زبان های فرانت اند

زبان های فرانت اند

با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیزی که علاقه مند به برنامه نویسی هستید. در این مقاله سعی کردم با معرفی بهترین زبان های فرانت اند کمکی افزایش آگاهیتان نسبت به این زمینه بکنم. بریم سر اصل مطلب :

در ابتدای کار برنامه نویسی فرانت اند چیست؟

اگه با این موضوع آشنایی دارید پس نیاز به خوندن این بخش نیست ولی برای اون دسته از عزیزانی که اشنایی قبلی باهاش ندارن باید بگم که:

فرانت اند بخشی از برنامه نویسی وبه که طاهر وب سایت رو توسعه میده. که بلافاصله در دسترس کاربر نهایی یا مشتری قرار بگیره.
یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند، در اصل، مسئول هر چیزی است که میبینین. از جمله استایل، تصاویر، متن، تراز، ناوبری، رنگ‌ها و غیره. تمام تلاش یک فرانت کار اینه که تجربه کاربر را تا حد امکان لذت بخش و بدون اصطکاک کنه.

هدف اصلی توسعه فرانت و زبان های فرانت اند پاسخگویی و عملکرد ست.

حالا شما با مفهوم برنامه نویسی فرانت اند آشنا شدید: کسی که ظاهر سایت رو طراحی میکنه.

 

اصل مطلب: زبان های فرانت اند چیست؟

HTML

html یا HyperText Markup Language در واقع پایه و اساس کل برنمه نویسی وب میباشد. ساختمان اصلی تمام وب سایت هارو میتونیم html بدونیم. البته این نکته را باید در نظر گرفت که html را نمیتوان به عنوان یک زبان برنامه نویسی در نظر گرفت ولی با توجه به پر اهمیت ترین بودنش در زمینه وب تو این لیست قرار گرفته.

صفحه وب معمولاً به زبان HTML نوشته و از طریق مرورگر وب نمایش داده می شه. URL هر صفحه وب را مشخص می کنه که بسته به نیاز ممکنه ایستا یا پویا باشد. اگر فقط از HTML برای توسعه استفاده کنیم، می‌تونیم صفحات وب استاتیک درست کنیم.

 

CSS

css یا Cascading Style Sheets اگرچه یک زبان برنامه نویسی نیست. اما به عنوان زبان برتر فرانت اند نیز در نظر میگیرن.

CSS یک زبان طراحی ست که ارائه صفحات وب را ساده می کند. سلکتور ها برای انتخاب المنت ها و اعمال استایل ها به آنها استفاده می شود.

از CSS برای تبدیل یک صفحه html به قالبی استفاده می شود که مخاطب بتواند آن را درک کند.

CSS به دلیل صرفه جویی در زمان، نگهداری آسان،سلکتور ها ، جلوه های متنی و طرح بندی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

JavaScript

یک زبان برنامه نویسی قدرتمند در سمت کلاینت است که منبع بازه. هدف اصلیش افزایش تعامل کاربر با یک صفحه وب است. به عبارت دیگه، شما می تونید از این زبان برنامه نویسی برای بهبود سرزندگی و تعامل وب سایت خودتون استفاده کنید. جاوا اسکریپت همچنین به طور گسترده در توسعه بازی ها و برنامه های موبایل استفاده می شود. سرعت عالی، قابلیت همکاری بین مرورگرها، و معنای ساده تنها تعدادی از ویژگی های ضروری جاوا اسکریپت هستند.

اکثر افرادی که به فرانت اند علاقه دارن. بین زبان های فرانت اند با HTML و CSS شروع می کنن. بعدش، به جاوا اسکریپت می‌روند و منطقیه چونکه این سه قطعه با هم ستون فقرات توسعه وب را ایجاد می‌کنن.

البته در جاوااسکریپت فریم ورک های مختلفی برای کار های فرانت استفاده میشود که در مقاله های دیگر به آن میپردازیم.

 

 

Tags: No tags

Add a Comment

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *