایی تأثیرگذارند. سایتهای ساده با صفحات محدود و امکانات اولیه، هزینه کمتری دارند، در حالی که سایتهای پیشرفته مانند فروشگاههای اینترنتی یا پلتفرمهای آموزشی معمولاً به بودجه بیشتری نیاز دارند.
مشاوره و بررسی دقیق نیازها با کارشناسان لایت کمپانی میتواند کمک کند تا بودجه خود را به شکل بهینه مدیریت کنید و سایتی حرفهای و کارآمد داشته باشید.
طراحی سایت خدماتی
طراحی سایت خدماتی به کسبوکارها کمک میکند تا به شکلی کارآمد و حرفهای خدمات خود را به مشتریان معرفی کنند. این نوع سایت معمولاً شامل بخشهای:
- معرفی خدمات
- نمونهکارها
- نظرات مشتریان
فرمهای تماس یا رزرو است. طراحی کاربرپسند، سرعت بالا، و استفاده از تصاویر و محتوای مناسب، از جمله ویژگیهای کلیدی سایتهای خدماتی هستند. سایت خدماتی به شما امکان میدهد تا به راحتی با مشتریان خود در ارتباط باشید، بازخورد بگیرید و خدمات خود را به بازار گستردهتری ارائه کنید.
طراحی سایت خبری
طراحی سایت خبری باید به گونهای باشد که کاربران بتوانند به راحتی به جدیدترین اخبار و اطلاعات دسترسی پیدا کنند. این نوع سایتها نیاز به دستهبندی منظم اخبار، امکان جستجوی پیشرفته، و سرعت بارگذاری بالا دارند.
طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو) برای نمایش بهینه در دستگاههای مختلف، از دیگر ضروریات سایتهای خبری است. علاوه بر این، قابلیت اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی، سیستم نظرات کاربران و امکان بروزرسانی سریع مطالب، تجربهای پویا و زنده برای کاربران فراهم میکند.
طراحی سایت شرکتی
طراحی سایت شرکتی به عنوان ویترین آنلاین کسبوکار، نقش مهمی در جلب اعتماد مشتریان و معرفی برند ایفا میکند. سایت شرکتی معمولاً شامل بخشهایی مانند معرفی شرکت، محصولات یا خدمات، درباره ما، ارتباط با ما و بلاگ است.
استفاده از طراحی جذاب و حرفهای، به همراه اطلاعات دقیق و کاربردی، به مشتریان کمک میکند تا با شناخت بهتری تصمیم بگیرند. سایتهای شرکتی به گونهای طراحی میشوند که به راحتی بروزرسانی شوند و بهینهسازی برای موتورهای جستجو (SEO) نیز در آنها رعایت شود تا بتوانند جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب کنند.